Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn poes is te dik..

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp

Poll: Mijn poes is te dik (49 leden hebben gestemd)

Mijn poes is te dik

1. Gestemd Ik heb een poes die te dik is.. (12 stemmen [24.49%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 24.49%

2. Gestemd Ik heb een poes die te mager is.. (3 stemmen [6.12%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 6.12%

3. Gestemd Mijn poezen zijn goed op gewicht.. (33 stemmen [67.35%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 67.35%

4. Gestemd Anders.. (1 stemmen [2.04%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 2.04%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#16 Geplaatst 01 september 2010 - 18:06

mijn poezen zijn op gewicht al is charlie niet ver van dik weg :ha maar da zegt niet te dik :)

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#17 Geplaatst 02 september 2010 - 14:41

Maya weegt 3.1kg, ze was iets te mager, maar sinds een weekje is ze weer goed op gewicht (was beetje ziekjes). Normaal weegt ze 3.4kg. Je ziet haar heupjes en voelt haar ribbetjes, maar dat is haar bouw, ze is maar klein en ze heeft wel een buikje :LOL: . Ze heeft altijd ad lib gegeten en houdt zichzelf wel op gewicht.

Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#18 Geplaatst 03 september 2010 - 00:11

Onze da plaatst altijd weer een opmerking dat onze katten te veel buikvet hebben. Volgens ons en onze fokkers hoort het echter bij Ragdolls en Maine Coons. We hadden Lukas op dieet tot we de Coon-kittens kregen. Kittens moeten goed kunnen eten want hebben de bouwstoffen nodig. ;)

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 03 september 2010 - 00:18

Ow dat zei onze da ook tegen ons over dat buikvet over minoes toen ze geholpen werd, misschien omdat haar oma maine coon is dan??

Wim1979 zei:

Onze da plaatst altijd weer een opmerking dat onze katten te veel buikvet hebben. Volgens ons en onze fokkers hoort het echter bij Ragdolls en Maine Coons. We hadden Lukas op dieet tot we de Coon-kittens kregen. Kittens moeten goed kunnen eten want hebben de bouwstoffen nodig. ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_xTinkerbellx_*
Guest_xTinkerbellx_*

#20 Geplaatst 03 september 2010 - 00:33

Hmmm, we hebben 1 hoogbejaarde poes die al vrij mager is geworden, hoort bij de leeftijd zeker ? Daarnaast zijn onze andere katten op normaal gewicht :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 03 september 2010 - 06:38

*Hier allemaal goed op gewicht.Fearke weegt bijna 8kg, maar dat is dan ook een grote vent.Mystic weegt veel minder dan haar broer, maar voor haar grootte weegt ze niet te weinig.Yumi is goed op gewicht en MM is gewoon slank van bouw, meeste gewicht zit in haar spieren.

Bewerkt door Spanishke, 03 september 2010 - 06:39.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 04 september 2010 - 11:45

Hier is Ninna een beetje te dik, maar ja ze is niet zo'n actieve en eet graag, dus dat verklaart al veel. Ik geef haar al wat minder eten, maar nu er kittens zijn, staat ze altijd op de loer of ze daar niets van kan stelen, en daarin is ze dan weer wel snel :ha  Bij haar zoon Armani (van mijn moeder) is het net hetzelfde en eigenlijk eet hij niet zo heel veel, hetzelfde of minder dan de anderen, maar ja, dat is ook ene die liever lui is dan moe ;)

De rest is mooi op gewicht, Destiny is wel wat te mager geweest, maar sinds ze op de suprelorin staat, is dit probleem ook van de baan ;)

Bewerkt door Marina, 04 september 2010 - 11:48.

Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.710 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 06 september 2010 - 13:54

Op het ogenblik zijn de poezels hier perfect op gewicht. Mja, het zijn nog kittens eh. We zullen na de castratie toch wel moeten oppassen denk ik :louche:
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#24 Geplaatst 06 september 2010 - 19:21

Hier krijgen ze alle 4 hetzelfde en één Jack is te dik.De grootste vreetzak Mexx is perfect van gewicht. Ik heb nu light RC meegebracht en van Zooplus allerlei natvoer light besteld om te zien of dat ze dat willen eten en of het helpt.