Spring naar inhoud

- - - - -

karakterverandering

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_katy_*
Guest_katy_*

#1 Geplaatst 06 september 2010 - 10:04

De laatste dagen is loeba .. anders...
Hij komt nog wel lief flodderen maar af en toe durft hij eens gemeen te bijten.
Ook neemt hij andere dingen in huis onder "handen" of beter gezegd "nagels en tanden"

Wat moet ik doen?
Over 2 maand word hij gecrastreerd. zou dat dan stoppen?
Een vriendje is geen optie, nu nog niet, maar als we verhuizen komt er wrs wel nog een 2de katje.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#2 Geplaatst 06 september 2010 - 10:11

Dacht aan een aandachtsprobleem, negatieve aandacht is ook aandacht. Mss wat meer met hem spelen. En anders aan de da vragen of je hem eventueel nu al zou kunnen laten castreren.

Bewerkt door catherine, 06 september 2010 - 10:12.

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#3 Geplaatst 06 september 2010 - 10:13

loeba krijgt heel veel aandacht hoor ...
ben er echt heel veel mee bezig

hij is nu 15weken

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#4 Geplaatst 07 september 2010 - 02:11

Loeba mist een soortgenoot om zich uit te kunnen leven en mee te leren kat te zijn. Hij is een peuter die het nodig heeft heelde dag met een soortgenootje te kunnen rauwdouwen en donderjagen. Katten die zich vervelen gaan compensatie zoeken en daarvan laat Loeba een voorbeeld zien. Jij als mens kunt het diertje niet de beweging en afleiding bieden die hij nodig heeft.

Mijn Turkjes waren 15 weken toen ze bij hun mamma en nestgenootjes weg gingen om hier te komen wonen.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#5 Geplaatst 07 september 2010 - 02:42

hello Katy, het klassieke probleem, met de klassieke verscheidenen standpunten.
"1 kat vernielt je interieur, 2 katten vernielen elkaar"
castratie ? vroeg-castratie ?
naar mijn eigen gevoel zou ik eerder opteren om speelkameraadje bij te nemen.
zoals sihirci al aanhaalde. ze gaan spelend vechten, rollebollen, en het hele huis doorstuiven als kleine wervelwindjes. voeg daar nog wat speelgoed bij en hebt een mini-kleutertuin.

Loeba probeert nu op alle mogelijke manieren je aandacht te trekken. Positieve en als die niet helpen negatieve. Als hij maar aandacht krijgt. Hij wil spelen. Alleen kan jij niet alle tijd die hij vraagt in hem steken. Dat is onmogelijk. Vooral ook omdat het levensritme van een katje helemaal anders is. Die slapen een paar uur, zijn erg actief, eten drinken, terug een eindje slapen weer hyper-actief ... heel normaal voor zo'n jong beestje.
Een echte karakterverandering is dit niet hoor. Met te groeien wordt hij krachtiger. Door veel in beweging te zijn gaat zijn coördinatie er snel op vooruit. Hij wil meer ervaring op te doen.
Net zoals een kind gaat zoeken welke de grenzen zijn. En dan uittesten of hij er toch niet over mag ... erg leuke tijden. Kittens vragen veel tijd om op te voeden.
2 voeden elkaar voor een stuk op ... :heart: 1 kat is altijd een probleem, twee een strikt minimum,
...enz :heart: denk er nog maar eens goed over na. Castratie gaat in die zin helpen dat het beestje wat rustiger wordt, zijn hormonen gaan niet opspelen. Maar naar speelgedrag en rondstuiven gaat dat geen verschil geven. Op zijn minst veel beweging tot het eerste levensjaar. De zotte prille jeugdperiode om zo te zeggen ...
Om je goede moed tegeven... door de komst van een paar adoptiekittens hier, hebben de oudere volwassen katten hun tweede, en onze oudste zijn derde jeugd ... LOL :heart:

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#6 Geplaatst 07 september 2010 - 07:54

bedankt voor de reacties.
ik heb het er wel al over gehad een 2de kitten te nemen, maar met 3 kindjes en een appartement vonden we toch maar dat we nog even moeten wachten :(
ik vrees dat we deze kuren dan maar even moeten kunnen verdragen :)
ik blijf stiekem toch rondzien of ik geen kittens vind :p maar ssttt :x

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#7 Geplaatst 07 september 2010 - 08:06

Grote kans dat, vooral als het om een nog jonge kater gaat, zijn hormmontjes beginnen te werken.
Hij wordt volwassen en soms gaat dat gepaard met een karakterverandering.
Als het hormonaal is, dan zal hij in de eerst komende maand weer naar zijn oudere karakter overgaan.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#8 Geplaatst 07 september 2010 - 09:02

nathalinde zei:

Grote kans dat, vooral als het om een nog jonge kater gaat, zijn hormmontjes beginnen te werken.
Hij wordt volwassen en soms gaat dat gepaard met een karakterverandering.
Als het hormonaal is, dan zal hij in de eerst komende maand weer naar zijn oudere karakter overgaan.

Diertje is pas 15 weekjes.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 08 september 2010 - 16:14

Het is ook een beetje uittesten hoe ver ze kunnen gaan. Fout gedrag zou ik zoveel mogelijk negeren, want als je aandacht geeft gaat hij het gedrag blijven uitvoeren. Je kan wel zijn leven een beetje spannender maken door bijvoorbeeld snoepjes te verstoppen. Zijn eten geven in een voederbal, pipolini, activityboard zodat hij moet werken voor zijn eten. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag