Spring naar inhoud

- - - - -

Buurmeisje

• Log in om te reageren
120 reacties op dit onderwerp
Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#61 Geplaatst 05 september 2010 - 19:14

als je 't verteld, zal ze je idd niet meer vertrouwen, vermoed ik. :(

meisje meisje toch... Denk toch aan jezelf. *aai* Abortus moet je zélf willen, en niet laten doen omdat een ander wilt dat je dat doet.

vriendin van mij heeft ook abortus gepleegd omdat haar vriendje het kindje niet wou. Datzelfde vriendje heeft haar later alsnog laten zitten en nu verwijt zij zichzelf ongelooflijk hard dat ze dat kindje niet heeft gehouden.

Guest_patricia_*
Guest_patricia_*

#62 Geplaatst 05 september 2010 - 19:32

jezus weet een situatie...ik lees het nu pas
ik snap goed dat jij er ook mee blijft malen in je hoofd.. het is niet niks.
ik weet niet hoe lang ze al weet dat ze zwanger is? ik zou toch zoveel mogelijk met haar erover praten zodat je weet hoe t met haar (en haar gedachtens gaat). als het tegen haar ouders verteld verbreek je het vertrouwen dat ze in je heeft. zik zou dat pas doen als echt in de war raakt en overstuur raakt of derg. zolang het kan en je het zelf trekt zal ik haar blijven steunen door te luisteren...

een abortus moet ze echt alleen doen als zij het wil !!
het is een hele grote beslissing om die stap te maken.

maar vraag haar ok als zij het kindje wil houden? wanneer zou ze het bv wel aan haar ouders durven vertellen? want ze gaan het ook merken op een moment.
of vertrouwd ze misschien haar vader of moeder juist meer? of een vertrouwende persoon uit de familie? zodat die dan ook het gesprek kan ondersteunen om het haar ouders te vertellen..

ook ik zou schrik hebben... maar de reacties kunnen best mee vallen
het is toch iets levends wat er groeid...

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#63 Geplaatst 05 september 2010 - 19:56

Het maalt inderdaad, wat moet,mag,kan ik doen behalve er voor dat meisje zijn en tegelijk ben ik zoooo blij zelf te oud te zijn zulke problemen ooit nog zelf tegen te komen. Van wakker worden tot slapen gaan zit het in mijn hoofd en ben ik bang dat het meisje er zelf erge problemen mee zal krijgen als ze abortus door zal zetteh. Haar vader zal zeker als een vulkaan uitbarsten en ik weet niet of haar moeder het stil zal houden als ik uit de school zou klappen. Haar vertrouwen wil ik ook niet schenden en dat houdt in dat ik zal moeten zwijgen, maar tegelijk vliegt het me aan dat zij zichzelf misschien wel levenslang verwijten zal gaan maken aks ze de zwangerschap daadwerkelijk onderbreekt...... Zucht, ik weet gewoon niet wat goed of fout zal zijn :(

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.791 berichten
  • 5 katten

#64 Geplaatst 05 september 2010 - 20:02

Ik zou haar overhalen om het toch te vertellen. Er op blijven aandringen. Ze zwicht voor haar vriend voor iets groots als een abortus, misschien zwicht ze ook voor jou voor zoiets 'kleins' als het te vertellen. Heb je al eens beschreven hoe haar ouders zich zouden voelen? Wat heb je tot nu toe eigenlijk precies gedaan? (qua argumenten en dergelijke?)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#65 Geplaatst 05 september 2010 - 20:24

Thundernimf zei:

Ik zou haar overhalen om het toch te vertellen. Er op blijven aandringen. Ze zwicht voor haar vriend voor iets groots als een abortus, misschien zwicht ze ook voor jou voor zoiets 'kleins' als het te vertellen. Heb je al eens beschreven hoe haar ouders zich zouden voelen? Wat heb je tot nu toe eigenlijk precies gedaan? (qua argumenten en dergelijke?)

Begonnen met vragen of ze erover wil praten en dat ik wil aanhoren, dan verteld dat alleen zij mag en kan beslissen en mijn eigen ervaring met de Marokkaanse gemeenschap uitgelegd (mijn ouders hadden pension voor de eerste generatie). Haar gezegd dat als de ouders negatief reageren zij bij mij en mijn katjes welkom zal zijn en ze er niet alleen voor zal staan tenzij zij zelf anders kiest.

Ze leek zo zeker van zichzelf en haar keus tot hij is geweest, plots zegt ze nu dus zelf egoïstisch te zijn als zij het kindje houdt en dat het erger zal worden als het kindje later afgenomen zou worden. Heb haar aangeboden als toeziend voogd te fungeren en te helpen bij de opvoeding als zij daar behoefte aan zou hebben. Benadrukt dat dit ook wel eens de enige zwangerschap voor haar zou kunnen zijn, ben zelf ondanks veel oefenen ook na mijn enige zwangerschap net vruchtbaar genoeg gebleken nog een kindje te krijgen en heb daar uitgebreid over verteld (klap nu meer over mezelf uit de school dan ik ooit deed tegenover haar en jullie) en het verdriet niet opnieuw zwanger te worden. Wat kan ik meer zeggen of doen???

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.791 berichten
  • 5 katten

#66 Geplaatst 05 september 2010 - 20:33

Het was geen verwijt hoor, je doet al enorm veel!!! Als je echt denkt dat ze er later spijt van zal krijgen, dan zou ik het aan haar ouders vertellen. Dat zou ik doen, ook al wordt ze dan kwaad op mij en verliest ze haar vertrouwen. (Dat heb ik in andere situaties, niet zoals de jouwe maar ook serieuze (automutulatie, zelfmoordneigingen... ook gedaan).

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#67 Geplaatst 05 september 2010 - 20:44

Thundernimf zei:

Het was geen verwijt hoor, je doet al enorm veel!!! Als je echt denkt dat ze er later spijt van zal krijgen, dan zou ik het aan haar ouders vertellen. Dat zou ik doen, ook al wordt ze dan kwaad op mij en verliest ze haar vertrouwen. (Dat heb ik in andere situaties, niet zoals de jouwe maar ook serieuze (automutulatie, zelfmoordneigingen... ook gedaan).

Ik voel het ook niet als verwijt maar probeer door zoveel mogelijk info te geven duidelijkheid te scheppen en misschien dingen die jij of anderen zien en ik heb gemist onder de aandacht te krijgen.

Zoals ik Nicky inschat is het een heel gevoelige jonge vrouw die enorm veel wil doen om het anderen naar de zin te maken en lief te worden gevonden.

Ik zit de hele dag al met de telefoon te eikelen, wel zeggen, niet zeggen :oops:

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.791 berichten
  • 5 katten

#68 Geplaatst 05 september 2010 - 21:03

Neen, als je het zegt, dan moet je het in persoon doen. Niet via de telefoon. Als jij haar zo inschat, zou ik het zeker zeggen. Ten eerste kennen de ouders hun dochter, ze weten dat ze gevoelig is. Ten tweede, je zegt zelf dat ze je denkt dat ze ruimdenkend zijn, ze zullen zelf ook wel al het een en het ander hebben opgemerkt aan het charmante individu dat zich een man durft te noemen. Ten derde het meisje is iemand die mensen wilt plezieren, dat verhoogt de kansen dat ze je het toch nog vergeeft zelfs al zet ze door met de abortus. Ten vierde als je niets doet, krijgt de ei.kel nog altijd de kans om haar verder te beïnvloeden en mee te slepen tot ze uiteindelijk vast zit in een relatie waar hij spreekt en zij volgt.

Vertel haar dat je het moeilijk hebt met dit niet aan haar ouders te vertellen.
Vertel haar waarom dat zo is:
Je voelt het zo aan alsof de jongen haar manipuleert.
Je vreest dat ze er later misschien spijt van zal krijgen.
Je vermoedt dat haar ouders haar beter kunnen helpen dan jij omdat zij haar toch nog beter kennen.
Je denkt dat het slecht zal zijn voor de relatie tussen haar en haar ouders als ze het toch ooit te weten moesten komen.
...

Dit heb je waarshcijnlijk al allemaal gedaan, maar ik wil het toch nog even op een rijtje zetten. Het is ook belangrijk om het te vertellen vanuit je eigen standpunt, wat jij denkt en voelt. Vraag haar eventueel wat zij zou doen als jij diegene was die haar dit verhaal kwam vertellen. Schets de situatie zoals jij ze ziet. Waarschijnlijk zal zij haar vriend niet als manipulatief beschouwen. Maak haar dan ook duidelijk dat je wilt weten wat zij in jouw geschetste scenario zou doen. Als zij blijft weigeren, laat dan eens een hint vallen bij haar ouders. Niet van: ik ken iemand en die heeft een relatie met en ... De situatie van je vriendin geschetst dus, maar misschien eerder iets van: kunnen jullie me geen raad geven, ik zit in de knoop met iets. Mijn dochter/nicht/ vriendin heeft me over iets in vertrouwen genomen en nu twijfel ik over wat ik moet doen.... Verzin een situatie waarbij het morele aspect ook komt kijken, maar dat daarnaast geen banden heeft met je buurmeisje.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#69 Geplaatst 05 september 2010 - 21:11

Oeps ik was niet duidelijk... de foon om te vragen een rondje te lopen en dan face to face te spreken. Per foon of i-net is het altijd vet fout!

Heel fijn dat je zo duidelijk het rijtje nog een weergeeft want zo kan ik weer kijken of ik niets vergeten ben!

Dank je wel voor het meedenken en reageren... Ben ik echt heel blij mee ;)

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.791 berichten
  • 5 katten

#70 Geplaatst 05 september 2010 - 21:14

Dat is graag gedaan, ik weet zelf wat het is als je zo twijfelt over vertrouwen. Hou ons maar op de hoogte! Met of zonder abortus en met of zonder het vertellen aan de ouders blijft dit een erg gevaarlijke situatie. Een persoon die zo sterk zijn stempel op iemand anders wilt drukken, is gevaarlijk.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#71 Geplaatst 05 september 2010 - 21:19

Thundernimf zei:

Dat is graag gedaan, ik weet zelf wat het is als je zo twijfelt over vertrouwen. Hou ons maar op de hoogte! Met of zonder abortus en met of zonder het vertellen aan de ouders blijft dit een erg gevaarlijke situatie. Een persoon die zo sterk zijn stempel op iemand anders wilt drukken, is gevaarlijk.

Zal zeker alle ontwikkelingen hier delen (zo fantastisch dat dit mogelijk is :) )

Ik heb haar niet willen/durven zeggen dat een zo traditioneel iemand als haar vriend, haar zal laten vallen als een baksteen als hij een maagd treft om een huwelijk mee aan te gaan :oops: :oops: :oops:

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.791 berichten
  • 5 katten

#72 Geplaatst 05 september 2010 - 21:28

Kun je ook beter laten, alle kritiek op haar vriend zal ze je niet in dankbaarheid afnemen. Je kan je beter beperken tot eigenschappen van de vriend die in deze situatie naar voren komen (manipulatief, onverdraagzaam...). Het zou misschien nog het beste zijn als dit gebeurde! Dan is ze, met de nodige hartpijn, er toch vanaf. Langs de andere kant, dan zit de maagd ermee opgescheept natuurlijk. Concentreer je op deze situatie als je met haar over hem praat, al je andere gedachten over hem doen niets ter zake op dit moment. Wijs haar er ook op dat abortus niet zomaar iets is om eventjes te doen, dat ze er van onder de voeten zal zijn en dat haar ouders dit ook zullen merken. Dat er dan ook vervelende vragen kunnen opsteken die ze misschien nu al kan vermijden door het zelf op te biechten. Het vertellen wilt niet zeggen dat abortus is uitgesloten he. Trouwens, wat gaat ze doen als ze na een abortus in een depressie (achtig gevoel) sukkelt? Van wie verwacht ze dat die haar zal steunen? Dat zijn ook zaken waarover ze moet kunnen nadenken. Waar gaat ze haar abortus laten doen, gaat ze iemand meenemen, hoe gaat ze er naartoe... Laat haar ook eens nadenken over de realistische kant van een abortus.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#73 Geplaatst 05 september 2010 - 21:38

Thundernimf zei:

Kun je ook beter laten, alle kritiek op haar vriend zal ze je niet in dankbaarheid afnemen. Je kan je beter beperken tot eigenschappen van de vriend die in deze situatie naar voren komen (manipulatief, onverdraagzaam...). Het zou misschien nog het beste zijn als dit gebeurde! Dan is ze, met de nodige hartpijn, er toch vanaf. Langs de andere kant, dan zit de maagd ermee opgescheept natuurlijk. Concentreer je op deze situatie als je met haar over hem praat, al je andere gedachten over hem doen niets ter zake op dit moment. Wijs haar er ook op dat abortus niet zomaar iets is om eventjes te doen, dat ze er van onder de voeten zal zijn en dat haar ouders dit ook zullen merken. Dat er dan ook vervelende vragen kunnen opsteken die ze misschien nu al kan vermijden door het zelf op te biechten. Het vertellen wilt niet zeggen dat abortus is uitgesloten he. Trouwens, wat gaat ze doen als ze na een abortus in een depressie (achtig gevoel) sukkelt? Van wie verwacht ze dat die haar zal steunen? Dat zijn ook zaken waarover ze moet kunnen nadenken. Waar gaat ze haar abortus laten doen, gaat ze iemand meenemen, hoe gaat ze er naartoe... Laat haar ook eens nadenken over de realistische kant van een abortus.

Ik wacht me om ook maar 1 minder vleiend woord over hem te zeggen, zou zelf zo gruwelijk n de verdediging gaan dat er geen zinnig woord meer mogelijk was .
Ben al wel steeds aan het vertellen  dat abortus niet zomaar ff iets is en er naast lichamelijke ook geestelijke gevolgen zullen zijn en zij dus haar ouders keihard nodig zal hebben... Zij denkt nog steeds met een pilletje ervan af te zullen zijn en zegt dat het kindje nu nog kleiner is dan een garnaaltje want zo zei haar vriendje :(

Bewerkt door Sihirci, 05 september 2010 - 21:38.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.791 berichten
  • 5 katten

#74 Geplaatst 05 september 2010 - 21:46

Misschien doelt ze op de abortuspil, maar ze is ondertussen al zes weken zwanger en die dagen gaan nog naar omhoog. Daarbij is er wel het lichamelijke verschil, maar het psychologische blijft toch. Ze zou bij wijze van test eens aan haar vriendje moeten vertellen dat ze het kind houdt en het haar ouders gaat vertellen, als ik er niet voor vreesde dat ze dan murw geslagen terug thuis komt met een miskraam zou ik het je misschien aanraden.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#75 Geplaatst 05 september 2010 - 21:50

Thundernimf zei:

Misschien doelt ze op de abortuspil, maar ze is ondertussen al zes weken zwanger en die dagen gaan nog naar omhoog. Daarbij is er wel het lichamelijke verschil, maar het psychologische blijft toch. Ze zou bij wijze van test eens aan haar vriendje moeten vertellen dat ze het kind houdt en het haar ouders gaat vertellen, als ik er niet voor vreesde dat ze dan murw geslagen terug thuis komt met een miskraam zou ik het je misschien aanraden.

Voordeeltje hij woont bij zijn ouders in Eindhoven en zij bij haar ouders in NIjmegen alleen hoe krijg ik haar zover ?

o ja lijkt me wel dat ze zij de abortuspil bedoelde.