Spring naar inhoud

- - - - -

Show in Frankrijk

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1 Geplaatst 06 september 2010 - 14:05

Volgende maand is er een show in Frankrijk van cc3000 , waar we graag met Dior zouden aan deelnemen.
Het regelment is volgens LOOF.
Nu is mijn vraag of die silver points erkennen ?
Ik vind dit nergens terug en ik weet dat er clubs zijn die silvers niet erkennen.
En hoe het zit met het rabiës vaccin ?
Dior is Rabiës geënt op 13 weken. Maar volgens onze dierenarts zou dat nog eens herhaalt moeten worden omdat dit eigenlijk pas vanaf 16 weken de definitieve bescherming zou bieden. Klopt dit ???

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 06 september 2010 - 14:15

Rabiesenting moet niet herhaald worden hoor! Wel moet je lang genoeg wachten met reizen met een rabiësgeënt kitten (19 of 21 dagen, weet het efkes niet meer vanbuiten) anders mag je er de grens niet mee over. Wat de silverpoints betreft daar heb ik geen kaas van gegeten :ha

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#3 Geplaatst 06 september 2010 - 14:19

Smitten Kitten zei:

Rabiesenting moet niet herhaald worden hoor! Wel moet je lang genoeg wachten met reizen met een rabiësgeënt kitten (19 of 21 dagen, weet het efkes niet meer vanbuiten) anders mag je er de grens niet mee over. Wat de silverpoints betreft daar heb ik geen kaas van gegeten :ha

Dat dacht ik dus ook. Maar volgens de dierenarts en de fokker van Dior moet het wel omdat hij het te vroeg kreeg.
Het had aan 16 weken gemoeten en niet aan 12 weken. Het zou pas aan 16 weken beschermend zijn.
Maar ik zou hem liever niet nog eens laten prikken natuurlijk.
Vorige week werd al boed genomen voor testen en kreeg hij nog een felv prik. Nu nog eens rabiês is mij teveel van het goede.
Dan show ik liever toch nog eventjes niet in het buitenland.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 06 september 2010 - 14:21

feroesti zei:

Dat dacht ik dus ook. Maar volgens de dierenarts en de fokker van Dior moet het wel omdat hij het te vroeg kreeg.
Het had aan 16 weken gemoeten en niet aan 12 weken. Het zou pas aan 16 weken beschermend zijn.
Maar ik zou hem liever niet nog eens laten prikken natuurlijk.
Vorige week werd al boed genomen voor testen en kreeg hij nog een felv prik. Nu nog eens rabiês is mij teveel van het goede.
Dan show ik liever toch nog eventjes niet in het buitenland.

Ahja zo... je mag dat inderdaad niet te vroeg geven! Hier eens kijken Feroesti: Wanneer vaccineren tegen rabis?

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#5 Geplaatst 06 september 2010 - 15:05

onze DA zegt dat rabiës mag vanaf 3 maand dus zou hij wel beschermd moeten zij
wij gaan ook naar deze show omdat onze Ypke nog een punt nodig heeft

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#6 Geplaatst 06 september 2010 - 17:06

Ik gaf de rabbies op 14 weken , poesje ging naar Bordeaux (France ) dus moest , geen herhaling nodig zei onze DA

Chriske :catwalk2

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#7 Geplaatst 06 september 2010 - 20:15

Ik hoop dat het niet moet, want zomaar vaccins zetten, daar heb ik absoluut geen zin in.
Waarom de fokster hem eigenlijk zo vroeg heeft geënt op rabiës snap ik niet. Op 12-13 weken het vaccin en pas na 16 weken verhuizen, ik snap het nut niet goed hiervan .

Ik zal toch maar eens een mailtje sturen in verband hiermee. En ook even navragen of britannica silver points erkent zijn bij keurigen volgens LOOF.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#8 Geplaatst 06 september 2010 - 20:17

Smitten Kitten zei:

Ahja zo... je mag dat inderdaad niet te vroeg geven! Hier eens kijken Feroesti: Wanneer vaccineren tegen rabis?

Als ik op dat schema mag afgaan hoeft hij dus binnen 3 maanden opnieuw het vaccin te krijgen en is hij dus nu voldoende beschermd...

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 07 september 2010 - 09:02

Wat staat er in zijn boekje bij de rabiësvaccinatie, geldig tot ... ?
Ik denk dat de dierenartsen op show met die datum rekening houden ;)

Hier zegt onze dierenarts ook dat het op 12 weken 3 jaar geldig is, onze vorige DA (waar we om verschillende zaken niet meer tevreden over waren), die vond een herhalingsenting na 3 maanden op die leeftijd dan weer wel nodig :catscratchhead
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 07 september 2010 - 09:34

In Frankrijk op de shows aanvaarden ze enkel katten die ingeënt zijn tot 12 maanden na de inenting en ook al zegt je boekje 3 jaar het helpt niet !
Zij doen daar echt heel moeilijk over !

Voor het andere vraagje kun best eens bellen, indien de taal een probleem is wil ik dat wel snel voor jou doen een van deze dagen

Bewerkt door Randa, 07 september 2010 - 09:35.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#11 Geplaatst 07 september 2010 - 20:29

Randa zei:

In Frankrijk op de shows aanvaarden ze enkel katten die ingeënt zijn tot 12 maanden na de inenting en ook al zegt je boekje 3 jaar het helpt niet !
Zij doen daar echt heel moeilijk over !

Voor het andere vraagje kun best eens bellen, indien de taal een probleem is wil ik dat wel snel voor jou doen een van deze dagen

hoelang moet die rabiës vaccin gegeven zijn
want wist dit niet en Ypke moet die dus nog krijgen

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 08 september 2010 - 10:19

21 dagen en vraag voor een vaccin dat slechts één jaar geldig is indien je meermaals naar Frankrijk gaat showen !
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#13 Geplaatst 08 september 2010 - 11:10

ik heb al geshowd in frankrijk met de 3 jarige en geen problemen gehad

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 08 september 2010 - 12:27

Nahs zei:

ik heb al geshowd in frankrijk met de 3 jarige en geen problemen gehad

Ik ook niet zolang het jaar niet voorbij is. Maar ik heb op schow ginds wel meegemaakt dat Belgen niet binnen mochten omdat in de ogen van de Franse Dierenartsen de inenting vervallen was terwijl er in het boekje duidelijk stond dat ze 3 jaar geldig was.

Ik heb toen gepoogd te bemiddellen maar voor hen geld slechts één jaar.
Zelfs al zegt Europa 3 jaar.
Vandaar dat ik zeg beter een inenting vragen van 1 jaar indien je meer gaat showen in Frankrijk want je moet sowieso jaarlijks inenten voor hen.

Lotlorie
Lotlorie
  • 82 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 08 september 2010 - 12:53

Ik ook en ook geen problemen.....