Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbak

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Loempia_*
Guest_Loempia_*

#1 Geplaatst 04 september 2010 - 00:17

Wij hebben een nestje van drie kittens, en twee ervan zijn al zindelijk. Maar het oudste katje blijft steevast NAAST de kattenbak gaan. Ze doet het niet overal, maar steeds op dezelfde plaats naast de kattenbak. :onzeker:

Is er iets wat ik daar aan kan doen? Of zou ze na verloop van tijd vanzelf haar broertje en zusje en moeder na gaan doen? De katjes zijn vandaag precies twee maanden oud. Ik zie het altijd te laat als ze wat wil doen omdat ik er niet altijd bij ben, ik probeer haar dan alsnog op de kattenbak te zetten om haar op een idee te brengen. Maar dat lijkt niet veel zin te hebben... Wat kan ik doen? :paw

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 04 september 2010 - 00:56

eum, probeer eens met een extra kattenbak?

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 04 september 2010 - 16:50

De plaats waar ze altijd naast de bak gaat heel goed reinigen zodat ook de geur voor de poezel weg is, met HG alle nare geurtjes weg bijvoorbeeld. En dan de kattenbak een stukje opschuiven naar het plaatsje waar ze altijd gaat. Je kan ook proberen om telkens nadat je ziet dat ze gegeten heeft ze eventjes op de kattenbak te zetten.

Bewerkt door PeggyJ, 04 september 2010 - 16:55.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Loempia_*
Guest_Loempia_*

#4 Geplaatst 04 september 2010 - 20:57

Bedankt! Ik zal het eens proberen, ik hoop echt dat het helpt! :onzeker:

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#5 Geplaatst 05 september 2010 - 10:04

Is het een gesloten kattenbak?
Sommige kittens zijn daar bang van.
Ik gebruik 3 verschillende voor de kleintjes.
Een open, een gesloten zonder luikje en een gesloten met luikje.
Ik heb hier nu kittens rondlopen van 5 weken, ze waren ongeveer 3 1/2 toen ze allemaal in de open gingen.
gisteren zag ik er één die de gesloten gebruikte zonder kattenluik.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 06 september 2010 - 11:18

Open bakje zetten op de plaats waar hij gaat. En laat in de andere maar een paar drolletjes liggen zodat het kitten goed begrijpt voor wat de bak dient. En hem regelmatig erin zetten helpt ook wel, en helpen graven met zijn pootje.
Alle kittens zijn niet even snel, alle kinderen zijn ook niet evensnel proper hé.
Geduld loont. :)

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#7 Geplaatst 06 september 2010 - 11:23

catherine zei:

Open bakje zetten op de plaats waar hij gaat. En laat in de andere maar een paar drolletjes liggen zodat het kitten goed begrijpt voor wat de bak dient. En hem regelmatig erin zetten helpt ook wel, en helpen graven met zijn pootje.
Alle kittens zijn niet even snel, alle kinderen zijn ook niet evensnel proper hé.
Geduld loont. :)

inderdaad zo zou ik het ook doen :)

Guest_Loempia_*
Guest_Loempia_*

#8 Geplaatst 06 september 2010 - 12:35

Bedankt, dat zal ik ook eens proberen! :)