Spring naar inhoud

- - - - -

Collages maken in Photoshop

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 28 april 2009 - 16:10

Ik ben eens aan't rondneuzen tussen tutorials met Photoshop om een deftige collage te kunnen maken op enkele minuten tijd en ben uitgekomen op een extra programma genaamd Photoshop Elements. Hier kan je in een mum van tijd onder andere de meest mooie collages mee maken, kaders, randen, decoratie, samenvoegen van foto's, aanpassen van kleuren, bijpassende achtergronden, noem maar op... het staat er allemaal in.

Nu zelf ben ik nog een echte leek op vlak van Photoshop, maar hou me er wel graag eens mee bezig als ik eens een dagje vrij heb (zoals vandaag dus :goofy: ) en ik ben JALOERS op mensen die op een aantal seconden tijd zulke mooie dingen kunnen maken en wil het ook kunnen :oops: :twisted:

Wat ik me afvroeg, was of iemand deze Photoshop Elements heeft, er al van gehoord heeft en of het de moeite is om het aan te schaffen of je even goed zelf een collage kan maken in Photoshop CS3 of 4 of waar ze nu ook al zitten. Ik heb de CS3 die is zwaar genoeg momenteel voor mijne Laptop.

Hieronder een aantal vb-en die gemaakt zijn met Photoshop Elements:

http://www.alibony.c...108collage.html

Bewerkt door Spanishke, 28 april 2009 - 16:15.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#2 Geplaatst 28 april 2009 - 16:23

Ik heb enkel de CS4

jannanas
jannanas
  • 1.081 berichten

#3 Geplaatst 28 april 2009 - 16:26

Photoshop Elements is eigenlijk een basisversie van Photoshop.
Mij lijkt dat je het zeker zo goed (al dan niet beter) kan in CS3 of CS4. Maar misschien dat er wel enkele andere functietjes zoals dit in de Elements zitten. Zou kunnen, hoewel de CSsen veel vollediger zijn.

Succes ermee! :thumb: Heerlijk als je er mee kan werken, dus vooral niet opgeven!
Groetjes! Janna, Nanno :catlick en Ræzir :catlick
Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#4 Geplaatst 28 april 2009 - 17:52

Ik heb Photoshop Elements nog nooit gebruikt, dus geen idee. Ik werk in Photoshop CS4 en ben daar tevreden van :)

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 30 april 2009 - 12:06

ik heb nog een cursus photoshop elements gevolgd.
Het is vergelijkbaar met photoshop, maar photoshop is natuurlijk nog veel uitgebreider.  Kan je ook wel aan het prijskaartje zien.  Maar eigenlijk kan je al heel veel met photoshop elements, ik vind het wel ideaal voor de beginner, heb er alles goed in kunnen leren :d
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 30 april 2009 - 12:29

Bedankt Marina!! Dat is inderdaad een goeie reden om het toch te overwegen :) wil zo graag heel goed kunnen werken met Photoshop, ken zowat enkel de basis
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: