Spring naar inhoud

- - - - -

Buurmeisje

• Log in om te reageren
120 reacties op dit onderwerp
Guest_Lara_SGC_*
Guest_Lara_SGC_*

#91 Geplaatst 12 september 2010 - 10:22

Thundernimf heeft het mooi en perfect opgesomt.

Haar kwaad zijn gaat wel over, ze zit nu eenmaal zelf in een zeer moeilijke positie en roept om hulp. Het feit dat ze bijna van je verwacht dat je met haar ouders gaat praten lijkt me een duidelijk signaal dat je 'mag' met haar ouders gaan praten.

Je kent haar ouders ook het beste. Het zal er misschien gaan stuiven als ze het weten maar het blijft hun dochter en als het mensen van respect en liefde zijn zullen ze haar opvangen en op het opvangnet geven die ze nodig heeft.

Je wilt voor beide goed doen hé maar ik denk dat ze nu wel duidelijk heeft laten weten wat je kan doen voor haar.

Veel sterkte wanneer je met haar ouders gaat praten. Wij duimen hier alvast!

Zal aan je denken en laat zeker iets weten. Kan het niet nog meer benadrukken maar heb enorm veel respect voor je dat je zonder eigenbelang haar zo hard wil helpen.

(((knuffel)))

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#92 Geplaatst 12 september 2010 - 10:49

Die pillen geven ze je toch niet zomaar mee?Die moeten geslikt worden onder het oog van die mensen in het centrum en volgens mij moeten ze dan nog wachten tot de vrucht afgedreven is,vooraleer ze naar huis mag.Dat is niet zomaar een morning-afterpil,hoor.Ik heb ook heel veel respect voor je dat je er bent voor haar,maar ik zou ook haar ouders inlichten.Zij zal te verward zijn om momenteel goede beslissingen te nemen,en ik krijg zo de indruk dat het meisje heel veel spijt zal krijgen van abortus.Die vent heeft ze tenslotte niet nodig.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#93 Geplaatst 12 september 2010 - 15:48

Ben bij hun koffie gaan drinken en heb het buurmeisje rechtstreeks waar de ouders bij zaten gevraagd hoe het nu gaat. De ouders keken haar en mij indringend aan en het meisje zei dat ze later wel hierheen wilde komen en dan meer zou vertellen waarop ik heb gezegd dat zij ook niet door de ooievaar gebracht was en er geen celibaat verlangd werd.

Dus TOCH was de reactie van de moeder en de vader zei tegen zijn vrouw dat zij het dus toch goed gezien hadden. Ze wilden graag van hun dochter weten waarom ze hen niet op de hoogte had gebracht en toen kwam het verhaal er met veel tranen uit.

Ze heeft bij de abortus kliniek op die eikel zitten wachten maar hij kwam niet opdagen en voorwaarde om de medicatie te krijgen zou zijn dat er een andere volwassene mee komt. Zijn excuus was dat hij geen tijd had kunnen vrijmaken en hij vond dat zij het ook wel alleen zou kunnen.

Nu is afgesproken dat ze in ieder geval tijd neemt te overwegen wat zij wel of niet wil en de ouders zullen haar steunen :) :) :)

Die vriend is erg boos op het meisje omdat de afdrijving niet door is gegaan en probeert haar nog steeds te chanteren. Ik heb mijn ervaringen met gastarbeiders uit die landen verteld (mijn ouders hadden pension) en haar erop gewezen dat als dat gezin werkelijk zo traditioneel is en hun zoon zou verstoten als hij voortijdig vader wordt deze vrijer nooit een leven met haar zal beginnen omdat in die kringen de bruid maagd moet zijn en zij nu waarschijnlijk een leuk speeltje mag zijn tot er een maagdelijke bruid in zijn leven komt.

Het buurmeisje wilde aantonen dat hij echt wel met haar verder wilde en heeft hem gebeld met de vraag of hij met haar wil trouwen... Na enig heen en weer gepraat heeft de klojo geschreeuwd nooit met een slet te trouwen en dat zijn bruid maagd moet zijn.

Intriest en zo zielig allemaal maar tegelijk denk ik ook dat ze nu wel een keus kan gaan maken waar ZIJ achter zal kunnen staan.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#94 Geplaatst 12 september 2010 - 15:51

ps, ik ben afgebrand na alle emotie's.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#95 Geplaatst 12 september 2010 - 15:54

:hug: :hug:

je bent een hele goeie vriendin.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#96 Geplaatst 12 september 2010 - 15:58

Oef wat een opluchting dat het er allemaal is uitgekomen. Die ouders kennen hun dochter dan toch ook goed genoeg, want anders hadden ze niets door gehad. En het moet hard zijn dat je buurmeisje er op deze manier moest achter komen wat voor een kl**tz*k haar vriend is (was?) maar ja haar ogen moesten toch eens open gaan.

Ik ben blij voor jou dat haar ouders nu in elk geval in gelicht zijn en dat ze dus op haar ouders kan terugvallen. Dat zal ook al een pak minder stress zijn voor jou :hug:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#97 Geplaatst 12 september 2010 - 16:01

Pluim voor jou Sihirci :thumb: heel goed gedaan :hug:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#98 Geplaatst 12 september 2010 - 16:06

Dank je wel Ginnie, Tinne en 3Elfje.

Het is inderdaad een opluchting dat er nu openheid is en tegelijk is mijn maag in de knoop om de manier waarop het meiske achter de ware aard van die kinkel kwam. Heel dubbel allemaal :s

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#99 Geplaatst 12 september 2010 - 16:13

Sihirci zei:

Dank je wel Ginnie, Tinne en 3Elfje.

Het is inderdaad een opluchting dat er nu openheid is en tegelijk is mijn maag in de knoop om de manier waarop het meiske achter de ware aard van die kinkel kwam. Heel dubbel allemaal :s

Dat is ook een beetje haar eigen schuld denk je niet? Liefde maakt nu eenmaal blind. Dat heb ik ook door schade en schande moeten ondervinden toen met mijn eerste vriend. En ik wilde gewoonweg niet luisteren naar de mensen uit mijn omgeving :oops:

Ze zal er niet van dood gaan. Het is niet leuk, maar ze heeft andere dingen om aan te denken nu. Ze komt ooit wel iemand tegen die bij haar past. Op elk potje past een dekseltje.

Bewerkt door Tinne, 12 september 2010 - 16:15.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#100 Geplaatst 12 september 2010 - 16:16

Dit zal haar alleen maar sterker maken naar de toekomst toe ;) Met nu voldoende steun van haar omgeving zal ze ook wel het juiste besluit nemen voor haarzelf en alleen maar groeien :thumb:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#101 Geplaatst 12 september 2010 - 16:21

Jullie hebben helemaal gelijk, ik heb ook op de harde manier moeten leren zoals de meesten onder ons ;)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#102 Geplaatst 12 september 2010 - 17:53

Dikke pluim voor jou, Marianna!!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#103 Geplaatst 12 september 2010 - 17:57

Ik volg dit topic al van in het begin mee... goed dat de ouders het nu weten en er eigenlijk toch ook wel goed op reageren.
Hopelijk komt nu alles in orde.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#104 Geplaatst 12 september 2010 - 18:03

Dank je wel Ester en Veerlevs.

Zojuist was het meisje nog even hier, ze is zooooo blij met de reactie van haar ouders en dat ze ZELF mag beslissen. De reactie van de zaaddonor is voor nu zelfs voor haar van minder belang en daar ben ik heel blij om.

We hebben samen zitten janken en lachen ;)

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#105 Geplaatst 12 september 2010 - 18:03

Een heel dikke pluim voor jou hoor Sihirci. :hug: :hug: Zoals jouw moeten er meer mensen zijn....mensen met een echt goed hart.
Hopelijk komt alles nu nog in orde voor het meisje en neemt ze geen beslissing waar ze spijt gaat van krijgen. En hopelijk staan haar ouders ten volle achter haar beslissing. Hou ons op de hoogte é. :)