Spring naar inhoud

- - - - -

Hill's c/d vs w/d

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Guest_Cindy_*
Guest_Cindy_*

#1 Geplaatst 05 september 2010 - 09:55

Mijn blaasgruiskater krijgt nu al 2 jaar hill's c/d, en hij heeft sindsdien geen enkele blaasontsteking meer gehad, maar omdat hij toch nog een beetje gewicht zou moeten verliezen raad mijn DA mij aan om over te schakelen op hill's w/d. Hier zouden ze veel sneller een verzadigd gevoel van krijgen, dus ook minder eten, en zou dezelfde preventieve eigenschappen hebben dan de c/d. Ben natuurlijk wel wat bang dat hij, bij het geven van de w/d, terug een blaasontsteking kan krijgen. Heeft iemand ervaring met de w/d bij blaasgruiskater?

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 05 september 2010 - 10:25

Cindy zei:

Mijn blaasgruiskater krijgt nu al 2 jaar hill's c/d, en hij heeft sindsdien geen enkele blaasontsteking meer gehad, maar omdat hij toch nog een beetje gewicht zou moeten verliezen raad mijn DA mij aan om over te schakelen op hill's w/d. Hier zouden ze veel sneller een verzadigd gevoel van krijgen, dus ook minder eten, en zou dezelfde preventieve eigenschappen hebben dan de c/d. Ben natuurlijk wel wat bang dat hij, bij het geven van de w/d, terug een blaasontsteking kan krijgen. Heeft iemand ervaring met de w/d bij blaasgruiskater?

Bij de omschrijving op de website staat dat het ook preventief werkt tegen blaasgruis...

Ik zou een kat wel geen 2 jaar op prescription diet zetten, maar op zoek gaan naar alternatieven eerlijk gezegd.
Ook voor de portemonnee.

Mijn blaasgruiskat krijgt nu Sanabelle Urinary en doet het er erg goed op.

Guest_Cindy_*
Guest_Cindy_*

#3 Geplaatst 06 september 2010 - 20:01

arifiene zei:

Ik zou een kat wel geen 2 jaar op prescription diet zetten, maar op zoek gaan naar alternatieven eerlijk gezegd.
Ook voor de portemonnee.

.

Een ander merk is niet zo direkt een optie aangezien mijn kater supergevoelige darmen heeft. Heb al ander eten geprobeerd en dan heeft hij constant diarree. Vandaar ik bij hill's wil blijven. Kost wel wat meer maar hij heeft er geen diarree van.