Spring naar inhoud

- - - - -

hou je vast en zet je neer voor je dit leest

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#31 Geplaatst 03 september 2010 - 18:18

Dat is dan wel puur de bedoeling om flinke winsten te maken.
Dan is de hobby er toch ook af ???
Als wij hier zo'n bedragen zouden hanteren, loopt de fiscus ermee weg.
Op de winst zou dan een pak belastingen gaan zitten !!!
Wij moeten onze prijzen echt aanpassen in functie van ons maximum bedag dat we mogen ontvangen, anders betalen we behoorlijke btw bedragen en loopt ook een boekhouder met een deel weg.
Hier in België is dat dan blijkbaar toch weer helemaal anders geregeld.
Als ik 3000 euro voor een kitten moest gaan vragen mag ik geen 2 kittens in een jaar gaan hebben, of er zitten behoorlijke belastingen aan vast.
Maar ik vind zo'n prijzen ook wel echt ongeloofelijk !!!!
Zelfs de helft zou ik nog niet durven vragen.
Wanneer gaat het om een topcombi ???? Sommige topcombinaties kunnen ook zeer lelijke kittens opleveren en kwaliteit kan je op kittenleeftijd echt niet garanderen. Elk kitten kan behoorlijk fout uitgroeien , dat is net de hobby aan het fokken. Soms moet je geluk hebben, maar met zo'n prijskaartje neem je wel een erg hoog risico !!

Een perzen fokster die ik ken betaalde 11 jaren geleden ook 1500 euro voor een silver pers in het buitenland. Echte showkwaliteit !!
Maar toen hij aan dekken toe kwam begon de ellende, geen enkele poes wilde hij dekken. Hij heeft dus nooit kittens gehad en is amper 8 jaar oud geworden. Zeer duur beestje dus !
Gek vind ik dat :gek:

Sommige fokkers denken dat duur ook echt kwaliteit betekend. Helaas is de praktijk wel even anders. Wat is kwaliteit als het om kittens gaat ???
Zelf vind ik 1000 euro het absolute maximum wat ik ervoor wil uitgeven. Maar zelf zo'n prijzen vragen voor mijn kittens zou ik dus nooit durven !!!

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 03 september 2010 - 19:11

amai wie kan dat betalen?

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#33 Geplaatst 03 september 2010 - 21:00

Zoals al gezegd door anderen zal ik ook eens moeten gaan nadenken over mijn prijzen en 'k zal maar op zoek gaan naar een huisje in Frankrijk :x

Onze duurste pers tot nu toe ging 1500 euro en eerlijk gezegd heeft hij me nog niks gegeven wat ik wou. Was het nu door de combinatie met de poes ... dat weet ik nog niet. Ik heb hem nog niet opnieuw kunnen laten dekken want hij heeft blaasproblemen gehad die zo erg waren dat hij zelfs een operatie aan zijn blaas nodig had.

Het is altijd wel een gok als je een nieuw kitten aankoopt, maar zoals gezegd ... of je hebt geluk of je hebt volledige pech. En mijn ervaring is pas op als ze ontzettend veel gaan vragen ... betekent meestal pech.
Tot dat besluit ben ik gekomen door het horen van anderen hun ervaringen. En dat gaat het nog meestal over heel bekende catteries ook O:)

Onze zwart witte vent heb ik gekocht als fokkater ... geen show ... en hij heeft me tot nu toe al iedere keer hele mooie kittens gegeven.
Als er foutjes bij de kittens opduiken weet ik dat ze meestal van de poes afkomstig zijn.
Goed uitkijken naar wat er achter het kitten zit in zijn stamboom ... dat is het belangrijkste bij het al of niet beslissen of je het kitten neemt of niet.

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#34 Geplaatst 04 september 2010 - 00:14

cattery's latin lover,D'eden lover zit ook rond die prijsklasse 2000euro-3000euro.

Bewerkt door desorayo, 04 september 2010 - 00:15.

Guest_Sheily_*
Guest_Sheily_*

#35 Geplaatst 04 september 2010 - 01:15

Da's toch niet meer normaal die prijzen want daar zie ik geen hobby meer van maar puur kassa en niet veel anders :s

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#36 Geplaatst 04 september 2010 - 09:14

YvVanRoyen zei:

3000 is wel heel veel geld !
Hoewel ; heb onlangs door een topkweker in Nederland nog een Main Coon kitten weten kopen (zal daar de nieuwe dek-kater worden) voor 2500 euro. Hij moest dan het beestje nog gaan ophalen in Oostenrijk met de auto + overnachting + enz !
Dat kitten-katertje is dan wel zoontje van twee europese toppers ... 2 perfecte ouders, met een ideale bloedlijn voor in het fokschema.

De juiste prijs voor jouw kitten ? Is wat de koper er voor betaald. Onderhandelen kan misschien helpen ? Of uitleg vragen bij de prijszetting ? :heart:

toch ook belachelijk duur ook al komt ze van uit de perfecte "ouders", want geen garantie dat wanneer het katerke getest wordt op 1 jaar zijn testen ok zullen zijn en dat hij zo "groot" wordt als zijn ouders.

maar iedereen beslist zelf hoeveel hij/zij d'r wil aangeven en zolang zo'n prijzen worden betaald, houd niets de fokkers tegen om dezelfde prijzen of nog meer te vragen.

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 04 september 2010 - 11:07

Ik denk dat ik toch ook iets fout doe.
Zou leuk zijn als ik 400 euro winst zou hebben!
Je hoeft niet altijd de prijzen te vragen die in dit topic genoemd worden.
Er zijn ook fokkers die weinig kosten hebben (testen niet) en die hetzelfde vragen als ik (of bijna).
Kan je vertellen dat die er ook een leuk centje aan overhouden :wi
Ik zou zelf geen 3000 euries betalen.

Guest_Bloep_*
Guest_Bloep_*

#38 Geplaatst 07 september 2010 - 10:21

Het is maar net wat de gek ervoor geeft hè ;)
Er zijn fokkers die de hoofdprijs vragen, maar ik vraag me altijd af hoeveel kittens er werkelijk voor die prijs verkocht worden.
Want als iedereen het te duur vindt worden de kittens niet verkocht en blijft de fokker ermee zitten. Grote kans dat ze dan voor een lagere (normale) prijs weggaan.
Maar ja, daar lopen ze uiteraard niet mee te koop. :)

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#39 Geplaatst 07 september 2010 - 10:29

ships zeg, wat een prijzen. *slik*
wie betaalt dat nu...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 08 september 2010 - 14:10

:onzeker: :trance: :trance: :trance:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#41 Geplaatst 08 september 2010 - 14:50

desorayo zei:

cattery's latin lover,D'eden lover zit ook rond die prijsklasse 2000euro-3000euro.

Ik vind het echt belachelijke prijzen, 3000 euro voor een katje waarvan je nog niet eens de garantie hebt of hij/zij wel mooie nakomelingen zal geven.

Latin Lover en dat hele clubje heeft een goede naam opgebouwd. Veel mensen willen graag die lijnen en dat kunnen ze uitbuiten. Ze hebben ook zeker prachtige katten en kittens. Maar je hebt ook aardig wat ristricties op zo'n peperduur katje zitten... Neen, ik vind het een beetje van de zotte worden.
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#42 Geplaatst 09 september 2010 - 20:13

Niet alleen de prijs maar ook die ristricties weerhouden me om het katertje daar te kopen.

Ik heb trouwens ondertussen een ander katertjes gevonden.
De fokker en ik hebben afgesproken dat we uitkijken hoe hij uitgroeit.
Dus niets is nog definitief beslist wat het katertje betreft.

Kan alleen maar zeggen dat het over heel wat minder eurootjes gaat en het beesie heeft verdomd prachtige lijnen achter zich.

Guest_temptation_*
Guest_temptation_*

#43 Geplaatst 09 september 2010 - 20:21

en ik ma denken, dat ik veel vraag voor men ragdoll kittens *kuch *kuch :)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#44 Geplaatst 09 september 2010 - 23:00

En dan plaats je geen eens foto's Nathalie?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#45 Geplaatst 11 september 2010 - 06:26

jubikelcats zei:

En dan plaats je geen eens foto's Nathalie?

Hihihi ... Karin ... ik hou ze nog even voor me omdat ik net eerst wil zien hoe het kleintje uitgroeit. :d