Spring naar inhoud

- - - - -

facebook vs kattensite

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#16 Geplaatst 06 september 2010 - 16:05

Karolientje zei:

Ik vind FB vooral fijn omdat ik via die site makkelijker contact kan houden met vrienden van me die over heel de wereld verspreid zitten en waarmee het anders veel moeilijker zou zijn contact te houden. Verslaafd aan FB ben ik sowieso nooit geweest, daarvoor is de site veel te eenzijdig, en (sorry voor de mensen die het wel leuk vinden :oops: ), maar de spelletjes vind ik echt dom, en ik erger me blauw aan al die popups op mijn berichtenpagina. Ik heb de meeste spelletjes al geblokkeerd zodat die popups niet meer kunnen verschijnen, maar ze blijven er precies nieuwe uitvinden. :trance:

KS gaat eigenlijk alleen maar om de poezels (iets wat heel fijn is, omdat je er hier natuurlijk veel uitgebreider over kunt praten), terwijl FB bij mij veel meer mijn volledige leefwereld weerspiegeld: vrienden van de lagere en middelbare school, van de universiteit, van mijn erasmusuitwisseling, familie, concertvrienden, salsavrienden, ... Heb sowieso niet de behoefte om op FB constant foto's of verhaaltjes van mijn poezels te plaatsen, dus op zich vind ik beide sites eigenlijk even nuttig.

Ik heb een facebookaccount voor de cattery en de mensen die erop zitten zijn allemaal "kattenmensen" dus daar post ik wel kattenfoto's en verhaaltjes op. Mijn persoonlijke facebookaccount is kattenvrij gewoon omdat ik niet de behoefte heb om dat met iedereen te delen ;)

Die spelletjes daar erger ik me overigens ook blauw aan, heeft heel lang geduurd voordat ik door had dat je het kon blokkeren, maar sinds ik wist dat het kon ben ik ook alles gaan blokkeren ;)

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#17 Geplaatst 06 september 2010 - 16:27

Ik ga op FB maar nooit echt lang , die spelletjes blokkeren weet ik niet hoe het moet, pfff ben er echt geen held in , erger me er wel aan.

Af en toe een poezenfoto zet ik erop , bij de siamezenfans is dat een spel amai !! elke dag niks dan foto's van hun katten , ik vind da maar niks , altijd dezelfde reacties : mooi , cute , wonderful .
En zo alle dagen die revue passeeren, pffffff , op KS leer je soms       teminste iets bij , of kan je raad vragen , vind ik toffer want FB is tenslotte geen katten book , alhoewel het er soms wel op lijkt (ik viseer hier echt niemand hoor )is gewoon een vaststelling!!

Chriske en de poezels :catwalk2

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 06 september 2010 - 17:27

Ik heb FB maar zit er niet vaak op. Zelden eigenlijk. Foto's van mezelf zet ik er nooit op (buiten profiel). Er circuleren wel foto's van mij van anderen.
Enkel een paar foto's van mijn poezen staan erop.
Ik vind FB een soort van 'druk'. Je MOET het hebben, anders ben je niet 'mee'. Anderen MOETEN zien wat je allemaal doet, waar je allemaal bent geweest,... Heb er al meer dan eens ruzie van weten komen (en jaloerse reacties).
Ben er niet echt voor. Zo ook zijn er veel lln. die 'zien' dat ik een FB account heb en dan ook 'vriend' willen worden. Maar dit doe ik niet.
Daarmee kwets je hen ook nog eens. Je legt dit wel uit, maar je kent dat.
De ene lkr. doet dit wel, de andere niet,... blablabla.
Van de spelletjes ken ik niets :oops: .
Geef mij maar KS :cheer: :cheer: :cheer: .

Guest_bramiewamie8_*
Guest_bramiewamie8_*

#19 Geplaatst 06 september 2010 - 17:50

Ik fb nooit heb het wel maar zit meer op netlog en vooral op ks :)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 06 september 2010 - 18:29

Haha, gelukkig zijn er nog meer mensen die zich ergeren aan die spelletjes, ik dus ook, vréselijk!!
Verder vind ik zowel KS als FB elk hun eigen dingen bieden, dus ik vind het om op beide leuk te komen. Ik zit vooral op FB voor de buitenlandse AbySom contacten.

Bewerkt door Ester, 06 september 2010 - 18:29.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 06 september 2010 - 19:04

bij mij staan FB en Ks samen open maar idd heb al veel geleerd op KS en dan kan k tenminste over poezen praten zonder dat ze denken" daar is ze weer met haar beesten"
FB bekijk ik (heb aantal vrienden in buitenland) ook elke dag maar nu wel minder sinds ik KS ken

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#22 Geplaatst 06 september 2010 - 19:32

:) :)

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 06 september 2010 - 19:54

Fairness zei:

Weet je wanneer ik op fb een foto van de poezen upload krijg ik amper reactie precies of ze denken ze is weer daar met haar katten

Heel herkenbaar :)

Ik zat vroeger veel op FB, maar doordat ik het al jaren heb (sinds ik Erasmusvrienden heb gemaakt), heb ik het wel gezien.

Ik gebruik het wel om privéberichten te sturen met mensen die ik weinig zie, maar voor de rest gebruik ik msn als ik met vrienden wil praten.

KS is leuk omdat ik hier gewoon lekker over de katjes kan praten :)

Geplaatste afbeelding