Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn poes is te dik..

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp

Poll: Mijn poes is te dik (49 leden hebben gestemd)

Mijn poes is te dik

1. Gestemd Ik heb een poes die te dik is.. (12 stemmen [24.49%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 24.49%

2. Gestemd Ik heb een poes die te mager is.. (3 stemmen [6.12%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 6.12%

3. Gestemd Mijn poezen zijn goed op gewicht.. (33 stemmen [67.35%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 67.35%

4. Gestemd Anders.. (1 stemmen [2.04%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 2.04%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 31 augustus 2010 - 18:01

Ik heb lang zitten denken waar ik het neer zal zetten,voeding, medisch, of verzorging, maar dacht heb er niet direckt een vraag ovr het is gewoon een feit en denk dat best veel mensen dit probleem hebben met hun poezels, dus dacht laten we er eens lekker opver gaan discusseren..

Minoes is dus na haar casteratie veel te dik geworden, ze is al niet groot en ze is echt te zwaar nu , een dikke buik en weegt echt te veel, dus tja wat ga je daar aan doen als je ook nog meer poezen heb die wel goed op gewicht zijn en ze allemaal uit het zelfde bakje brokken eten..

Wat doen jullie met je poes die te dik is..

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 31 augustus 2010 - 18:11

Ik ben dus met Minoes gaan minderen met het natvoer in de ochtend , in overleg met Wendy hier op het forum kwam ik er achter dat ik te veel gaf , dus nu krijgen ze allemaal gewoon een hapje inplaats van een hee maaltijd..

Verder speel ik nu veelen veel meer met Minoes zodat ze meer beweging krijg en heb ik ook een laserlampje besteld zodat ze ook daarmee wat meer beweging gaat krijgen, omdat ze na de casteratie nogal lui is geworden..

Ook vul ik de bak van de brokjes niet meer helemaal vol maar gewoon de helft en op is op dan vul ik pas in de avond bij, en zomaar eens kijken hoe het gaat..

Verder ben ik nog steeds veel aan het lezen over rauw voeren..
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 31 augustus 2010 - 18:32

Mijn 3 katten zijn perfect op gewicht en allen castraten. Katten op rauwe voeding worden ook niet zo snel dik overigens. (barst immers niet van de koolhydraten)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 31 augustus 2010 - 18:34

Bij ons is 't Lies die te dik is.  Ze zou 1 kilo moeten afvallen, ondertussen is er 130 gr. af...
't Enige probleem is dat Bas ook 130 gr. is afgevallen alhoewel ik Lies en Bas apart natte voeding geef.  Lies krijgt een proeverke en Bas een goeie portie.  Dus zou Lies dan gewoon meer droogvoeding naar binnen spelen overdag ?  Ik zal ze beter in 't oog moeten houden denk ik.
Ze krijgen afgewogen voeding in 2 porties per dag hier.  Gewone voeding, geen dieetvoeding.
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#5 Geplaatst 31 augustus 2010 - 18:59

Mijn kater is ook te dik :oops: Maar hij was dit al toen ik hem kreeg uit het asiel en is nu al een beetje afgevallen.Hij eet niet teveel,maar is een binnenkat,dus beweging krijgt hij alleen als we spelen,maar proberen dit toch verschillende malen per dag.Hij is wel zeer vinnig geworden tegenover het begin en hij kan een stukje sprinten.Verder geef ikRC voor gesteriliseerde katten met neiging tot overgewicht O:)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 31 augustus 2010 - 20:00

Wat noemen jullie nu te dik voor een kat?
Ik denk dat het ook afhangt welk ras het is.
Bv een htk kat hoeveel mag die wegen, en een maincoon dan of een ragdoll....
Ik heb graag een volle kat ipv een mager spook maar ronduit vet zijn zeker niet dat is tenandere niet zo gezond voor de kat.
Bébé weegt 6 kg en hij is 2j is dit te dik of is dit nog juist goed?
En filou en Tigri die gaan ook buiten wegen 5,5 kg en die vind ik dan weer wat dunnetjes!
Waar ligt ergens de lat?

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#7 Geplaatst 31 augustus 2010 - 20:03

hier zijn ze beide ondertussen goed op gewicht, Elmo is een tijdje geleden een beetje te zwaar geweest, maar met zijn nieuwe brokjes is dit hard gebeterd en groeit hij op een normaal tempo :)
Ziva was in het begin toen ze bij ons was een beetje te mager, ze woog maar juist 3kg, wat toch wel een beetje te weinig is voor een poes van 1jaar, ondertussen is er bijna 300gr bij, dus dat is helemaal inorde :)

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 31 augustus 2010 - 21:02

Biebel is te dik. Hij weegt 6,5 kilo en is niet zo groot.
Hij steelt eten van Peluche en zelfs van mij als ik niet oplet.
Hij staat momenteel op light-voeding van Sanabelle en hij heeft ook een activity board gekregen.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 31 augustus 2010 - 21:20

Onze Wannes is een beetje te mager, hij woog 2,200 ofzo toen hij bij ons kwam wonen, echt graatmager!! En dat voor een ragdoll.. Nu eergisteren woog hij 4,800.. Hij is dus op die 2 jaar al vrij goed bij gekomen maar je voelt toch dat hij nog een beetje reserve mag kweken.. Zijn botten steken nog wat erg uit..

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 31 augustus 2010 - 21:35

Ik heb niet te klagen, hun gewicht is hier goed! :thumb:

Guest_bramiewamie8_*
Guest_bramiewamie8_*

#11 Geplaatst 31 augustus 2010 - 22:02

Mijn poes was te dik en nu te mager volgens mij...
Het arme beestje wordt oud zeker.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#12 Geplaatst 01 september 2010 - 14:55

Zwartje zit in de zomer min. 5,5kg en 's winters max 7kg. Dat is een gewicht waar de dierenarts tevreden mee is. Hij is namelijk een behoorlijk grote en vooral gespierde kater. Hij overeet zich nooit, maar je merkt het wel als hij meer natvoer heeft gekregen.

Ik heb trouwens veel mensen gehoord die met de Sanabelle light goede resultaten hadden als er een kat te dik was.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 01 september 2010 - 15:14

Hier zijn ze allemaal goed op gewicht vind ik. Simba is wel magertjes, maar ik denk dat het ook veel met de bouw van de poes te maken heeft.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#14 Geplaatst 01 september 2010 - 15:19

ons loeba is op een goed gewicht.
volgende week nog naar de DA en dan weet ik precies hoeveel

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#15 Geplaatst 01 september 2010 - 18:04

Onze tijger is een beetje te dik, het is een vreetzak als hij eten ziet of kattesnoepjes is hij niet te houden. hij blijft maar mauwen tot de kinderen iets geven, om hem te doen zwijgen.
Vanilla is een rustige voor te eten.