Spring naar inhoud

- - - - -

uit de kindermond

• Log in om te reageren
218 reacties op dit onderwerp
marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#166 Geplaatst 14 februari 2012 - 12:37

Louise zei:

Wikipedia is ook gewoon door "burgers" gemaakt dus is niet hét correcte.

Het woord neger wordt hier beschouwd als iets racistisch, en iets dat enkel door de zwarte zelf mag gezegd worden.
M.a.w. een zwarte mag zichzelf neger noemen, net zoals een lesbienne zichzelf lesbo mag noemen, maar anderen mogen dat niet...

Maar bon als jij zegt dat het in NL anders is, dan geloof ik dat.
Ging het hier niet over de leuke uitspraken van kinderen? :s niet zo vastpinnen aub ;)

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#167 Geplaatst 14 februari 2012 - 12:41

molleken zei:

Ik werkte in mijn jeugdjaren in het weekend in een restaurant.En we hadden daar vaste klanten die toch zeker om de 2weken kwamen.

En op een dag vroeg de papa,zoals ze altijd vroegen,om het vlees in te pakken.
Waarop zoontjelief riep voor heel het restaurant:Joepie ik krijg een hondje!!!Wanneer gaan we hem halen???

Die ouders een rood gezicht.Ik heb toen heel vriendelijk geantwoord:Geen probleem ,zal het zoals steeds allemaal apart verpakken.
Wisten we opeens waarom we steeds het apart moesten verpakken.

Ze zijn toch een tijdje weggebleven en nadien gaven we steeds het eten gewoon mee.
Of dat zoontje een hond had gekregen weet ik nog steeds niet.Maar nadien was hij heel braaf en zei hij nog weinig.
proest ! stel je voor :LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#168 Geplaatst 14 februari 2012 - 12:52

:lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

petyke
petyke
  • 431 berichten
  • 3 katten

#169 Geplaatst 14 februari 2012 - 13:58

toen ik vanmorgen Jayden (bijna 4 jaar) uit bed ging halen vond ik hem terug volledig onder het bloed.
hij had vannacht blijkbaar een bloedneus gehad,maar had het zelf niet gemerkt.
toen ik het licht aandeed,zag hij zelf wat er gebeurt was en dacht waarschijnlijk dat ik boos ging zijn,dus stak hij al maar meteen van wal met zijn uitleg...
mama ik lag in mijn bedje te slapen en ik was ineens aan het groeien,omdat mijn neusje te klein is,is hij beginnen bloeden omdat hij ook moest meegroeien. :trance: waar haalt hij het toch. :goofy:
tegen mayonaise zegt jayden: mannenijs. :LOL:

en ashanti (nu 7 jaar,maar toen 2 jaar) zei vroeger underpant tegen een olifant. :)
Geplaatste afbeelding

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#170 Geplaatst 14 februari 2012 - 14:35

Zo zei ik toen m'n dochter 3 was "I love you", "wat zeg jij dan? I love you too"   Zegt zij zo heel serieus "I love you open"      Ik kwam efkes niet meer bij...
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#171 Geplaatst 14 februari 2012 - 14:37

:lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Zazoutje
Zazoutje
  • 33 berichten

#172 Geplaatst 15 februari 2012 - 14:18

Als ik met m'n zwart-wit gevlekt paard op wandel ben denken de kindjes altijd dat ik met een koe opstap ben :oops: straks krijgt hij een identiteitscrisis :)

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#173 Geplaatst 15 februari 2012 - 21:38

snoopy zei:

Zo zei ik toen m'n dochter 3 was "I love you", "wat zeg jij dan? I love you too"   Zegt zij zo heel serieus "I love you open"      Ik kwam efkes niet meer bij...

:lachen: :lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Droppie
Droppie
  • 574 berichten
  • 2 katten

#174 Geplaatst 15 februari 2012 - 21:49

ooh jaa,zo heb ik vooral verhalen van mijn metekindje (nu 2,5) en zijn zus (bijna 5)

onlangs was ik er aan het babysitten toen mijn metekindje de hele tijd zei: "tante Naiaaaa, kladjeeee!!!" ik als een verwoede gek aan het zoeken naar kladblaren.... neen hoor, meneer wilde gewoon chocolade...... :catnoknow

en mijn nicht (de mama van de twee bengeltjes) had ook net verse kippensoep gemaakt... vraagt de 5jarige: "mamaaa is dat soep met kip? oh ja maar, dan moet je mijne wel zeveren eh!!!"

en blijkbaar zei ik vroeger altijd 'wuivers' tegen de ruitenwissers... dhuh, ze zwaaien toch ook telkens naar je?? :s

heeerlijk topic: D

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.177 berichten
  • 3 katten

#175 Geplaatst 16 februari 2012 - 10:17

DIe met de chocolade is hier ook bekend.
De tweeling van mijn zus (nu net nog geen 3) zeiden vroeger ook altijd "klad" tegen chocolade :) Wellicht afgeleid uit het woord 'chocolat' (in het dialect dus).

Droppie
Droppie
  • 574 berichten
  • 2 katten

#176 Geplaatst 16 februari 2012 - 21:28

Carowlina zei:

DIe met de chocolade is hier ook bekend.
De tweeling van mijn zus (nu net nog geen 3) zeiden vroeger ook altijd "klad" tegen chocolade :) Wellicht afgeleid uit het woord 'chocolat' (in het dialect dus).

jaaa, ik hoor hun mama inderdaad al zeggen 'wil jij een choclatje hebben?' 't zit soms niet ver weg eh :)

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#177 Geplaatst 17 februari 2012 - 21:25

alaantje zei:

Als mijn man op reis was mocht de hond in de slaapkamer slapen, gaf mij een veilig gevoel.
Hij was dus weg en ik was met de dochter naar de paardrijles in de manege. Alle ouders rond de piste en van op haar pony riep ze: mama, waar slaapt Cedric (de hond) vannacht? Ik antwoord: Bij mij.
Ze komt weer langs gereden en vraagt: En ikke? Ik antwoord: In je bedje. Waarop ze van aan de overkant van de piste keihard riep: Das niet eerlijk, als papa weg is mag iedereen bij jou slapen behalve ik! :mrgreen:

onwaarschijnlijk goed!!!

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#178 Geplaatst 17 februari 2012 - 21:27

Ik heb hier al heel hard moeten lachen met al die uitspraken van de kleine donders.
Leuke topic :)
Geplaatste afbeelding

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#179 Geplaatst 17 februari 2012 - 21:33

*mikkeke* zei:

Hier heb je wel een cultuurverschil hoor.
Negers is in NL doodnormaal om te zeggen. Als je het over een zwarte hebt is het juist veel groffer :)

over mijn beste vriendin haar man mag ik ook niet zeggen dat hij een 'zwarte' is, hoor! hij is een neger

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#180 Geplaatst 17 februari 2012 - 21:56

sylvani zei:

vroeger moest ik eens blijven logeren bij mijn nonkel en tante. er was een sinterklaas feest bij de scouts waar mijn nichtjes bij zaten.mijn nonkel was een van de pieten,hij had besloten om niets te zeggen en ook steeds met de andere kindjes te spelen om geen argwaan te wekken want hij dacht dat z'n 2 dochters nog steeds in de sint geloofde. mijn oudste nichtje kwam toen bij mij en zei "kijk die piet dat is mijn papa" en ik zei "maar nee , je weet toch dat je papa naar de voetbal is"(hij had hen dit wijs gemaakt) toen zei ze me dat ze het zeker was en dat ze al lang niet meer in de sint geloofde. ik zei toen dat ze dat tegen haar ouders moest zeggen en haar antwoord was " ben je gek,dan krijg ik geen geschenkjes meer ! "  :ha
mijn zoon heeft begin december 'een groot geheim' aan vake vertelt: hij wist dat sinterklaas niet bestond en dat wij de cadeautjes kopen. "vertel het dan ook maar aan moeke", zei mijn man. maar dat wilde zoon-lief niet want stel dat ik geen cadeautjes meer kocht omdat hij het wist