Spring naar inhoud

- - - - -

Diagnose van de reumatoloog

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#16 Geplaatst 07 september 2010 - 15:25

Nele zei:

veel sterkte met deze diagnose! inderdaad goed naar je lichaam luisteren, en rusten wanneer je het nodig hebt.
ikzelf heb ik ook fibro, daarbij nog eens spasmofilie en cvs (hoewel ze het verschil tussen die 3 niet goed kunnen uitleggen! tlijkt allemaal op elkaar!)

@poekietoe, wat neem je dan van medicatie? ik heb een paar dingen geprobeerd, maar niets helpt. maar misschien was het dan niet het juiste???

Fibrio en CVS gaan meestal samen, als je Fibrio hebt, heb je vaak ook CVS, maar niet omgekeerd.

Ik neem Cymbalta en Deanxit. Heb onlangs, op aanraden van de huisarts, proberen af te bouwen, maar dat lukte niet.
Bij mij zijn de pijnen en daarmee ook de vermoeidheid onder controle.
Dat wil niet zeggen, dat ik geen pijn of vermoeidheid meer heb, maar niet zo veel meer dat ik niet meer kan functioneren.

Er hangt ook heel veel af van de dokter waar je terecht komt. Er zijn nog altijd dokters die het "aanstellerei" vinden.
Ik ben heel goed geholpen op de dienst "Fysische geneeskunde" van het UZA in Edegem. Daar nemen ze dit wel serieus.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#17 Geplaatst 07 september 2010 - 15:27

Amai zoveel mensen hier die daar mee zitten.
Hopelijk vind je iets dat je wat helpt.

Guest_ZIPPO EN LOTTE_*
Guest_ZIPPO EN LOTTE_*

#18 Geplaatst 07 september 2010 - 16:51

ik heb lupus(reumaaandoening)
dus van vermoeidheid en pijn kan ik mee spreken .
ik ben 24 en ga niet meer werken..

gr

Guest_Rakhan_*
Guest_Rakhan_*

#19 Geplaatst 08 september 2010 - 07:42

Het is me allemaal wat...

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 08 september 2010 - 07:49

:hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 08 september 2010 - 09:14

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 08 september 2010 - 10:26

Veel sterkte!!!
Mijn zus heeft ook fybro, werd vastgesteld in het UZ Gent. Het is géén leuke diagnose, maar je moet vooral goed naar de signalen van je lichaam luisteren. Wanneer dat zegt "effe stoppen", dan moet je daar naar luisteren. Het lukt je wel! Veeeeel sterkte :hug: :hug: :hug:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 08 september 2010 - 10:58

:hug: :hug:

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 08 september 2010 - 11:21

:hug: :hug:   Hoe stelt men die diagnose eigenlijk ?  Is dat via bloedonderzoek of op basis van de symptonen ?
Geplaatste afbeelding

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#25 Geplaatst 08 september 2010 - 11:25

Via bloedonderzoek kan men dit niet diagnosticeren, fybrio is niet in het bloed te zien.
Bij mij hebben ze het gesteld dmv uitsluiting. Men gaat allerlei andere dingen na, en als het dat niet is, komt men tot de diagnose van fybrio. De enige test die ze hebben gedaan, die op fybrio kan wijzen, is een reactie test. Men kijkt hoe je zenuwen/spieren reageren op pijnprikkels. Als ze overreageren, bevestigd dit de diagnose van fybrio.