Spring naar inhoud

- - - - -

Kittenbox! Nog meer foto's pagina 8!! Nog uitgebereider pakket!!

• Log in om te reageren
335 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#256 Geplaatst 24 september 2010 - 20:39

3elfje zei:

Wij hadden nog niets besteld, wel eens info gevraagd aan hun. Gaat hier net de bel! De buurman met een pakket voor ons wat bij hun is afgeleverd!
Doe ik diedoos open en wat bleek! Een heel pakket van prins, wel zonder speeltjes of zo wel notablokje, pen , info en 2 zakken voer samen zo een 3 kg voer!! Echt een verrassingspakket dus!!! :dancer: :dancer:
Lotse was meteen akkoord!

:s Leuk! Hoe weten die dan jullie adres?

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#257 Geplaatst 24 september 2010 - 20:40

nancytje zei:

gewoon een zak puppy eten .
geen speeltjes of zo gewoon zo een groene box en veel folders en puppyeten

Da's toch ook al mooi meegenomen :LOL: .

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#258 Geplaatst 24 september 2010 - 20:40

Jana_23 zei:

Wat doen ze eigenlijk met de doos/box als je niet thuis bent?

Hier hadden ze het vanachter gezet aan de achterdeur :)

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#259 Geplaatst 24 september 2010 - 20:51

dat had Yv toen in die info-mail moeten geven, met uitleg over je katten! Hier zit dus ook 1,5kg voer bij voor volwassen kat speciaal voor een groot ras!! hebben dus echt die info nagekeken blijkbaar!!

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#260 Geplaatst 24 september 2010 - 20:57

3elfje zei:

dat had Yv toen in die info-mail moeten geven, met uitleg over je katten! Hier zit dus ook 1,5kg voer bij voor volwassen kat speciaal voor een groot ras!! hebben dus echt die info nagekeken blijkbaar!!

Ze zijn daar echt erg bezig om mensen tevreden te stellen ;) . Wel heel klant gericht hé. Ik denk dat ze daar sinds deze topic toch een 50tal aanvragen hebben gekregen en dan zijn er nog mensen die op verschillende adressen hebben aangevraagd ook nog :trance: .

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#261 Geplaatst 24 september 2010 - 20:59

Helemaal akkoord, ik was ook tevreden van hun antwoord mail en ga hun natvoer nu eens bekijken :)

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#262 Geplaatst 24 september 2010 - 21:02

Thundernimf zei:

Helemaal akkoord, ik was ook tevreden van hun antwoord mail en ga hun natvoer nu eens bekijken :)

Aan hun service zal het zeker niet liggen!! Ik vind ze echt duidelijk en heel klantgericht :) .

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#263 Geplaatst 24 september 2010 - 21:12

Hoedje af in elk geval voor die marketing mensen. Als je zo bij iedereen de hele uitleg moet gaan doornemen en daarna aangepast een pakje opsturen. Serieuse investering in tijd en in goederen.
Ben eens nieuwsgierig naar de reactie hier op de smaak van het product. Als de katten het graag lusten zal Prins toch wel op het menu er bij komen hier. Als je de prijzen bekijkt zijn die best te doen. Naargelang ik tijd heb ga ik nog verder mails versturen. Blijkbaar een zinvolle bezigheid.

Ondertussen hebben we van Royal Canin nog extra bons opgestuurd gekregen om testpakken af te halen bij een aveve centrum ... Op deze manier is hier voorlopig geen schaarste aan droogvoer.
En voldoende variatie ... :duim:

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#264 Geplaatst 24 september 2010 - 21:24

Fairness zei:

? Dus je kreeg eerst de kleine kartonne doos met haltertje en nadien nog eens een doos met haltertje en voeding? En je had het maar één keer aangevraagd? Hoeveel tijd zat er tussen beide?

nee kheb twee keer aangevraagd ;)
omdat het een uitgebreider pakket was :)

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#265 Geplaatst 24 september 2010 - 21:29

clyde zei:

nee kheb twee keer aangevraagd ;)
omdat het een uitgebreider pakket was :)

En die hebben je 2pakketten op jou adres geleverd dan :LOL: .

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#266 Geplaatst 24 september 2010 - 22:56

Hier nog steeds nieks :louche:
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#267 Geplaatst 25 september 2010 - 00:20

Thundernimf zei:

Sommigen herinneren zich nog wel dat ik een mail had gestuurd, waarin ik had gezegd dat ik het spijtig vond dat er granen in hun voer zat. Ik had als antwoord terug gekregen dat ze mij hierover uitgebreid gingen informeren. Hier is het antwoord:

Beste mevrouw XXX,

Hartelijk dank voor uw reactie. Leuk te horen dat het kittenpakket u bevalt. Wij zijn ons er van bewust dat er veel meningen de ronde doen over het gebruik van granen in een kattenvoeding. Ik wil u dit daarom graag nader toelichten.

Op de verpakking van ons kattenvoer staan de ingrediënten in groepen vermeldt. Op deze manier kunt u in een oogopslag zien waaruit de voeding is opgebouwd. Etiketten van huisdiervoeders moeten namelijk aan bepaalde voorwaarden voldoen. Zo moeten de ingrediënten die in de voeding verwerkt zijn in afnemende volgorde op de zak vermeldt worden. Hierin heeft een fabrikant twee mogelijkheden:

• De fabrikant vermeld alle afzonderlijke ingrediënten in afnemende volgorde op de verpakking of
  • De fabrikant vermeldt geclusterde ingrediënten in afnemende volgorde op de verpakking
De geclusterde ingrediënten kunnen ingedeeld worden in verschillende categorieën: Vlees en dierlijke bijproducten, Ei en eiproducten, Oliën en vetten, Gist, Plantaardige bijproducten, Granen, Groenten en Vitaminen & mineralen.

Het vergelijken van deze twee methode van noteren is niet mogelijk, omdat van de ingrediënten geen gehaltes zijn weer gegeven. Wij zijn ons er wel van bewust dat onze notering van de ingrediënten voor veel verwarring zorgt. Dit betreuren wij zeer en gaan dit dan ook aanpassen in onze verpakkingen.

Alle VitalCare Prins voedingen, zoals de Prins VitalCare Kitten, zijn zo samengesteld dat ze de kat voorzien in de belangrijke voedingstoffen. Katten zijn echte carnivoren, dierlijke eiwitten zijn daarom essentieel voor de kat. Om deze reden is kippenmeel ook bij ons het grootste ingrediënt.

Ondanks dat een kat best zonder koolhydraten kan, heeft ook deze groep voedingsstoffen een belangrijke bijdrage aan de algehele gezondheid van de kat. Ik wil u daarom graag het een en ander toelichten over de formulering van een kattenvoeding.

Om uw vraag te beantwoorden waarom er granen in de voeding van uw kat verwerkt worden wil ik u eerst meer informatie geven over de opbouw van een voeding. Kattenvoeding is opgebouwd uit verschillende nutriënten, waaronder eiwitten, vetten, koolhydraten, mineralen en vocht. Elke nutriënt heeft zijn eigen belangrijke bijdrage in het onderhoud van uw kat.

Eiwitten zijn belangrijk voor de levering van de essentiële aminozuren (bouwstenen van eiwitten) en helpen bij de opbouw van lichaamscellen. Vetten aan de andere kant zijn de voornaamste energie leveranciers en daarnaast verzorgen ze ook de essentiële vetzuren. Een van de functies van koolhydraten is, net als eiwitten en vetten, het leveren van energie. De grootste koolhydratenbron in de voeding van de kat zijn de granen (maïs en rijst).

Koolhydraten bestaan o.a. uit suikers (de energieleveranciers), zetmeel en vezels. De vezels, die in granen zitten, zijn erg belangrijk in de voeding van uw kat. Vezels zijn niet alleen belangrijk voor de vertering om hun stimulerende werking op de darmperistaltiek maar dragen ook bij aan een gezonde darmflora. Daarnaast helpen de vezels haarballen bij uw kat voorkomen. Door toevoeging van natuurlijke vezels vormen haren die worden ingeslikt tijdens het wassen geen haarballen in de maag. De vezels zorgen voor een natuurlijke afvoer via het maag-darmkanaal van de kat. Hierdoor verlaten de haren het lichaam met de ontlasting en geven ze geen problemen meer. Niet alleen de hoeveelheid maar ook de onderlinge verhouding van vezels moet nauwkeurig worden afgestemd, te weinig vezels kunnen zorgen voor te zachte ontlasting en teveel vezels zullen het volume van de ontlasting doen toenemen.

Naast bovengenoemde nutriënten bestaat een voeding ook uit mineralen, vitaminen en vocht. Mineralen en vitamine zijn oa. belangrijk voor een gezonde groei. Als laatste bevat een voeding ook vocht. Een droogvoer bestaat voor ongeveer 8 % tot 10 % uit vocht, een complete vers vlees voeding bestaat voor ongeveer 60 % uit vocht en blikvoeding bevat ongeveer 80 % vocht. Het geheel aan nutriënten (vocht, eiwitten, vetten, koolhydraten, vitaminen en mineralen) is 100 %. In de formulering van een dieet zorg je ervoor dat al deze nutriënten in optimale verhouding aanwezig zijn. Een dieet zal daarom altijd een bron van koolhydraten bevatten: dan wel in de vorm van granen of bijvoorbeeld aardappel.

Naast de droogvoeding heeft Prins ook een complete vers vlees voeding voor de kat. Het voordeel van een vers vlees voeding is de unieke werking. Omdat de voeding rauw is bevat het nog de waardevolle goede bacteriën, welke zorgen voor een gezonde en optimale darmflora. Daarnaast bevat het vers vlees een hoger vochtpercentage, wat belangrijk is wanneer katten onvoldoende drinken. Wij adviseren het vers vlees veelvuldig in combinatie met de droogvoeding. Hierdoor krijgt een kat het beste van beide voedingen binnen.

Hoewel de wetgeving opgeeft dat alle ingrediënten of ingrediënten groepen op de verpakking vermeldt moeten worden zegt dit helaas niets over de kwaliteit van de gebruikte ingrediënten. Gegevens als kwaliteit, opneembaarheid en proceseigenschappen kunnen helaas niet op de verpakking geplaatst worden. De analyse alleen zegt dus vaak niet genoeg en voedingen vergelijken of beoordelen op basis van alleen een etiket is moeilijk. Het huisdier zelf blijft de beste graadmeter van een voeding. Een goede uitgebalanceerde voeding én voedingsmethode zorgt voor een vrolijke, gezonde en vitale kat! Schoonheid komt immers van binnenuit.

Ik hoop uw vragen hiermee beantwoord te hebben. Mochten er nog vragen zijn, neem dan gerust contact op, wij beantwoorden deze graag! Wij verwelkomen u en uw viervoeter(s) graag als klant van Prins. Een stevige aai voor uw viervoeter(s).

Met vriendelijke groet,

Yvonne van den Berg
Nutritioniste

Bedankt om dit te delen ;)

De uitleg ziet er goed uit!
Ik denk dat ik de voeding zal proberen, eens zien of ze het lust en dan hoe het bevalt qua vertering en stoelgang enz...

Echo is de kittenvoeding al verjaard, maar ze blijft mooi op gewicht en met haar zwak hartje kan een energierijke voeding geen kwaad, ze kan het zelfs goed gebruiken!

Wel leuk om te zien dat ze zo klantvriendelijk gericht zijn en hun beloftes houden!
Dit is een 3de positieve ervaring (al is deze nu niet persoonlijk, maar toch ;) ) met een klantendienst van een Nederlands bedrijf, de Belgische bedrijven kunnen er wat uit leren!

:thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#268 Geplaatst 25 september 2010 - 07:47

WOW ... die is prachtig.
Zal ik ook eens bestellen.
Geven ze deze aan de fokkers om aan elk kitten mee te geven of is het gewoon eentje om te proberen?

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#269 Geplaatst 25 september 2010 - 08:36

Ik vind het verse vlees niet terug op hun website :(

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#270 Geplaatst 25 september 2010 - 09:10

Thundernimf zei: