Spring naar inhoud

- - - - -

Overgeven kat

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 05 september 2010 - 22:35

Een tijdje terug is 1 van mn katten ziek geworden. Dit begon met diarree en daarna overgeven om de paar dagen...totdat ze dus in 2 uur tijd 5 keer had overgegeven...dus uiteraard naar de dierenarts gegaan...antibiotica, anti-braak en iets van pijnstillers/ontstekingsremmers meegekregen. Nou dat ging dus allemaal goed. Na een dag was ze al weer redelijk op geknapt. Nu heeft ze afgelopen donderdag ook weer overgegeven, was niet heel veel en er zat geen voer in (beetje wit-achtig), naja kan een keer gebeuren. Maja vorige week had ze dus ook al diarree (heb haar voor de 2e keer ontwormd toen en zover ik weet is dat over)
Vanmiddag kwam ik thuis (was een nachtje weg geweest) en toen zag ik onder het bed allemaal kots. Dit was bruin en best veel, nou kan het natuurlijk zijn dat het de andere kat is geweest. Had mn buurvrouw ff gevraagd (die had voor de katten gezorgd) en die zei wel dat mn andere kat het blikvoer wat ze gaf erg lekker vond en er veel van at(normaal vind ze blikvoer niet erg lekker)...er zaten ook geen brokjes in ofzow...maja ik was wel een beetje bang dat het weer dezelfde kat was en dat straks het ritueel weer opnieuw begint. Ze krijgen nu wel ander voer, zou het daar aan kunnen liggen? Allebei de katten zijn wel super actief, eten en drinken goed en zijn ook niet afgevallen.
Die ene kat die ziek is miauwt wel heel veel (mn andere kat ook hoor)...maar ze hebben beide kittens gehad...en de kittens van het eerste nestje zijn nu weg, kan het daarom komen dat ze zoveel miauwt?? Dat ze ze mist ofzow. Als ze buiten is miauwt ze namelijk niet heel erg, alleen als ze binnen is. Misschien wil ze ook wel gewoon veel aandacht maja.

Ze hebben trouwens wel allebei een wondje...de ene in dr nek en de andere onder haar kin...moet ik dit nog ontsmetten ergens mee? Er zit nu wel een korstje op.

Duimen jullie mee dat alles nu goed blijft gaan en er niet meer gekots wordt :)

Guest_weslietje_*
Guest_weslietje_*

#2 Geplaatst 06 september 2010 - 14:57

ik duim alvast voor je.niets is minder leuk dan je lieve schatjes die overgeven.
ontsmetten doe ik altijd met iso betadine, kan geen kwaad heb ik gehoord.
veel succes

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#3 Geplaatst 06 september 2010 - 14:59

succes!!! ik duim ook

Fietje26
Fietje26
  • 6.710 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 06 september 2010 - 18:10

Succes! Ook hier draaien de duimen op volle toeren! :thumb:
Onze Cali had vroeger ook soms last van braken. Bleek dat hij pancreasproblemen had. Mss een bloedproefje laten nemen bij de DA?
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 06 september 2010 - 18:15

Sommige katten reageren heftig op ander voer en gaan dan braken. Er wordt geadviseerd overgang naar andere voeding geleidelijk te doen door het voer dat ze gewoon zijn te mengen met het nieuwe voer.
Als het braaksel naar ontlasting zou ruiken dan wel als een speer naar de dierenarts.

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#6 Geplaatst 06 september 2010 - 18:24

Heel veel succes, ons Ginger is ook juist ziek geweest, ook overgeven, was maag- darmontsteking.

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 06 september 2010 - 19:21

Nou het is allemaal goed gegaan vannacht...en vandaag, dus daar ben ik blij mee. Braaksel ruikt niet naar ontlasting ofzow....ik heb het idee dat mn andere kat gewoon te gretig heeft gegeten. En ik zal even weer terug gaan naar het andere voer en het nieuwe voer ermee mengen, zodat ze er geleidelijk aan kunnen wennen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 07 september 2010 - 15:20

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#9 Geplaatst 07 september 2010 - 15:25

Hier wordt meegeduimd

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 12 september 2010 - 22:41

Dank iedereen voor het meeduimen. We zijn inmiddels een week verder en er is niet meer overgegeven. Nou zijn ze wel vaak buiten, dus jah ik weet niet wat ze daaro doen...maja de keren hiervoor dat mn kat overgaf, was het altijd rond 5/6 uur snachts (leuk wakker worden altijd :d ). Verder wordt er goed gegeten en gedronken en zijn ze erg speels. Ze hebben gisteren ook een nieuwe kattenmand gekregen...beide hebben ze er al eventjes in gelegen, maja mijn bed ligt blijkbaar tog iets lekkerder :d
Wel plast er 1 soms over de rand van de kattenbak heen (terwijl mn kattenbak niet heel laag is ofzow :trance: ) Maja kan een keer gebeuren he...ze poepen er ook weleens naast, als ze te dicht bij de rand gaan staan :d

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#11 Geplaatst 12 september 2010 - 23:09

Ook goed in het oog houden dat ze geen koorts maakt.. voel je heel gemakkelijk aan de oortjes indien je geen thermometer hebt...