Spring naar inhoud

- - - - -

Zwartje's KVV Experiment

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 01 september 2010 - 14:46

Zijne Geweldigheid gaat KVV proberen. Indien hij het graag eet, denk ik erover om hem hoofdzakelijk op KVV te zetten en dan bij te voeden met brokjes (voor als ik lang weg ben hé).

Nu zitten we nog in het stadium waarbij de gigantische rol Carnibest Natuur genoeg moet ontdooien zodat ik het ding in stukken kan snijden...

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 01 september 2010 - 14:48

Wat goed, ik ben benieuwd! Je kunt de rol eventueel in koud/lauw water leggen, dan kun je hem over een half uur al gemakkelijk snijden.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#3 Geplaatst 01 september 2010 - 14:53

Maar kan ik de restjes dan wel nog invriezen? Ik heb een beetje schrik om bacteriën te introduceren gezien het toch om rauw gaat.

Ik hoop in ieder geval dat KVV hem gaat helpen met zijn vachtje (non-stop full-on ruiven!). Hij lijkt goed gezond en volgens de da is het puur ouderdom, maar het "zit me niet lekker". En ik ga ervan uit dat mijn intuïtie aangaande de kat iets waard is...

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#4 Geplaatst 01 september 2010 - 15:20

Vooruit, Zwartje, flink zijn hé! :catangel

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 01 september 2010 - 16:51

Vosse zei:

Maar kan ik de restjes dan wel nog invriezen? Ik heb een beetje schrik om bacteriën te introduceren gezien het toch om rauw gaat.

Ik hoop in ieder geval dat KVV hem gaat helpen met zijn vachtje (non-stop full-on ruiven!). Hij lijkt goed gezond en volgens de da is het puur ouderdom, maar het "zit me niet lekker". En ik ga ervan uit dat mijn intuïtie aangaande de kat iets waard is...

Nee dat kan prima hoor.
Ik ben benieuwd of hij het lekker vindt en als hij het eet hoe snel je verandering ziet. Het kan (hoeft niet) zijn dat de eerste tijd het verharen wat erger wordt door het ontgiften. (idem voor vieze oogjes die hij kan krijgen bijvoorbeeld)

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#6 Geplaatst 01 september 2010 - 17:31

:geluk:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 01 september 2010 - 18:06

Daarnet geduw, getrek en een algemeen keuken-keuken-keuken gezaag van Zwartje. Bakjes leeg, tijd dus om het lekker voor te schotelen...

Hij heeft er drie hapjes van genomen, en is het dan afgebold. Maar ik ben niet zeker of het nu om de smaak gaat of omdat ik erop stond te staren ;) Bij deze ben ik boven, in het bureautje, gaan zitten zodat hij rustig zijn ding kan doen :ha

Maar hier vond ik toch dat er eeeenig enthousiasme te bespeuren was, neen?
IMG_2176.jpg

IMG_2175.jpg
IMG_2178.jpg

Nouja, we hebben het hier over Zwartje hé. Veel geduld en slinkse technieken zijn nodig bij elke verandering :ha

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#8 Geplaatst 01 september 2010 - 20:03

Tot hiertoe ben ik bekeken alsof ik net heb gezegd dat de verwarming kapot is en RC failliet gaat. Oeps.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 01 september 2010 - 20:05

Vosse zei:

Tot hiertoe ben ik bekeken alsof ik net heb gezegd dat de verwarming kapot is en RC failliet gaat. Oeps.

:lachen: :lachen: :lachen: . Wat je kan doen, is de CB aanlengen met warm water. Dan komt er meer geur vrij ;) .

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#10 Geplaatst 01 september 2010 - 20:05

Is al gedaan, ook al met natvoer dat hij graag eet. Heeft hij er wel wat van gegeten maar nou niet echt veel.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 01 september 2010 - 20:15

Amai, en dan nog in zo'n mooi bakje, dat kan toch niet anders dan smaken? :)
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#12 Geplaatst 01 september 2010 - 20:23

Probeer zijn favoriete natvoer (die hij altijd graag eet) te mengen met een heeeeel klein beetje cb
als hij het opeet zit je goed

Steeds een heel klein beetje meer mengen tot hij uiteindelijk over is op volledig carnibest. Zo probeer ik het nu ook met Cansu. Eerst at ze zeer weinig natvoer, nu eet ze al elke dag iets meer natvoer/carnibest mix :) (wij zijn nu zo'n 5 weken over op carnibest en alleen Cansu is nog niet over. Maar zij at dan ook bijna geen natvoer, dus dat moesten we eerst wat vaker geven en de brokken afbouwen enzo.
Voor haar zal het nog wel een poosje duren voor ze van de brokken af is.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#13 Geplaatst 01 september 2010 - 20:37

Of thrive snoepjes over verkruimelen, dat werkt hier voor alles ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 01 september 2010 - 20:51

Smitten Kitten zei:

Of thrive snoepjes over verkruimelen, dat werkt hier voor alles ;)

:goofy: wat een goede tip.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#15 Geplaatst 01 september 2010 - 21:04

We zitten nu in de help-ik-sterf-van-de-honger-bel-gaia-en-de-dierenberscherming-fase.

Zucht.