Spring naar inhoud

- - - - -

Gedeelde muur veranderen?

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 01 september 2010 - 11:39

Nog een verbouwingsvraag, ik zet ze apart om verwarring te vermijden ;)

De tuinen hier zijn allemaal afgescheiden met stenen muurtjes, ergens tussen 1m60 en 1m90 hoog. De muur op het einde van mijn tuin, is lichtjes verbouwd door de Duitsers. Lees: de muur staat er nog maar half. De onderkant bestaat nog uit baksteen, de bovenkant is een rieten schutting.

Nu zou ik graag die rieten schutting wegdoen en terug bakstenen in de plaats willen zetten. Daarmee lopen alle muren dan weer netjes door (van de buren rechts van mij naar de buren links van mij, zoals het hier in alle tuinen is). Die schutting is namelijk snel lelijk, gaat om de haverklap kapot, enz. Ik zou graag een muur willen waar ik dan langs mijn kant poezentrapjes kan maken, zodat mijn senior de tuin beter in en uit kan ;)

Deze muur deel ik echter met de NMBS. Ik neem aan dat ik van te voren toestemming moet vragen om die schutting te vervangen door een degelijke muur? Weet er iemand hoe ik dit het beste aanpak?

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#2 Geplaatst 01 september 2010 - 11:41

Je kan misschien eens op de gemeente raad gaan vragen?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 01 september 2010 - 14:02

Het antwoord volgens mijn vriend:

-naar nmbs gaan, en de kosten delen
-indien onderling akkoord kan dat meestal zonder bouwvergunning zeker omdat het gaat om herstellingswerken

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 01 september 2010 - 14:22

Aangezien er nog een deel van de muur staat en je hem enkel zou renoveren zou dit niet teveel problemen mogen geven volgens mij. Ik zou ook eens bij de NMBS informeren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#5 Geplaatst 01 september 2010 - 14:50

Ja het probleem is, iemand hier een paar huizen verderop werkt bij de NMBS. Die heeft een akkoord aangegaan met hen om zijn muur ook weer te herstellen. Toen die hersteld was, heeft de NMBS hem plots aangeklaagd want ze wilden dat muurtje niet (we hebben het hier over iets dat niemand z'n zicht verhinderd hé). En ze hebben nog gewonnen ook! Pfuhuh!

Goed, dan gaan we dus proberen de NMBS te contacteren hé.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#6 Geplaatst 02 september 2010 - 07:22

Succes alvast!