Spring naar inhoud

- - - - -

hoe los ik dit best op??

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 02 september 2010 - 14:42

Moby krabte 1 dag aan de zetel :evil: en er zijn helaas allemaal gaatjes in; Nu heb ik dag erna direct krabpaal gn kopen. ;)

Hij slaapt er wel op en gaat er heel lichtjes aan krabben maar nu heeft hij wel al drie dagen na elkaar aan de zetel nog gekrabt.

Ik maak me dan boos en dan stopt hij wel maar onze nieuwe zetel is al tamelijk geschonden van zijn 3 dagen krabben. :(

Als ik van die katmint op zijn paal spuit krabt hij niet echt meer maar wel tegen schuren en zot doen.  

een plantenspuit bij me in de zetel en als hij het doet dan spuiten? maar hij steekt zijn kop zelfs onder de kraan dus weet niet of dat gaat helpen.
Merk wel precies dat hij het doet als we in de zetel liggen savonds overdag heb ik het nog niet gezien.
Mss wil hij aandacht ( maar hij komt niet echt bij ons daarvoor) , wil hij geur achterlaten,( de krabpaal staat nu juist achter de zetel waar hij de eerste dag heeft gekrabt) wil hij naar buiten savonds en verveelt hij zich ( maar hij is hier pas 3 weken dus dat is denk ik ook nog te vroeg?)

Moet ik iedere avond eens op zijn paal spuiten met de catmint?

Wat raden jullie aan en wat probeer ik het beste eerst?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 02 september 2010 - 14:50

Hier krabte Daisy aan onze kasten, ik heb het opgelost door op de kasten van die cat-off spray te spuiten en een krabpaal in de buurt te zetten. Ook moet je telkens je hem aan de zetel ziet krabben oppakken en met zijn pootjes over de krabpaal gaan, of zelf met je nagels even aan de paal krabben kan ook helpen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#3 Geplaatst 02 september 2010 - 14:53

hier doet loeba dat ook meer en meer, is ni tof!
wij blazen dan even in zijn gezicht en dan is hij weg, maar ja, hij komt steeds terug.
kun je zo'n cat-off spray in de dierenwinkel kopen? en hoeveel kost dat +-?

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 02 september 2010 - 14:56

PeggyJ zei:

Hier krabte Daisy aan onze kasten, ik heb het opgelost door op de kasten van die cat-off spray te spuiten en een krabpaal in de buurt te zetten. Ook moet je telkens je hem aan de zetel ziet krabben oppakken en met zijn pootjes over de krabpaal gaan, of zelf met je nagels even aan de paal krabben kan ook helpen. :geluk: :geluk: :geluk:

oeps cat- off spray zal er direct achter rijden. Mijn echtgenoot zal ronken want heb al 300 euro opgedaan aan hem sinds zijn komst over 3weken :d
vlug halen en hem nog niet zeggen.
ben aml weg naar de winkel :goofy:

zijn pootjes kom ik niet aan want dan haalt hij uit, wel al zelf zitten krabben aan de paal gelijk een zot ding maar hij denkt wellicht wat zit jij daar zo dwaas te doen :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 02 september 2010 - 14:58

Ik denk dat ik die cat-off spray in de zoomart ofwel carrefour heb gehaald, ik weet het niet juist meer :oops: . Maar ik vind zelf wel dat het stinkt :misselijk: , het pakt een beetje op je adem.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#6 Geplaatst 02 september 2010 - 14:59

Toen een collega vertelde dat haar kat het persisch tapijt onder de klauwen nam heb ik mijn busje feliway spray meegegeven zodat ze kon proberen of dat zou helpen. We hadden afgesproken het een weekje tijd te geven. De poes laat het tapijt nu heel en geeft er alleen nog kopjes aan.

Tis het proberen waard de stoel ook een vleugje feliway of catnip of ander feromoon product op te sprayen.

Bewerkt door Sihirci, 02 september 2010 - 14:59.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 02 september 2010 - 15:31

heb de cat-off spray gn halen bij zoomart en het was 6 euro en een sjiek. Had geluk had nog kortingsbon van mijn krabpaal te kopen over 2 dagen zodat ik maar 69 cent moest betalen. :d

Ja hier is het gn zetel in stof maar ik zie wel dat er allemaal vettige vlekjes op zijn van de spray, kan het altijd als ik schoonmaak afwassen en terug opdoen, zo erg valt het niet op dit een zwarte salon ik zie het omdat ik het weet dat het er op is.

Hopelijk helpt dit maar vraag me wel af als het gn stof is de zetel of de geur zal houden van de spray

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 september 2010 - 20:09

Minneke zei:

Moby krabte 1 dag aan de zetel :evil: en er zijn helaas allemaal gaatjes in; Nu heb ik dag erna direct krabpaal gn kopen. ;)

Hij slaapt er wel op en gaat er heel lichtjes aan krabben maar nu heeft hij wel al drie dagen na elkaar aan de zetel nog gekrabt.

Ik maak me dan boos en dan stopt hij wel maar onze nieuwe zetel is al tamelijk geschonden van zijn 3 dagen krabben. :(

Als ik van die katmint op zijn paal spuit krabt hij niet echt meer maar wel tegen schuren en zot doen.

een plantenspuit bij me in de zetel en als hij het doet dan spuiten? maar hij steekt zijn kop zelfs onder de kraan dus weet niet of dat gaat helpen.
Merk wel precies dat hij het doet als we in de zetel liggen savonds overdag heb ik het nog niet gezien.
Mss wil hij aandacht ( maar hij komt niet echt bij ons daarvoor) , wil hij geur achterlaten,( de krabpaal staat nu juist achter de zetel waar hij de eerste dag heeft gekrabt) wil hij naar buiten savonds en verveelt hij zich ( maar hij is hier pas 3 weken dus dat is denk ik ook nog te vroeg?)

Moet ik iedere avond eens op zijn paal spuiten met de catmint?

Wat raden jullie aan en wat probeer ik het beste eerst?

ondertussen toch al een drie weekjes laten helpt de cat off spray ook niet. Moby blijft krabben overal op alle plaatsen op de zetel.
De zetel is er alsmaaar erger aan toe. Zijn kattenpaal heeft hij enkel nog maar 2 keer opgelegen waarbij ik foto's hier heb geplaatst en gisteravond terug eens. Maar krabben doet hij bijna totaal niet op de paal. als ik er catmint opspuit gaat hij enorm met zijn kopje eraan wrijven maar niet krabben.

Hij heeft nu ook de krabpaal van ons overleden minneke boven ook en hij komt er zo goed op niet op de krabpalen. Het is wel zo meer krabben van deugd en ontspanning aan de zetel maarja het zijn toch helaas allemaal gaatjes en hij blijft echt erin hangen. nog tips voor dit probleempje?????

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#9 Geplaatst 23 september 2010 - 20:11

Niet leuk om t edoen, maar laat hem eens heel hard schrikken als hij weer aan de zetel krabt.
Misschien helpt het.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 23 september 2010 - 20:22

nathalinde zei:

Niet leuk om t edoen, maar laat hem eens heel hard schrikken als hij weer aan de zetel krabt.
Misschien helpt het.

heel goede tip maar hij schrikt van niets :goofy:

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 23 september 2010 - 20:33

Echt krabben aan de krabpaal doet Adam hier ook niet zo veel.
Hij gebruikt die wel om in te klimmen.

Krabben doet hij nog het meest aan een krabmatje dat op de grond ligt.

Aan de zetel helaas ook nog af en toe.
Dus die zetel blijft hier staan tot meneer het loodje legt.

Guest_Lemon&Lily_*
Guest_Lemon&Lily_*

#12 Geplaatst 23 september 2010 - 20:33

Als hij op zetel krabt, vastnemen en naar krabpaal brengen, nagels ertegen zetten en krabbewegingen maken. Zelf ook krabben.
Onnozel natuurlijk O:) maar voor Lemon lukte het toch.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#13 Geplaatst 23 september 2010 - 21:54

Die catt off verkopen ze ook in het Aveve tuincentrum. :)

Guest_Tom&Joep_*
Guest_Tom&Joep_*

#14 Geplaatst 23 september 2010 - 23:48

Kun je tijdelijk niet een kleed/foulard over de zetel hangen? Een zacht kleed is niet aantrekkelijk om de nageltjes in te zetten en de kat zal dan op zoek gaan naar een andere krabplaats, hopelijk de krabpaal. Ik heb dit ook bij onze bank gedaan en dat hielp! Succes!

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#15 Geplaatst 24 september 2010 - 06:32

De krabpaal op een strategische plaats zetten.

ik vermoed dat de zetel op de doorgang naar een andere ruimte staat, dat is dan de plaats waar hij zijn geur wil achter laten. Zorg voor een krabpaal op die weg en normaal is het dan opgelost.