Spring naar inhoud

- - - - -

Graven

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Thundernimf
Thundernimf
  • 3.812 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 02 september 2010 - 08:49

Ik heb al een paar keren gemerkt dat zowel Gini als Rocky graven over de vloer, muur, tot zelfs in hun etensbakje. Net alsof ze in hun kattenbak bezig zijn. Ze gaan beiden netjes op hun kattenbak en nergens anders, dus het is niet zo dat ze proberen een ongelukje te begraven. Iemand ideeen?

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#2 Geplaatst 02 september 2010 - 11:53

Hier doen ze dat ook wel, bij het etensbakje (bewaren voor later?), bij het waterbakje (????) en náást de kattenbak. Dan hebben ze eerst ín de kattenbak gegraven, maar voor de zekerheid graven ze er ook nog wat naast, voor extra hygiëne.
We verdenken Lukas ervan dat hij stiekem naar china wil graven.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.812 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 02 september 2010 - 16:35

Dan zullen die van mij willen volgen ;)

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 september 2010 - 19:45

Bij mij doen ze dat ook maar ik zag (toen ik de mama poes en haar 5 kittens opving)
dat mama poes deze beweging deed in de etensbak en zo vielen er brokjes naast de bak die de kittens dan konden opeten.

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 september 2010 - 19:52

Ik denk dat dat instinctief gedrag is. Ze proberen het voedsel te verstoppen voor anderen of het te bewaren voor later.

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 02 september 2010 - 19:56

Ja inderdaad, dat is nog een stukje instinct. Isis doet dat hier ook (naast de kattenbak en naast haar etensbakje). Kasper doet dit echter niet. Bij de een zal dat wat sterker zijn als bij de andere zeker. :d :)

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#7 Geplaatst 02 september 2010 - 20:05

Ja, hier ook...onze Pinky doet dat het meest van al. Heb gelezen dat dit wil zeggen dat ze hun voedsel willen bewaren voor later. Toch rare dieren hoor soms. :LOL:

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.812 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 02 september 2010 - 20:05

Oke nu voel ik me al veel beter :d