Spring naar inhoud

- - - - -

orijen vs acana vs almo nature

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 07 september 2010 - 13:28

feroesti zei:

Wat betrefd granen ...ik denk niet dat een kat last heeft van zo'n minimum dosis graan in een voeding als Sanabelle. Ze zal er niet ziek van worden, noch tekorten oplopen. Liever zo'n voer wat ze lusten, als helemaal niet eten. Want op Carnibest zou dat hier absoluut niet lukken en zouden ze wel erg magertjes zijn.

Sanabelle bevat 20% vlees, waarschijnlijk dus veel meer dan 20% graan. Dus een minimumdosis zou ik het niet noemen.

Er bestaat ook nog wat anders naast Sanabelle en Carnibest...
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 07 september 2010 - 13:38

Hier eten ze Orijen, Animonda en vers en geen stinkende kattenbak.  Orijen is zeker één van de betere qua droogvoer (75% vlees/kip/vis), krijgen ze uitsluitend Orijen of ook nog natvoer bij ? In dat geval zou het misschien daaraan kunnen liggen.
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#33 Geplaatst 07 september 2010 - 14:49

Joske zei:

Sanabelle bevat 20% vlees, waarschijnlijk dus veel meer dan 20% graan. Dus een minimumdosis zou ik het niet noemen.

Er bestaat ook nog wat anders naast Sanabelle en Carnibest...

Er bestaat een gigantisch aanbod aan premiumvoer.
En dat moeten dus ook onze kittenkopers ergens gaan vinden. Ik ben al blij als ze voor premium blijven kiezen.
De katten zullen er zeker niet ziek van worden.
Als ik zie welke gezonde, forse kittens ik heb, sedert ik Sanabelle voer, ben ik niet snel geneigd te veranderen.
Rauw voeren heb ik geprobeert, maar dat is echt niets voor mij. Of ze waren verstopt of ze hadden diarree of ze aten gewoon niets ervan. En nieuwe baasjes zien ook rauw voeren niet onmiddelijk zitten.
Zelfs Carnibest zien ze niet zitten voor maar 1 enkele kat.
Premium droogvoer hoort compleet te zijn en is voor vele mensen de geschikte oplossing.
Orijen daar moeten de katten hier niets van weten, Biomill daar had ik dus niets dan last mee en Almo nature dat lusten ze ook al niet.
Dan is voor mij de keuze naar Sanabelle eenvoudig en gemakkelijk. Ze zijn hier dol op de Urinary en kitten, ongezond kan je die ook zeker niet noemen.
Ik kreeg forse, probleemloze kittens en allen doen het er zeer goed mee.
Dat was met andere voedingen wel even anders.

Het is ook niet de bedoeling dat je kittens mega gevoelig gaat maken. Als ze dan verhuizen en ze krijgen iets anders kan de ellende beginnen...
Hier krijgen ze dus verschillende soorten voer, rc kitten, Sanabelle kitten, Carnibest en Gourmet Gold en ze doen het prima, ook als ze verhuizen.

Het is dus sterk afhankelijk hoe katten reageren...

Animonda heb ik sedert vandaag. Dus nog te vroeg om te beoordelen. Ik ben benieuwd hoe ze daar op zullen reageren...Het is de "zucht und leistung", ik vind wel de brokjes megaklein in vergelijking met Sanabelle Urinary.

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#34 Geplaatst 07 september 2010 - 19:38

Roosje zei:

Hier eten ze Orijen, Animonda en vers en geen stinkende kattenbak. Orijen is zeker één van de betere qua droogvoer (75% vlees/kip/vis), krijgen ze uitsluitend Orijen of ook nog natvoer bij ? In dat geval zou het misschien daaraan kunnen liggen.

Ze krijgen orijen en natvoer van amo nature en porta 21 maar indedaad nu ik een half blik geef per poes ipv 1/4 is het beter. de bak stinkt niet meer

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#35 Geplaatst 07 september 2010 - 19:41

""Orijen daar moeten de katten hier niets van weten, Biomill daar had ik dus niets dan last mee en Almo nature dat lusten ze ook al niet.
Dan is voor mij de keuze naar Sanabelle eenvoudig en gemakkelijk. Ze zijn hier dol op de Urinary en kitten, ongezond kan je die ook zeker niet noemen.""

Hier moesten ze orijen en almo nature in het begin ook niet hebben, maar ik heb gewoon alle andere voer weggelaten (rc)en dan wouden ze het na een tijdje wel. Nu willen ze de rc zelfs niet meer enkel de orijen brokjes.
En de almo nature daar moesten ze even wennen aan de smaak maar nu schrokken ze het binnen.

Bewerkt door noukie, 07 september 2010 - 19:42.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 07 september 2010 - 19:45

noukie zei:

Ze krijgen orijen en natvoer van amo nature en porta 21 maar indedaad nu ik een half blik geef per poes ipv 1/4 is het beter. de bak stinkt niet meer

Bij ons doen de poezen het super op orijen alle drie!!
Verder krijgen ze 's morgens een beetje nat van almo nature en sinds kort ben ik met carnibest begonnen. 1 van de 3 eet dit nu dagelijks, 1tje moet ik mee wachten om over te schakelen omdat ze zwanger is en de andere krijgt almo met één lepeltje carnibest onder (moet ik langzaam overschakelen omdat e kieskeurig is). Onze kattebak is echt prima, geen geur en stevige kakjes. Minder ontlasting ook dankzij de orijen!! Hier merken we echt wel verschil! Ook hun vacht is zachter en blinkt meer :) .

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#37 Geplaatst 10 september 2010 - 14:42

Vinden jullie dat orijen makkelijk genoeg verkrijgbaar is om aan te bevelen aan de kittenkopers ? Rc vind je overal maar orijen heb ik nog niet in de winkel gezien, ik koop het op zooplus maar is dat voldoende om de kittens ook orijen te geven als eerste voeding ? en hoe doe je dat want het zijn toch grote brokken invergelijking met rc babycat.
Applauws heeft wel een kittenbrok maar is waarschijnlijk ook niet zo makkelijk te verkrijgen ?

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#38 Geplaatst 10 september 2010 - 18:20

Orijen is in België ook verkrijgbaar via GN Hondensport, voor de mensen die geen zooplus-fan zijn ;) .

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 10 september 2010 - 18:24

jopperke zei:

Orijen is in België ook verkrijgbaar via GN Hondensport, voor de mensen die geen zooplus-fan zijn ;) .

Ook bij the doggy shop in Lier ;)
Orijen - Diervoeding zoals de natuur het bedoeld heeft - Belgie

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 10 september 2010 - 21:04

En er zijn nog meerdere webwinkels in Belgie die het verkopen.
Pfieuw, als ik zo de prijzen zie, waar is de tijd dat het 40 euro was voor 7kg? De prijs is het enige die me weerhoudt om terug Orijen te geven.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#41 Geplaatst 11 september 2010 - 07:19

Joske zei:

En er zijn nog meerdere webwinkels in Belgie die het verkopen.
Pfieuw, als ik zo de prijzen zie, waar is de tijd dat het 40 euro was voor 7kg? De prijs is het enige die me weerhoudt om terug Orijen te geven.

Ze eten er ook wel minder van dan van rc.
ik merk daar weinig van maar dat is omdat de zakken van orijen maar 7 kg zijn en die van rc 10 (en omdat we nu 4 katten hebben ipv 2)