Spring naar inhoud

- - - - -

Zorah is bang van kattenbakluik

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Guest_Carolien_*
Guest_Carolien_*

#1 Geplaatst 04 september 2010 - 11:49

Ons poesje Zorah is bijna 4 maanden gaat altijd flink op haar kattenbak, maar we hebben eigenlijk een kattenbak met een luikje (gesloten bak) omdat dit ons wel handig leek, ook voor de geurtjes....
Maar we hadden het luikje in het begin eraf gelaten omdat ze er bang? van was... --> bij de fokker was er ook geen luikje aan de kattenbak.
Nu heb ik gisteren weer geprobeerd het luikje er terug aan te hangen, maar ze was van de hele avond niet op haar bak gegaan.
Ik heb haar er dan maar zelf 's avonds eens opgezet en toen ging ze een plasje doen... (dus het was wel nodig) maar ze durfde er niet meer uitkomen! 'miauw miauw...' dus nu is het luikje er dan maar terug af...
Weet iemand hoe ik haar dit kan leren? Of zijn er nog katjes die hier bang van hebben en kan ik dus het luikje er nooit aanhangen? Of is dit omdat ze nog zo klein is :)

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 04 september 2010 - 13:57

Bij mij hetzelfde. de bak is gesloten maar het luikje is er ook af omdat ze bang zijn of niet hard genoeg duwen op het luikje

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#3 Geplaatst 04 september 2010 - 14:04

Spike was in het begin ook bang van het luikje, ocharme ja, zo'n klein beestje en zo'n groot ding. :s Maar ik denk dat je toch een beetje moet volhouden hoor. Bij ons heeft dat niet zo lang geduurd, het bang zijn.
Ik hielp hem eigenlijk een beetje door het luikje voor hem al wat open te doen en als ie er weer wou uikomen hielp ik ook een beetje mee. Zo is dat vlug verbeterd. Geen probleem meer erna.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 04 september 2010 - 16:47

In het begin als het luikje eraan hangt inderdaad een beetje meehelpen, het luikje zelf een stuk open duwen zodat ze erin kunnen. Het open duwen steeds ietsje minderen zodat ze na een tijdje zelf tegen het luikje gaat duwen. Ook om eruit te komen eventjes helpen in het begin. :geluk: :geluk: :geluk:
Er zijn wel poezels die het nooit graag hebben een luikje om door te stappen, maar ze is nog klein zeg je, dus ze kan er zeker nog aan wennen hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Carolien_*
Guest_Carolien_*

#5 Geplaatst 04 september 2010 - 18:17

Ah, ok! Dan ga ik het zeker nog eens proberen. Maar als ik niet moet gaan werken, dan kan ik het ook in het oog houden als ze op de bak wil gaan! :) Al bedankt voor jullie antwoorden!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#6 Geplaatst 04 september 2010 - 18:18

:geluk: :geluk: :geluk:

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#7 Geplaatst 04 september 2010 - 18:23

Heb al vaker gehoord dat katten dit luikje niet graag hebben. Of als ze meerdere bakken hebben die bak niet gebruiken. Ik heb (in het verleden) het deurtje er ook afgedaan. Het lijkt wel alsof de kat niet gerust is als zij er in zit. Zij kan dan niet zien wie er in haar buurt is. Of niet zien of de kust veilig is om de bak te verlaten ... :heart:  

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#8 Geplaatst 04 september 2010 - 18:24

Hier gaan ze gewoon voor de bak zitten als het luikje erin zit en daarom heb ik me maar aangepast ;)

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#9 Geplaatst 04 september 2010 - 18:24

Bij mij laat ik het er gewoon af,stoort mij niet.

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#10 Geplaatst 05 september 2010 - 10:06

mischien ze beide aanbieden, 1 zonder en 1 met kattenluik.
Ze zal vlug de andere gaan inspecteren, katten zijn meestal nieuwsgierig :)
Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 05 september 2010 - 10:31

Wij hebben het luikje er ook uitgehaald.  Liever zo dan dat ze niet in hun bakje gaan hé :oops:

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#12 Geplaatst 05 september 2010 - 10:31

loesje was daar ook bang van... ik heb er toen alle deurtjes afgehaald en nu koop ik geen bakjes meer die gesloten zijn. De geuren blijven daar inhangen en dat vinden de poezen niet fijn

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#13 Geplaatst 05 september 2010 - 10:33

blij te lezen dat er nog zijn die het deurtje er hebben afgehaald ... zou het dan toch een constructiefout zijn ? Lol ... of eerder aan vrij algemeen gegeven ... ? :trance:  

Guest_Carolien_*
Guest_Carolien_*

#14 Geplaatst 05 september 2010 - 12:05

Ja, ik heb gisteren nog eens geprobeerd, en ze gaat er gewoon voorzitten en denkt: 'Hey, waarom hebben ze dit nu dicht gedaan?', ik zal nog wel eens een poging wagen, maar voorlopig heb ik het er terug afgedaan, blijkbaar is ze niet de enige die er bang van is :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#15 Geplaatst 06 september 2010 - 11:15

Hier heb ik ook de luikjes eraf gedaan, ze gaan niet in de bak als het luikje eraan zit. En Bébé die zit meestal met zijn voorste poten uit de bak en zijn kont erin. :)
Het stoort me niet dat die deurtjes er niet aan hangen, we doen alles om de poezels content te stellen hé. :duim: