Spring naar inhoud

- - - - -

hoeveel katten ?

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.109 berichten
  • 5 katten

#31 Geplaatst 03 september 2010 - 01:38

Vosse zei:

Hier in België is anders een zaak geweest met mensen die 2 poezen hadden en de buurvrouw die klaagde vanwege overlast omdat de poezen ook bij haar in de tuin kwamen. Men heeft toen gezegd: de kat is een vrij dier en twee poezen zijn nauwelijks overlast, er staan kattenbakken binnen en buiten bij de eigenaar en de katten mogen 's nachts niet buiten. De katten mochten dus rustig buiten blijven gaan en de buurvrouw had geen poot om op te staan.

Tging natuurlijk wel maar om 2 katten ;)

was dat die uitzending van die vrederechter die ter plaatse ging? Sorry, maar ik vond dat geen goede oplossing hoor. Die vrouw zit nog altijd met overlast en ik ben er zeker van dat die buren weer in ruzie liggen. beste oplossing zou geweest zijn dat die vrouw een katenschrikdraad op haar muur had gespannen.

sorry, maar ik vind dat je als katteneigenaar wel je verantwoordelijkheid moet nemen. Je buren hebben er niet om gevraagd om een kat in hun hof te hebben en als ze daar niet mee zijn opgezet dan kan je dat toch ook niet zomaar negeren vind ik. kwade buren zijn immers tot veel in staat.  

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#32 Geplaatst 03 september 2010 - 17:39

Zoals de cijfers hier aangeven, is "49" het getal ;) . Ik heb iemand gekend die op een bepaald moment 96 katten in haar groep had... Nooit iemand heeft geklaagd of het zelfs echt geweten... Je rook het wél een beetje wanneer je binnen kwam, maar het was er voor de rest proper! Klinkt mss ongeloofwaardig, maar het is zo...

In omgeving Antwerpen woont er zelfs iemand met een groep van 150 katten!!! In huis en afgebakende tuin, weet niet of deze vrouw een HK heeft...

Wanneer je denkt aan véél katten, denk dan ook aan een goede DA ;) En dan vooral eentje waar je een goede band mee krijgt/hebt.

Dankzij mijn DA heb ik de mogelijkheid om mijn kattengroep medisch te kunnen ondersteunen, zonder dat het mij handenvol geld kost! Ik betaal echt de minimum aan prijzen, soms zelfs enkel de medicatie.
Zoals 4 jaar geleden één van mijn katten haar teentjes in haar poot had gebroken, en er een operatie aan te pas kwam , heeft het mij amper 9O euro gekost ;) , operatie, een verblijfweekje onder toezicht, zelfs de foto's voor en na de operatie en herstel...

Bij een grote groep katten moet je ook in uw achterhoofd houden dat de medische kosten de hoogste zullen zijn. Want hoe meer katten je hebt, hoe groter het gevaar er is voor infectie. Eén kat niest, en er zullen er wél enkele volgen. Je loopt ook méér kans op FIP, enz...

Ook nog een tipje;
Hoe groter de groep is, des te minder kan je individueel aandacht geven aan je katten, las daarom ook speelmomenten in.
Hier komen ook bv "knuffelaars" over de vloer, omdat ik niet altijd iedere kat aandacht kan geven...
Geef ook bv kans aan een 'schuwe niet normaal plaatsbare kat', die vragen minder aandacht, maar die moet je wél extra meer observeren.

En vooral, bij een grote groep katten moet je vooral U zelf wegcijferen :d . Hoe meer katten je houdt, des te meer plaats van jezelf moet je inleveren! Want je hebt meer plaatsjes nodig waar katten kunnen slapen, je zet méér kattenbakken, méér krabpalen (héél belangrijk), meerdere etenspotten/drinkbakken, enz...

Succes zou ik zeggen met mss eventuele uitbreiding!

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#33 Geplaatst 03 september 2010 - 18:10

@ griffel 1977 : als er nog uitbreiding zou komen, zou het eerder toevallig zijn. (ik weet toeval bestaat niet ...) We hebben zeker niet de intentie om een soort kolonie te gaan uitbouwen. Die negen was helemaal niet gepland. Maar de lieverds zijn er, wij hebben ze geadopteerd en ze mogen blijven. Ook al kost dat wat.
Wel willen we proberen de leefomstandigheden voor hen zo aangenaam mogelijk te maken.
Vandaar het zoeken naar hoe en wat omtrent de buitenren (daar hebben we de meeste info snel over gevonden)
En verder het opzoeken van de wetten en reglementeringen omtrent het houden van dieren.
We willen mogelijke problemen van begin af uitsluiten. (zeker met die ene buurman vogelkweker)

We hebben gelukkig een zeer goede DA die heel veel info geeft. Zelf ook katten heeft. De prijzen die zij hanteert zijn echt te doen. Ze "vergeet" nogal eens wat aan te rekenen. We zijn bv deze week met de 5 kittens daar langsgegaan ter controle, en dat kostte slechts 1 visite. (de 2 spuitjes = 2de vaccinatie, rekende ze apart aan) Ze kent de dieren en hun achtergrondgeschiedenis en staat ons bij. Zij is trouwens ook een van de dierenartsen die in de Wase Dierenbescherming helpt en verzorgd. Fijne vrouw. 24/7 bereikbaar !

Voor wat betreft aandacht moet je geen schrik hebben. Elke dag krijgt elk van de dieren hier speelmoment, aandacht, knuffelmoment, enz. Toen ik me daarstraks in de zetel legde (even bekomen) zaten er zo 4 bij me, naast en op, heel leuk. Ook nu aan de pc krijg ik hulp van 2. Waarvan er eentje heel de tijd probeert mee te tikken en/of de cursor te vangen.

Wij hebben zelfs verschillende personen die (mochten we eens enkele uren niet thuis zijn) die naar hier komen om de katjes op het vaste uur van eten en drinken te voorzien. Zij hebben een sleutel en hoeven we maar te bellen. Wij doen omgekeerd net hetzelfde voor hen. Leuk toch ? :heart:

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#34 Geplaatst 03 september 2010 - 23:00

YvVanRoyen zei:

@ griffel 1977 : als er nog uitbreiding zou komen, zou het eerder toevallig zijn. (ik weet toeval bestaat niet ...) We hebben zeker niet de intentie om een soort kolonie te gaan uitbouwen. Die negen was helemaal niet gepland. Maar de lieverds zijn er, wij hebben ze geadopteerd en ze mogen blijven. Ook al kost dat wat.
Wel willen we proberen de leefomstandigheden voor hen zo aangenaam mogelijk te maken.
Vandaar het zoeken naar hoe en wat omtrent de buitenren (daar hebben we de meeste info snel over gevonden)
En verder het opzoeken van de wetten en reglementeringen omtrent het houden van dieren.
We willen mogelijke problemen van begin af uitsluiten. (zeker met die ene buurman vogelkweker)

We hebben gelukkig een zeer goede DA die heel veel info geeft. Zelf ook katten heeft. De prijzen die zij hanteert zijn echt te doen. Ze "vergeet" nogal eens wat aan te rekenen. We zijn bv deze week met de 5 kittens daar langsgegaan ter controle, en dat kostte slechts 1 visite. (de 2 spuitjes = 2de vaccinatie, rekende ze apart aan) Ze kent de dieren en hun achtergrondgeschiedenis en staat ons bij. Zij is trouwens ook een van de dierenartsen die in de Wase Dierenbescherming helpt en verzorgd. Fijne vrouw. 24/7 bereikbaar !

Voor wat betreft aandacht moet je geen schrik hebben. Elke dag krijgt elk van de dieren hier speelmoment, aandacht, knuffelmoment, enz. Toen ik me daarstraks in de zetel legde (even bekomen) zaten er zo 4 bij me, naast en op, heel leuk. Ook nu aan de pc krijg ik hulp van 2. Waarvan er eentje heel de tijd probeert mee te tikken en/of de cursor te vangen.

Wij hebben zelfs verschillende personen die (mochten we eens enkele uren niet thuis zijn) die naar hier komen om de katjes op het vaste uur van eten en drinken te voorzien. Zij hebben een sleutel en hoeven we maar te bellen. Wij doen omgekeerd net hetzelfde voor hen. Leuk toch ? :heart:

;)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#35 Geplaatst 04 september 2010 - 12:48

wea zei:

was dat die uitzending van die vrederechter die ter plaatse ging? Sorry, maar ik vond dat geen goede oplossing hoor. Die vrouw zit nog altijd met overlast en ik ben er zeker van dat die buren weer in ruzie liggen. beste oplossing zou geweest zijn dat die vrouw een katenschrikdraad op haar muur had gespannen.

sorry, maar ik vind dat je als katteneigenaar wel je verantwoordelijkheid moet nemen. Je buren hebben er niet om gevraagd om een kat in hun hof te hebben en als ze daar niet mee zijn opgezet dan kan je dat toch ook niet zomaar negeren vind ik. kwade buren zijn immers tot veel in staat.

Zou kunnen, ik herinner het mij niet meer eigenlijk :oops: Het was tijdens de strijken ik was niet naar't scherm aant kijken :ha

Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat mijn buren allemaal mensen zijn met katten, die katten buiten laten, en die ervan uitgaan dat hun kat op een ander iets uitstookt en mijn kat is bij hen iets verkeerd doet :ha