Spring naar inhoud

- - - - -

'T is voorbij! - blz 2.

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 06 september 2010 - 19:34

Neen, neen niet met James of Musti :p . Geen schrik! Die doe ik nooooooit weg, maar de "balletjes" vliegen :trance:
Donderdag om 8.00 uur wordt James "gestript" van zijn balletjes.
Ik mag er van mijn DA bijblijven. Als ik flauwval dan werkt ze eerst James af voor ze aandacht aan mij kan besteden :goofy:
Dat ga ik zeker niet doen! Vind het interessant om te zien en zo ben ik er lekker bij om alles goed in het oog te houden :love3:
Kan iemand mij zeggen hoe James normaal gezien zal reageren na de operatie. Ik heb al meerdere sterelisaties bij katinnen meegemaakt en dat is een echte operatie (vind ik), maar is dat voor katers ook zo?
Misschien vinden jullie dit een gekke vraag, maar ik wil toch wel een beetje weten waaraan ik me moet verwachten NA de operatie. Volgens de DA stelt de operatie zelf niks voor.
Alvast bedankt voor jullie hulp! :catscratchhead

Bewerkt door veerlevs, 09 september 2010 - 18:00.

Fieke
Fieke
  • 3.150 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 06 september 2010 - 19:50

Ik ben ook bij Shiva gebleven tijdens zijn castratie, hij was toen 5maanden 3 weken.
Ik had Shiva in mijn armen toen de da de verdoving gaf. Dat deed wel raar, je voelt dat beestje zo helemaal slap worden.
De da heeft hem op zijn rugje gelegd met de pootjes open, scheren, ontsmetten, mini-sneetje gemaakt, de zaadleiders opgezocht en knipje er in, en de balletjes verwijderd. Dan heeft hij een spray over het sneetje gespoten die een soort film vormde. Het is niet gehecht.
Shiva in zijn transportkoffertje op een grote, dikke (oude) handdoek.
Shiva heeft wel heel lang nageslapen, hij is onder verdoving gebracht rond 18.20 en het was pas na 23.00 dat hij voor de eerste keer bewoog.
Ik heb hem rond middernacht wel moeten droogleggen (hij had geplast in zijn slaap, wel zielig). De da had ons geadviseerd om hem 's nachts niet in zijn mandje of in de buurt van de krabpaal of zo te laten. Vaak zijn de katjes nog wat draaierig en zouden ze kunnen vallen.
Ik heb hem in zijn transportkoffertje gelaten op een handdoek, zijn favoriete speeltje bij hem en hem naast mijn bed gezet. Zelf heb ik niet veel geslapen die nacht, Shiva des te beter, en om 7.00 's ochtends keek die al heel helder uit zijn oogjes. Hij heeft dan flink gedronken maar zijn brokjes heeft hij de eerste dag quasi niet aangeraakt. Hij was ook wat rustiger dan gewoonlijk en liep met de achterpootjes wat uit elkaar, maar tegen de avond rende hij al weer door de woonkamer en klauterde hij op zijn krabpaal. De dag nadien was er niets meer aan hem te merken.

Veel succes, meestal is het erger voor de baasjes! :geluk:
Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 september 2010 - 19:55

Fieke zei:

Ik ben ook bij Shiva gebleven tijdens zijn castratie, hij was toen 5maanden 3 weken.
Ik had Shiva in mijn armen toen de da de verdoving gaf. Dat deed wel raar, je voelt dat beestje zo helemaal slap worden.
De da heeft hem op zijn rugje gelegd met de pootjes open, scheren, ontsmetten, mini-sneetje gemaakt, de zaadleiders opgezocht en knipje er in, en de balletjes verwijderd. Dan heeft hij een spray over het sneetje gespoten die een soort film vormde. Het is niet gehecht.
Shiva heeft wel heel lang nageslapen, hij is onder verdoving gebracht rond 18.20 en het was pas na 23.00 dat hij voor de eerste keer bewoog.
Ik heb hem rond middernacht wel moeten droogleggen (hij had geplast in zijn slaap, wel zielig). De da had ons geadviseerd om hem 's nachts niet in zijn mandje of in de buurt van de krabpaal of zo te laten. Vaak zijn de katjes nog wat draaierig en zouden ze kunnen vallen.
Ik heb hem in zijn transportkoffertje gelaten op een handdoek, zijn favoriete speeltje bij hem en hem naast mijn bed gezet. Zelf heb ik niet veel geslapen die nacht, Shiva des te beter, en om 7.00 's ochtends keek die al heel helder uit zijn oogjes. Hij heeft dan flink gedronken maar zijn brokjes heeft hij de eerste dag quasi niet aangeraakt. Hij was ook wat rustiger dan gewoonlijk en liep met de achterpootjes wat uit elkaar, maar tegen de avond rende hij al weer door de woonkamer en klauterde hij op zijn krabpaal. De dag nadien was er niets meer aan hem te merken.

Dus jij mocht hem meteen ook meenemen?  Oh goed.  James komt als eerste aan bod en dan heeft hij de hele dag om te recupereren.  Dus dat komt wel goed, hoop ik.
Mag hij eigenlijk nog eten of drinken de avond tevoren?  Daar heeft de DA niks van gezegd.  Ik zal morgen nog maar eens bellen.
Het is nu wel nodig want hij kruipt soms op ons musti (in alle richtingen) en dat is niet leuk voor dat beestje :s
Enfin, het is dus bijna zover.  Ik kijk uit naar vrijdag, dan is het achter de rug!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 06 september 2010 - 19:59

Vanaf middernacht geen eten en geen drinken meer geven.
Veel geluk vrijdag. :geluk: :geluk: :geluk:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 06 september 2010 - 20:06

:geluk: :geluk: :geluk:

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 06 september 2010 - 20:26

Succes! Maar het komt vast goed!
Hij moet inderdaad wel nuchter zijn, water mag wel.
Ik zou zeggen vanaf dat je gaat slapen ofzo.....
Katers hebben minder last en herstellen sneller over het algemeen.
2 kleine sneetjes, knoopjes erin en klaar :wi

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 06 september 2010 - 21:14

Hij eet normaal rond 22.30 uur, dus dat zal ik hem nog geven en dan gedaan.
Als ik braken kan vermijden, dan liever want anders ocharme heeft hij dat er ook nog bij!
Ben erg benieuwd naar het herstel, want bij onze katinnen was dat ocharme toch wel een pijnlijke zaak, vond ik :o

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 06 september 2010 - 23:12

Dat zal vrijdag wel in orde komen hoor!

Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 07 september 2010 - 10:59

Tja ... het moet nu éénmaal, maar ben blij dat ik er mag bijblijven. Weet alleen niet of ik wel goed ga slapen de nacht voordien :oops:

Bewerkt door veerlevs, 07 september 2010 - 11:05.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#10 Geplaatst 07 september 2010 - 11:02

Ik mocht er bij Zwartje ook bij blijven. En ik was toen 6 jaar oud zelfs ;)

Hij is ook in de voormiddag geweest. Tegen de vooravond was hij weer wakker. Last heeft hij alleen gehad van de verdoving, voor de rest nix... Hij heeft wel een keertje geplast op zijn dekentje.

Ik heb hem toen op zijn dekentje bij de verwarming gelegd, niet ver van zijn eten en drinken en kattenbak. En ik ben er natuurlijk bij gebleven tot meneer weer deftig rond liep...

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 07 september 2010 - 11:07

Fieke zei:

Ik sluit me helemaal bij Fieke aan! Ben zelf ook bij altijd bij de castratie/sterilisatie van de katten gebleven en heb ze ook altijd direct mee naar huis mogen nemen. Ik liet de ingreep wel altijd 's ochtends inplannen, omdat het makkelijker is met onze groep katten om ze dan 's nachts nuchter te houden tegen 's ochtends, en dan kon ik de rest nog snel eten geven op het ogenblik dat ik met de "pineut" in kwestie naar de DA zou gaan vertrekken. Ik heb ook altijd een dag verlof genomen op de dag van de ingreep (is toch meestal op een vrijdag bij onze DA), dan kon ik de rest van de dag volledig aan opvolging en verzorging van de patiënt besteden.

Willow heeft bij het ontwaken uit narcose gebraakt en geplast, Indy enkel geplast en Axxes geen van beide. Axxes wou wel per sé heel de dag in een mandje op mijn schoot liggen om uit te suffen, ik kon zelfs met moeite weggeraken als ik naar de wc moest. :ha Maar verder is alles altijd vlot verlopen en de dag nadien merk je er nog weinig van. Meestal hebben ze nog ff pijn aan hun "eieren" de eerste dagen (dan gaan ze zo heel voorzichtig neerzitten :ha ), maar ook dat gaat snel voorbij.
Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 07 september 2010 - 11:10

Ik heb ook verlof genomen en we mogen 's morgens als eerste. Onze DA vindt dat ook het beste voor dit soort ingrepen en plant die ook altijd als eerste in.
Ben erg benieuwd naar het verloop.  De operaties bij onze DA zijn op di en do.  Zo heb je nog altijd de vrijdag om langs te gaan (moest er iets zijn).
Mag er niet aan denken dat er iets zou misschien (met narcose bv.)... dan sta ik niet in voor de gevolgen.
Ben stiekem toch wel een beetje bang voor hem...  Dom misschien want het wordt zo vaak gedaan...

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 07 september 2010 - 11:15

Onze DA woont een paar huizen verderop en wisselt met een andere (bevriende) DA af voor de weekendshiften. En als back-up hebben we nog altijd de dierenkliniek net buiten de ring waar ook altijd iemand van wacht is tijdens het weekend en waar onze DA zelf ook naar doorverwijst voor bepaalde onderzoeken, dus we kunnen ook tijdens de weekends altijd wel ergens terecht. ;)  

Maar ik wens jullie alvast veel succes toe met de castratie van James. Komt wel goed hoor!!
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 07 september 2010 - 11:17

:geluk: :geluk:

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 07 september 2010 - 11:28

Karolientje zei:

Onze DA woont een paar huizen verderop en wisselt met een andere (bevriende) DA af voor de weekendshiften. En als back-up hebben we nog altijd de dierenkliniek net buiten de ring waar ook altijd iemand van wacht is tijdens het weekend en waar onze DA zelf ook naar doorverwijst voor bepaalde onderzoeken, dus we kunnen ook tijdens de weekends altijd wel ergens terecht. ;)

Maar ik wens jullie alvast veel succes toe met de castratie van James. Komt wel goed hoor!!
Toch leuk wanneer je zo op je DA kan rekenen hé!  Ik heb van de onze haar GSM-nummer ook.
Bedankt voor je geruststellende woorden :d