Spring naar inhoud

- - - - -

130 km verder naar school

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 05 september 2010 - 20:24

:hug:
Heel moeilijk allemaal...

Zelf ben ik sinds het 4de middelbaar "deeltijds" naar school gegaan ook door gezondheidsproblemen. Ik was regelmatig weken na elkaar ziek. Vaak meer thuis dan op school. En als ik ging was het max. 4 uurtjes. Soms lukte een hele dag, maar dan moest ik erna recupereren.

De lessen die ik niet had gehad, haalde ik zelf in. Ik kon van klasgenootjes cursussen lenen en kopiëren. En dan studeerde ik de leerstof die ik niet had gehad gewoon ook mee als ik een toets had. Ik kon en snapte gelukkig alles snel.
Mijn examens mocht ik een beetje spreiden van de school. Dus dan deed ik de ene dag examen, de andere niet. In de vakanties haalde ik ze in (ook niet ideaal, maar goed).

Mijn school heeft hier super in meegewerkt. Ik zal hen altijd dankbaar blijven, want zonder hun medewerking had ik geen diploma van het middelbaar onderwijs.
Ik mocht gewoon zelf bepalen wanneer ik naar school kon gaan en wanneer niet, met een attest van de dokter. Als ik ziek was werd er niet al te moeilijk gedaan over in te halen taken en toetsen (hangt ook van leerkracht tot leerkracht af).

In het zeepreventorium lijkt het ook wel heel fijn geregeld allemaal. Maar dat het zover is hè...
Ik ging gewoon naar de school waar ik ervoor al ging. Mijn ouders hebben op een bepaald moment ook wel gezocht naar een oplossing, zoals revalidatie en daar naar school (pulderbos geloof ik?) Maar we hebben het nooit gedaan.
Er zouden inderdaad meer oplossingen, en dichterbij moeten zijn voor zo'n situaties. Zo ver van huis zijn maakt het voor je dochter ook allemaal zwaarder misschien. Ik had geluk met mijn school, en ik vind het jammer dat er zo niet meer scholen zijn.

Ik wens je dochter een goed schooljaar toe. En ik hoop dat ze buiten alleen maar school ook eens tijd kan maken voor leuke dingen, want ze zal wel heel wat fijne dingen missen. Zeg dat ik haar een heel sterke meid vind, ze komt er zeker wel!
En jullie zijn lieve ouders :hug: Jullie meisje vindt haar weg wel, dankzij jullie steun.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#17 Geplaatst 08 september 2010 - 10:42

Het is vaak niet gemakkelijk om een geschikte school te vinden als je met gezondheidsproblemen zit. Ik moest dit pas in het hoger onderwijs en zelfs daar ben ik regelmatig van school moeten veranderen omdat ze er geen rekening mee wouden houden. En dan te denken dat er in het hoger onderwijs al veel meer mogelijkheden hierrond zijn dan in het middelbaar, dus kan me voorstellen dat het niet gemakkelijk is voor jullie.