Spring naar inhoud

- - - - -

Snif, snif!

• Log in om te reageren
51 reacties op dit onderwerp
xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 03 september 2010 - 08:53

ik wist niet eens dat er fake alessi bestond :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#32 Geplaatst 03 september 2010 - 08:56

Ja alessi is zo gegeerd dat er al veel fakes bestaan. Ik heb hier nog een set plateaus van alessi, vintage zoals dat dan heet, van 1985 zoiets. Is een klassiek design dat ze nog steeds verkopen. Je kan op eBay overal van die plateau's vinden. Een echte begint ergens aan 40 euro voor een kleintje, een fake heb je al voor 5 euro. Drie keer raden wat na 25 jaar er nog piekfijn uitziet en wat niet natuurlijk ;)

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#33 Geplaatst 03 september 2010 - 08:59

wat een fijne cadeautjes!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#34 Geplaatst 03 september 2010 - 09:02

Wat leuke cadeautjes !!!!!!! :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#35 Geplaatst 03 september 2010 - 09:22

Wat lief van hem :)

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 03 september 2010 - 09:47

Vosse zei:

Bij deze dus, alle metalen spullen van Alessi zijn doorgaans van inox en kunnen tegen een stootje. Het gros mag je ook in de vaatwas steken. Persoonlijk doe ik dat nooit, want het is wel bekend dat de meeste metalen mooier blijven als je ze uit de afwasmachine houdt. Nuja, ik heb ook geen vaatwas :ha

Ik heb zo'n donkergrijze poes gekregen van mijn grootvader, jaren en jaren geleden. Vind het een superleuk ding, en iedereen die hier komt heeft ook direct die poes gezien en geeft er een complimentje over ;) In het begin kreeg Zwartje zijn brokjes en zijn water eruit, dan krijg je na een aantal maanden gebruik inderdaad kalkaanslag. Nu krijgt hij natvoer en brokjes eruit dus dan heb je zo geen last daarvan. Zijn drinkebakje is groter geworden en staat een paar meter verder, dan drinkt hij meer :)

Een goede tip bij metaal is altijd even aan de onderkant te zien. Bij echte alessi bakjes (er is nl ook veel namaak alessi) zal er een alessi stempel op staan en ook welk materiaal. 18/10 staal doorgaans. Dan kan je het altijd wassen met de hand, in de vaatwas én behandelen met azijn. Als er helemaal niets staat en je kan het metaal ook makkelijk vervormen, dan heb je een fake.

Fairness, ik zou gewoon Alessi contacteren en vragen of je bakjes kan bijbestellen hoor. Je weet nooit hé ;)

Ja ik heb opgezocht maar vond niet meteen hoe of waar ik ervoor moest zijn. Ik heb gekeken en vond op internet een splinternieuw exempl (wel geel maar enkel de kommetjes tellen) en heb er 20eur op geboden. Ik veronderstel dat wanneer ik de kommekes apart ga bestellen ik toch ook zoiets ga kwijt zijn? Het is hier in Hasselt dus kan het zelf afhalen indien nodig en kan ook meteen zien of het om de echte gaat ;) . En ind iedereen die hier (toen ik het dus nog gebruikte :LOL: ) kwam zei dat het een super leuk eetbakje was. Ligt voorlopig bij al de rest van men poezenspullen die ik mom niet gebruik :) . Ben een beetje verslaafd :goofy: . Van mijn alissi bakje ben ik zeker dat het de echte is hoor. De kommekes waren echt wel super stevig daar mag ik niets van zeggen en kocht ze ook in een degelijke winkel waar nog meerdere design aanwezig was.

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#37 Geplaatst 03 september 2010 - 10:06

@ Fairness: Er is in hasselt toch een hele grote designwinkel vlakbij het gerechtsgebouw, tegenover het oude gebouw van de post. En ik dacht in dat gebouw zelfs ook. Daar zou ik eens gaan vragen  moest je dat op het internet niet gewonnen hebben. Anders wil ik het hier wel eens vragen  aan Lies (eigenares van de winkel waar het vandaan komt, en goede vriendin van ons) Die bezorgt ons dat ook wel als het moet zijn hoor! Dus genoeg opties , haha :LOL:
@ ashley, babetatilla, Katy :  Hij blijft mij verrassen! :heart:
@ Vosse , Xantippe: Alles wat goed in de markt ligt word tegenwoordig allemaal gekopieerd, maar resultaat meestal heel triestig ja , zeker van kwaliteit

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#38 Geplaatst 03 september 2010 - 10:07

:hug: zo lief van hem

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 03 september 2010 - 10:09

ik zou toch geen fake alessi willen hoor...

Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 03 september 2010 - 10:16

3elfje zei:

@ Fairness: Er is in hasselt toch een hele grote designwinkel vlakbij het gerechtsgebouw, tegenover het oude gebouw van de post. En ik dacht in dat gebouw zelfs ook. Daar zou ik eens gaan vragen  moest je dat op het internet niet gewonnen hebben. Anders wil ik het hier wel eens vragen  aan Lies (eigenares van de winkel waar het vandaan komt, en goede vriendin van ons) Die bezorgt ons dat ook wel als het moet zijn hoor! Dus genoeg opties , haha :LOL:

Hey dat mag je altijd vragen!! Ik kom niet zoveel in Hasselt hoor, meer Leuven eigenlijk. Kan je vragen wat het dan zou kosten? 20eur heb ik ervoor over maar meer ook niet want dan kan ik al beter een nieuwe halen ;) . En ind ik denk wel dat je al gauw merkt dat het namaak is of niet. De echte alessi is echt stevig en duurzaam. Die inox bakjes was ind kalk aanslag (witte plekken), wat dom van me om niet aan azijn te denken!!!!! Ben echt al lastig geweest op mezelf nu hoor, en waarom heb ik ze dan weggesmeten!! wsl had ik ze nu anders met azijn proper gekregen. Maar niemand die er aan heeft gedacht hoor, mijn mama niet, mijn schoonmoeder niet. Zonde...

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#41 Geplaatst 03 september 2010 - 10:23

@ Fairness: zal er achter horen :thumb:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 03 september 2010 - 10:28

Wauw, wat een lief ventje toch!
Kan hij de mijne niet eventjes opleren?
In ruil voor een weekje kattenbakcleaning :lachen: :lachen: :lachen:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#43 Geplaatst 03 september 2010 - 10:35

:lachen: :lachen: :lachen: Haemoglobine  die is goed. "Opvoeding voor mannen!!" Is mss nog niet zo een slecht idee, haha! Heb hier nog een heel pallet met kattenbakkorrels liggen (verhaal kan je vinden onder welk kattengrid...) En als je elke keer van kortijk zou moeten komen, ocharme hoor :dancer: :dancer: ps. Je kan hem dit topic mss eens laten lezen, stille wenk ;)

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 03 september 2010 - 10:38

3elfje zei:

@ Fairness: zal er achter horen :thumb:

Thanks da's lief :) .

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#45 Geplaatst 03 september 2010 - 10:41

Wat een leuk verrassing! Wat een schattige man. Mijn man is ook wel dol op onze Ginger, maar zoiets zal hij niet doen O:)