Spring naar inhoud

- - - - -

Katten EHBO

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 02 september 2010 - 12:12

Ik las ergens online over een dame die op je katten oppast als je uit huis bent. Nu zag ik op haar site dat ze een cursus katten EHBO had gevolgd. Na even googlen vond ik dat je dit kon volgen in Syntra Asse.

Meteen wou ik die cursus ook volgen. Maar nu na een telefoontje om info, volgde de koude douche; als particulier mag ik die cursus niet volgen. Die is enkel voor mensen die in een asiel werken of een dierenwinkel of een dierenpension. :(

Is er iemand hier die deze cursus gevolgd heeft?

Ik twijfelde nog om aan die dame te zeggen dat ik binnenkort opvang zou verzorgen voor zwerfkatten, maar ze had precies toch wat haast om de foon toe te leggen. :catscratchhead

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 02 september 2010 - 12:21

Zeg dat is wel onozel dat je het zo niet kan volgen. Heb er geen ervaring mee maar lijkt me wel interessant!

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#3 Geplaatst 02 september 2010 - 12:27

je kan zoiets wel op meerdere plaatsen volgen hoor denk ik.
Is wel heel belachelijk, voor zo'n cursus zou iedereen toegelaten moeten worden vind ik, dat is toch voor iedereen die katten heeft nuttig?

Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 02 september 2010 - 18:16

En beginnende fokkers dan? Mogen die dan ook geen cursus volgen? Iedereen kan toch ook een gewone EHBO cursus volgen. Je hoeft hiervoor toch niet in de verzorgende sector te werken?

Wat een kortzichtigheid!

:paw van Romeo (†) - Toulouse - Matisse - Fouga (†) - Picasso (†) - Milo

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 02 september 2010 - 18:20

Wat een kulreactie :(

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 02 september 2010 - 21:29

Ik weet het pfff :(

En ik had het zo graag gevolgd! Eigenlijk dacht ik al dat het geen probleem zou zijn om het te volgen, dus de ontgoocheling is nu wel heel groot.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#7 Geplaatst 03 september 2010 - 16:54

Ik heb vorig jaar deze cursus gevolgd!!! Bij inschrijving moest ik helemaal niet zeggen waarom ik die cursus kwam volgen, gewoon betaald en hop naar de les. Bij de voorstelling tijdens eerste les bracht ik aan dat ik vrijwilliger was in een asiel en zelf een héle grote bende katten had en wat meer info wou opsteken.
De 2 andere kandidaten hadden zelfs helemaal niets met vrijwilligerswerk in een asiel te maken, en waren zelf gewoon kattenliefhebber, de ene persoon had 1 kat, de andere persoon 2...

Dus is het eigenlijk bulschit van die persoon die de telefoon opnam ;)

Moet wél zeggen dat je kwestie EHBO bij katten zelf doen weinig kan zelf doen. De persoon die de les gaf was een dierenarts die zich verdiepte in katten. Deze DA zei zelf dat er eigenlijk weinig te leren was, en dat men bij een ongeluk/vrgiftiging ed zo snel mogelijk naar de DA moet gaan. Het enigste wat we kwestie EHBO geleerd hebben is een "juist drukverband" aanleggen bij een wonde, en dan zo snel mogelijk naar de DA ermee.
Heb wél dingen geleerd van deze DA, maar dan niet iets wat te maken had met EHBO. De lessen zijn enkel interessant wanneer het gegeven wordt door zo'n DA als ik gehad heb ;)

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 03 september 2010 - 21:35

Oh, echt? Misschien moet ik nog eens terug bellen of me gewoon inschrijven. :louche:

Het is niet de bedoeling om mijn katten zelf te verzorgen hoor, ik wil gewoon zoveel mogelijk kennis op doen over katten die er te verkrijgen valt zonder effectief dierenarts te worden. ;)

Sowieso ga ik altijd meteen naar de DA als er iets met de katten is.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#9 Geplaatst 03 september 2010 - 22:57

Vennen zei:

Oh, echt? Misschien moet ik nog eens terug bellen of me gewoon inschrijven. :louche:

Het is niet de bedoeling om mijn katten zelf te verzorgen hoor, ik wil gewoon zoveel mogelijk kennis op doen over katten die er te verkrijgen valt zonder effectief dierenarts te worden. ;)

Sowieso ga ik altijd meteen naar de DA als er iets met de katten is.

Doen zou ik zeggen, zie dat je in Asse gaat volgen, heb ik ook gedaan, en die man gaf ongelooflijk goed les!!!!!! Héél véél geleerd over ziektes bij katten ;)

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 04 september 2010 - 18:48

Ik heb een aantal jaren geleden wel de cursus dieren ehbo gedaan, maar dat ging uit van de dierenbescherming waar ik werkt..
Geplaatste afbeelding