Spring naar inhoud

- - - - -

uit de kindermond

• Log in om te reageren
218 reacties op dit onderwerp
Poekietoe
Poekietoe
  • 1.616 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 september 2010 - 13:57

Kinderen kunnen soms nogal wat uit hun mondje laten komen...
Dit kan grappige, vervelende of onnozele situaties opleveren.
Wat is er zoals bij jullie voorgevallen?

Mijn zoontje van 7 kwam gisteren van school en vertelde het volgende :
"Mama, we hebben een nieuw kindje in de klas, ze spreekt Portommonnees"

Na enig doorvragen bleek het Portugees te zijn :d
Groetjes, van Jack :cathiss & Ginger :catcurs

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.988 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 07 september 2010 - 13:59

:ha :ha :ha :ha :ha
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 07 september 2010 - 14:07

:lachen: :lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#4 Geplaatst 07 september 2010 - 14:09

:ha :ha :ha Ik vind die uitspraken best wel grappig, in de libel staan er ook elke week. :duim:

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 07 september 2010 - 14:13

:ha :ha :ha
Geplaatste afbeelding

katy
katy
  • 5.804 berichten

#6 Geplaatst 07 september 2010 - 14:25

ik hoor hier dagelijks vanalles.
mijn oudste word er 5 in nov en kan echt van het ene onderwerp naar het andere vliegen dat ik niet meer kan volgen..

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#7 Geplaatst 07 september 2010 - 14:28

Isaura vroeg laatst aan de mama van een meisje uit haar klas.... Bent u de oma???
Ahum je kunt je vast wel voorstellen dat ik door de grond zakte.

Bewerkt door *mikkeke*, 07 september 2010 - 14:28.

nathalinde
nathalinde
  • 947 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 07 september 2010 - 15:33

Doet me denken aan die keer dat we over het gebeuren van 11 september met de WTC-torens bezig waren. De kleutertjes van het 3de kleuter hadden dit ook op de TV gezien en dus begonnen ze er 's morgens over in de klas.
Probeer je uit te leggen wat het woord "terroristen" precies betekend ... zegt er op een moment één van de rakkers :

"mijn mama zegt ook altijd dat die terroristen heel vervelend zijn. Als je met je fiets rijdt en belt gaan ze nog steeds niet uit de kant"

je moet weten dat ik in Brugge werk en de desbetreffende kleuter dagelijks met mama door een druk bezocht straat boordevol "toeristen" moet rijden.

Nou ja ... probeer je dan nog maar eens serieus te houden. :oops:

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#9 Geplaatst 07 september 2010 - 15:57

Mijn dochter heeft op school een juffrouw die getrouwd is met een Rwandees.  De juf was net bevallen en zegt mijn dochter op een ochtend aan de ontbijttafel,

"Maar mama, als juf Katrien en haar man een kindje hebben, dan is dat wel een DUO-kindje"

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#10 Geplaatst 07 september 2010 - 16:31

Patrick was zes en kwam naar beneden met de vraag,:
Mam heb je een andere lamp voor mijn kamer?
Ik zeg,:Een andere lamp, waarom dan?

Ja mam de mijne is leeg want er komt geen licht meer uit.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 07 september 2010 - 17:23

Ik was met mijn 4-jarig nichtje naar de Efteling geweest. Vooral het sprookjesbos vond ze geweldig. Ze is gek van prinsessen O:) Na een tijdje zegt ze opeens... "Al die prinsessen zijn dood... Wanneer gaan we eindelijk eens een levende zien?" :ha

Ja, al die "prinsessen" zijn natuurlijk niet in beweging. Doornroosje slaapt, Roodkapje staat stokstijf enz enz. Was wel grappig :)

Geplaatste afbeelding

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 690 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 07 september 2010 - 18:19

Van andere kinderen kan ik niet veel zeggen, maar weet wel dat ik zelf soms voor gênante momenten kon zorgen :oops: Zo ging ik met mijn ouders eens fritjes halen. Was toen een jaar of 4-5. Mijn mama ging binnen en ik bleef met mijn papa in de auto zitten. Het was vrij warm dus de ramen stonden open. Even later kwam er een auto naast die van ons staan en daar moet toch wel een heel lelijke dame zijn uitgestapt want heb toen gezegd: 'Amai vake, das toch wel een lelijk moeke hé!' :oops: De vrouw had het gehoord en mijn vader werd knalrood en heeft zich in mijn plaats verontschuldigd.
Vroeger gingen we ook altijd naar de zee in Middelkerke. Ik was met mijn ouders eens langs de dijk aan het wandelen en er kwam een hele groep nonnekes voorbij. Mijn vader zei toen voor te lachen (tegen mij): dat zijn precies pinguïns! Oké, wij wandelen rustig verder, komen wij een aantal uurtjes later toch wel terug die nonnekes tege zeker.. Ik heb toen nogal luid geroepen: 'Hé vake, daar hebde die pinguïns weer!' :oops: Gelukkig konden de nonnekes er goed om lachen :ha :ha

Bewerkt door Dierenvriendin, 07 september 2010 - 18:20.

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 07 september 2010 - 21:56

Ik moest vroeger mijn stiefpapa altijd mee gaan halen in sttruiden van de trein. Dan kwamen mijn mama en ik altijd langs Brustem. Dat is dus bekend om zijn 'kotjes' met de 'mooie vitrinedames' al kan je ze niet mooi noemen. Nu was mijn stiefzusje een keertje meegekomen. Ze was toen vier jaar oud. En zag die dames daar achter het raam staan. Vroeg ze aan me heel luid en duidelijk ' Brenda wat doen die madammen daar met die rare kleren en schoenen aan' Waarop ik maar antwoorde,'die showen de kleding wat in de winkels ligt' :oops: :oops: ja wat moet je dan zeggen he.

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

alaantje
alaantje
  • 2.402 berichten

#14 Geplaatst 07 september 2010 - 21:59

Als mijn man op reis was mocht de hond in de slaapkamer slapen, gaf mij een veilig gevoel.
Hij was dus weg en ik was met de dochter naar de paardrijles in de manege. Alle ouders rond de piste en van op haar pony riep ze: mama, waar slaapt Cedric (de hond) vannacht? Ik antwoord: Bij mij.
Ze komt weer langs gereden en vraagt: En ikke? Ik antwoord: In je bedje. Waarop ze van aan de overkant van de piste keihard riep: Das niet eerlijk, als papa weg is mag iedereen bij jou slapen behalve ik! :mrgreen:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#15 Geplaatst 07 september 2010 - 22:11

alaantje zei:

Als mijn man op reis was mocht de hond in de slaapkamer slapen, gaf mij een veilig gevoel.
Hij was dus weg en ik was met de dochter naar de paardrijles in de manege. Alle ouders rond de piste en van op haar pony riep ze: mama, waar slaapt Cedric (de hond) vannacht? Ik antwoord: Bij mij.
Ze komt weer langs gereden en vraagt: En ikke? Ik antwoord: In je bedje. Waarop ze van aan de overkant van de piste keihard riep: Das niet eerlijk, als papa weg is mag iedereen bij jou slapen behalve ik! :mrgreen:

Whahahahoeeeehahahoeewhaaaaaa dat is echt een hele goeie ;)