Spring naar inhoud

- - - - -

Buurmeisje

• Log in om te reageren
120 reacties op dit onderwerp
Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 01 september 2010 - 11:59

Wil je buurmeisje wel een baby? Want dat is iets waar ze goed over moet nadenken. Het is een hele verantwoordelijkheid. Tevens kan enkel zijzelf beslissen of ze abortus wil of niet, en of ze er met iemand over praat of niet, daar heeft haar 'vriend' (zo'n vent noem ik dus geen vriend :evil: ) niets over te zeggen. Het is haar lichaam! Zij zal het kindje 9 maanden dragen. Bovendien is ze 20 jaar dus volwassen.

Ook moet ze zich bewust zijn van het feit dat haar vriend (nog?) niet rijp is voor een kind, gezien zijn gedrag. Wil ze wel met zo'n egoist verder? Zo ja dan bestaat er altijd de kans dat hij toch beslist om van haar weg te gaan. En dan blijft zij achter met haar kindje. Ziet ze dat zitten? Kan ze rekenen op haar ouders? Wat wil ze doen met haar leven?

Mij lijkt het beter dat ze op zijn minst met haar moeder of dokter praat. Ze kan dit niet alleen.

Bewerkt door Tinne, 01 september 2010 - 12:06.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#17 Geplaatst 01 september 2010 - 13:08

Buurmeisje was aan de pil maar een zomergriepje met braken en diarree...
Zij woont nog bij haar ouders en haar vriend woont bij zijn ouders in Eindhoven.

De huisarts heeft gisteren een zwangerschapstest gedaan en ze heeft al wel een gesprek met de huisarts gehad. Zijzelf zegt het kindje te willen houden en niet met zichzelf te kunnen leven als ze het zou laten weghalen (ze drukt zich heftiger uit). Zegt dat zij zich gelukkig mag en moet prijzen dat ze zwanger kan worden omdat er zovelen zijn die geen kindjes kunnen krijgen.
De vriend eist geheimhouding, ook tegenover de ouders van het meisje en het meisje heeft het nu juist zo hard nodig erover te kunnen en mogen praten.

Ik heb het meisje verteld dat zij de enige is die een beslissing kan en mag nemen en dat zij zich door niemand een beslissing hoeft te laten opdringen plus vooral goed na te denken over wat zij wel en niet wil.

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#18 Geplaatst 01 september 2010 - 13:14

arm kind, ze zou hiervan moeten kunnen genieten ipv dat te moeten verzwijgen voor haar ouders.

De boom in met dat egocentrisch joch zeg, dat ze toch tegen haar ouders kan praten, dat kan je toch niet eisen, dat ze niets tegen haar ouders mag zeggen. :evil:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 01 september 2010 - 13:18

Als dat mijn vriend geweest was, zou ik het meteen uitmaken. Zo iemand hoef ik niet. Ik hoop dat je buurmeisje goed nadenkt over wat ze gaat doen. Want het is tenslotte haar leven. Ik wil haar in elk geval heel veel succes en sterkte wensen :catkiss

Nashota
Nashota
  • 17.974 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 01 september 2010 - 13:26

Begrijp ik het goed dat zij wel wil maar niet mag praten hierover met haar ouders?
wat een e.i.k.e.l van een vent zeg :misselijk: :misselijk: ik ga maar gauw iets gezelligers lezen, ik zit me gewoon op te winden hier, ik kan hier helemaal niet tegen he, zo iemand maakt zo`n meisje gewoon kapot :censored: :censored:
Gelukkig maar dat ze met jou kan praten :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_temptation_*
Guest_temptation_*

#21 Geplaatst 01 september 2010 - 14:00

Ik begrijp de reactie van je buurmeisje,
Ik was zelf maar 16 als ik zwanger raakte van onze Ryan,
ik durfde het ook eerst niet vertellen tegen men ouders, toen ik dat dus wel deed eiste mijn moeder ook een abortus, mijn vader daarentegen niet, waar ik wel enorm van verschoot. maja.
ik heb toen samen besloten met men toenmalige vriend ons kindje te houden,
ik heb dankzij men ouders men school kunnen afmaken,waarvoor mijn enorme dank aan men ouders!!!
toen het slecht liep met onze relatie is men vriend weggegaan bij ons omdat hij besefte dat hij eigenlijk nog te jong was om vader te zijn, Ryan was toen 1.5jaar
hij heeft naa een 1 jaar terug conact gezocht alles is wel via gerecht gegaan.
maar sinds 5 maanden ziet hij ook niet meer om naar onze Ryan.

het is maar een klein deeltje dat ik schrijf, het is een situatie waar ze rekening mee moet houden.
ik weet niet of ze naar nog naar school gaat of werkt?
hoe lang ze al samen is met haar vriend, maar de vraag is gaat ze gelukkig zijn als ze het alleen opvoed, ik spreek uit ondervinding, het is niet makkelijk als jonge moeder!!
het is een deel dat je moet laten vallen, ik heb het er voor ove gehad, maar veel vrienden van mij hebben nu ook kinderen en hebben al enorm veel spijt, doen hun kids voordurend weg om zelf de bloemen buiten te zetten, als je begrijpt wat ik bedoel.

begrijp me niet verkeerd, je kan perfect alleenstaande moeder zijn, maar het is niet altijd even gemakkelijk,ik hoop dat ze een goed keuze maakt
het is wel een zeer belangrijke beslissing in haar leven.
een beetje voor en nadelen afwegen om het cru te stellen,

Maar ze moet met haar ouders praten, ze kan misschien raar opkijken van hun reactie net als ik :)
ik wens ze in ieder geval veel succes, met wat ze ook kiest, ben er zeker van dat ze de juiste beslissing neemt.

:geluk: :geluk: :geluk: :geluk:

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 01 september 2010 - 14:33

Heel goed dat ze ten minste nog bij jou terecht kan ;) En hopelijk neemt de juiste beslissing (wat die ook mag zijn voor haar) en steunen haar ouders haar ook.

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#23 Geplaatst 01 september 2010 - 17:35

temptation zei:

Ik begrijp de reactie van je buurmeisje,
Ik was zelf maar 16 als ik zwanger raakte van onze Ryan,
ik durfde het ook eerst niet vertellen tegen men ouders, toen ik dat dus wel deed eiste mijn moeder ook een abortus, mijn vader daarentegen niet, waar ik wel enorm van verschoot. maja.
ik heb toen samen besloten met men toenmalige vriend ons kindje te houden,
ik heb dankzij men ouders men school kunnen afmaken,waarvoor mijn enorme dank aan men ouders!!!
toen het slecht liep met onze relatie is men vriend weggegaan bij ons omdat hij besefte dat hij eigenlijk nog te jong was om vader te zijn, Ryan was toen 1.5jaar
hij heeft naa een 1 jaar terug conact gezocht alles is wel via gerecht gegaan.
maar sinds 5 maanden ziet hij ook niet meer om naar onze Ryan.

het is maar een klein deeltje dat ik schrijf, het is een situatie waar ze rekening mee moet houden.
ik weet niet of ze naar nog naar school gaat of werkt?
hoe lang ze al samen is met haar vriend, maar de vraag is gaat ze gelukkig zijn als ze het alleen opvoed, ik spreek uit ondervinding, het is niet makkelijk als jonge moeder!!
het is een deel dat je moet laten vallen, ik heb het er voor ove gehad, maar veel vrienden van mij hebben nu ook kinderen en hebben al enorm veel spijt, doen hun kids voordurend weg om zelf de bloemen buiten te zetten, als je begrijpt wat ik bedoel.

begrijp me niet verkeerd, je kan perfect alleenstaande moeder zijn, maar het is niet altijd even gemakkelijk,ik hoop dat ze een goed keuze maakt
het is wel een zeer belangrijke beslissing in haar leven.
een beetje voor en nadelen afwegen om het cru te stellen,

Maar ze moet met haar ouders praten, ze kan misschien raar opkijken van hun reactie net als ik :)
ik wens ze in ieder geval veel succes, met wat ze ook kiest, ben er zeker van dat ze de juiste beslissing neemt.

:geluk: :geluk: :geluk: :geluk:

Jouw beschrijving past ook op mijn leven.

Ik was achttien toen ik zwanger raakte, negentien toen mijn Patrick geboren werd en ik stond er ook alleen voor.
Alleenstaande moeder zijn is niet makkelijk en de wijzende vingers van de buitenwereld maakten het nog moeilijker. Juist als alleenstaande moeder wilde ik bewijzen dat mijn kind goed opgevoed werd en ja je levert enorm veel in, plots is je jeugd voorbij en moet je verzorgen en heb je zorgen. Maar de vreugde die je kind geeft is ook enorm en met niets te vergelijken :)
Gelukkig is mijn zoon (nu 39 jaar) goed terecht gekomen :thumb: :thumb: :thumb:

Jong moeder worden heeft ook heel leuke kanten zoals dezelfde muziek leuk vinden en als het kind groter is samen naar concerten en de kroeg in. Je bent dan zelf ook nog jong en er ontstaat minder snel een generatiekloof ;) Patrick vond het maar wat grappig als zijn vrienden bijna van hun kruk vielen als hij vertelde dat ik zijn moeder ben :d

Het buurmeisje krijgt verhalen van mij uit eerste hand en ik hoop echt dat deze haar zullen helpen de keus te maken die voor *haar* de juiste is. Hoop haar straks nog te zien als ze met de hond gaat lopen zodat ze, als ze dat wil, van zich af kan praten.

Heftig voor jou en Ryan dat de pappa eerst weg gaat dan weer contact wil en dan weer de andere kant op kijkt. Ik heb contact tussen Patrick en zijn vader geblokkeerd tot Patrick zestien was en toen wilde Patrick absoluut geen contact. Harry had in mjn ogen alle rechten verspeeld toen hij probeerde mijn kindje uit mijn buik te trappen.

Twee jaar geleden kwam het halfzusje plots in het leven van Patrick en heeft hij korte tijd contact gehad met de zaaddonor en Patrick vindt dat hij niets heeft gemist door zijn verwekker niet in zijn leven te hebben gehad.

Bewerkt door Sihirci, 01 september 2010 - 17:42.

Guest_Animal_lover_*
Guest_Animal_lover_*

#24 Geplaatst 01 september 2010 - 17:40

Dat is een lastige situatie natuurlijk, misschien is haar vriend gewoon hard geschrokken en draait hij nog wel bij. Het is uiteraard ook zijn schuld dat ze zwanger is, dan had hij daar maar eerder aan moeten denken en voorzorgsmaatregelen moeten nemen. Het beste toegewenst en hopelijk komt alles snel goed!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#25 Geplaatst 01 september 2010 - 17:44

Ik ben blij dat ze mij durft te vertrouwen en zo'n meisje kun je toch niet in de kou laten staan.

Guest_temptation_*
Guest_temptation_*

#26 Geplaatst 01 september 2010 - 19:08

het is al een grote stap door het aan iemand te vertellen,
meestal doe je dat tegen diegene die je vertrouwt.

Ik hoop dat ze het snel tegen haar ouders verteld,
En dat haar vriend de verantwoordelijkheid neemt, en anders vanaf het begin de afstand doet!!

de lach van je kind is het allermooiste wat je kan hebben!!!
wat ze ook van je zeggen, :)

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 01 september 2010 - 19:16

Sihirci zei:

Die vriend is in mijn ogen een egocentrische eikel die ik graag een flinke trap tegen zijn edele delen zou willen geven :twisted:
Wat houdt je tegen?
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#28 Geplaatst 01 september 2010 - 19:17

temptation zei:

het is al een grote stap door het aan iemand te vertellen,
meestal doe je dat tegen diegene die je vertrouwt.

Ik hoop dat ze het snel tegen haar ouders verteld,
En dat haar vriend de verantwoordelijkheid neemt, en anders vanaf het begin de afstand doet!!

de lach van je kind is het allermooiste wat je kan hebben!!!
wat ze ook van je zeggen, :)

Wat breng jij dat mooi onder woorden! Je hebt helemaal gelijk, niets is mooier dan kindjes te zien lachen en je eigen kind zien lachen is een goodsgeschenk :love3: :love3: :love3: :love3: :love3:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#29 Geplaatst 01 september 2010 - 19:27

Kathleen zei:

Wat houdt je tegen?

Ken zijn volledige adres niet :twisted:

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 01 september 2010 - 20:53

Ocharme dat meisje. Ik zou haar vooral aanraden er over te praten. Misschien dat haar ouders haar met plezier helpen. En een abortus is zeker niet niks dus haar vriend heeft het recht niet om dat te eisen van haar vind ik :evil: