Spring naar inhoud

- - - - -

Biologisch afbreekbare kattenbakvulling LOVE CAT

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#1 Geplaatst 07 september 2010 - 17:54

Ik heb recent deze kattenbakvulling gekocht omdat hij in de wc doorgespoeld mag worden:
Geplaatste afbeelding

Ik vind het een enorm gemak dat ik de strontjes en de korreltjes die eraan hangen gewoon in de wc kan gooien, maar vind het wel vervelend dat de vulling zelf zo "afbreekbaar" is; want er ligt na een paar dagen erg veel heel fijn zaagsel in de bak dat ze door heel het huis dragen. Toch niet zo handig dus. Ik heb wel zo'n matje voor de kattenbak liggen waar het ergste vuil van hun pootjes aan blijft hangen, maar toch kom ik in heel de gang (waar de bak staat) van dat dunne zaagsel tegen. Hoe lossen jullie dat op?

Mijn katjes hebben er in ieder geval geen last van, maar ze gaan wel liefst van al meteen nadat ik de kattenbak ververst heb; nog voor ik de tijd krijg het deksel erop te zetten. Zoals jullie zien hebben ze er ook geen enkel probleem mee hun bak te delen :LOL:

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2 Geplaatst 07 september 2010 - 17:56

Ik heb die ook eens gehad, maar ik heb de eco plus (ook biologisch afbreekbaar) vele vele liever ;) En Zwartje ook, want die probeerde zo weinig mogelijk op de bak te gaan toen die love cat erin lag :ha

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#3 Geplaatst 07 september 2010 - 18:03

Mijn overleden Sheba kreeg ontstekingen aan de voetjes door het zaagsel :(

Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#4 Geplaatst 07 september 2010 - 18:08

oei en heb nog 1,5 zak staan, zijn grooooote zakken :(

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 07 september 2010 - 18:10

Ik heb toen alles in de tuin gegooid als natuurlijke verbeteraar voor de grond en ben heel snel teruggestapt op klontvormende grit ;)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#6 Geplaatst 07 september 2010 - 18:11

oh ja ik vergeet nog te zeggen dat ik zelf ook niet goed werd van het stof :evil:

Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#7 Geplaatst 07 september 2010 - 18:12

ik heb geen tuin en geen groencontainer; voor mij is het dus het makkelijkste om het door de wc te spoelen... van die kalktoestanden zag mijn huis telkens helemaal wit!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 07 september 2010 - 18:12

Heb die vroeger ook gebruikt, vond dat het na een paar pipi's al stonk naar gerot hout. En dat zaagsel plakte overal aan. Het enige goeie is dat je het in je groene container kon weg smijten.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#9 Geplaatst 07 september 2010 - 18:18

catherine zei:

Heb die vroeger ook gebruikt, vond dat het na een paar pipi's al stonk naar gerot hout. En dat zaagsel plakte overal aan. Het enige goeie is dat je het in je groene container kon weg smijten.

Mee eens ;)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#10 Geplaatst 07 september 2010 - 21:27

Jesske zei:

oei en heb nog 1,5 zak staan, zijn grooooote zakken :(

Gewoon opgebruiken hé. Ik zou de eco plus is uitproberen. Kan je heel goedkoop inslaan via zooplus.de. De zoomart is goedkoper dan zooplus.nl. (of de zoomart hier :ha )

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#11 Geplaatst 07 september 2010 - 21:44

Zal hier zeker de eerste 2 jaar denk ik cat's best öko plus zijn!!
Heb hier namelijk hele zware problemen gehad ivm kattebakvulling.
Met 5 poezen die allemaal huispoezen zijn omdat we hier in een gevaarlijke poezenbuurt wonen (is al politieonderzoek), kijk je zeker uit wat het handigste is en meest milieuvriendelijk! Wij dus nu zo een jaar geleden overgegaan naar cat's best. Zou biologisch afbreekbaar zijn en kon in de tuin verwerkt worden. Was een mooie oplossing dachten we , alleen lag het er na enkele maanden nog steeds, niets afgebroken!! Toen kwamen hun vernieuwde verpakkingen waarop duidelijk vermeld stond dat je het door het toilet mocht verwijderen! Hoera!! Wij wetende dat wij hier zelfs extra brede afvoerbuizen geplaatst hebben, volgenden hun aanwijzingen vervolgens op! 2 maanden bleek er geen enkele probleem te zijn tot opeens de hele boel van het ene moment op het andere verstopt zat!!!!
Eerst met ettelijke speciale produkten geprobeerd, noppes! Toilet afgebroken, machine gaan huren voor te ontstoppen, hard labeur, maar ook weeral noppes!! Uiteindelijk ontstoppingsdienst moeten laten komen met hun wagen en die hebben toen de klus kunnen klaren!! Verdict= Kattenbakkorrels!! Hadden de laatste maanden heel veel oproepen gekregen allemaal met zelfde probleem!
Ok, probleem opgelost maar zitten wel met afgebroken toilet, dus van deze nood maar een deugd gemaakt en zijn nu dus het hele kleine kamertje aan het vernieuwen :d .
Maar ik vond dat de firma het wel mocht weten dat er problemen waren met hun produkt ondanks nauwkeurige navolging van gebruikswijze en zelfs met extra brede afvoersysteem. Heb toen een mailtje gestuurd naar Duitsland met alle foto's erbij van de produkten, machines, diensten, stukken,...... Ik dacht daar hoor ik nooit iets van maar ja. Groot was mijn verwondering dat ik plots een mailtje kreeg van hun verantwoordelijke in nederland (hadden ze dus doorgegeven) Met hun excuses voor het ondergane leed en al de kosten die ik gehad had en dat ze het zelf niet konden begrijpen,.... Heb hun dan ook verteld dat ik ondertussen met al mijn katten de proef op de som had genomen en in al mijn kattenbakken ondertussen verschillende vullingen had getest. De bak waar ze het liefste opgingen was die met de fijnste korrel uiteindelijk! Gaf hun de tip dat ze mss hun korreldikte konden proberen te verkleinen, zodat bij de klompvorming de klompen ook niet zo robuust zouden zijn om door een toilet te gieten! Het grote voordeel van hun produkt is ook wel het gewicht, want nu ik alles weer via vuilniszakken verwijder maakt dat wel een groot verschil als je zo meerdere katten hebt. En die vuilniszakken worden er ook niet goedkoper op!
Ik kreeg van hun een voorstel om mij gratis een voorraad cat's best te bezorgen als compensatie voor het gedane leed! Vond het van hun een mooie geste, al had ik daarom niet de mail verstuurd , en omdat ik nu toch alles via vuilniszakken doe en dit scheelt in het gewicht heb ik dan ook toegezegd!
Resultaat = Vorige week hebben ze hier een palet afgezet met 24 zakken van 40 liter cat's best öko plus!!!
Kom dus zeker de eerste tijd probleemloos toe :d
Ik wil zeker bemerken dat die firma van in het begin heel vriendelijk, correct en behulpzaam is geweest, wat je in deze tijd niet meer zou verwachten.
Kan dus alleen maar zeggen dat het op zich een goed produkt is , maar raad toch wel aan om het echt niet door het toilet te verwijderen ondanks dat het erop vermeld staat. Volgens de ontstoppingsdienst zit het probleem in de soort lijm die ze gebruiken om de korrels te persen, die niet afbreekt, ook niet in de afvoer dus en uiteindelijk je hele leidingen laat dichtslibben (Zeg maar wat zij vertelden)
Voor de rest denk ik dat mss iedere poes wel zo een beetje zijn eigen voorkeur heeft van kattebakvulling, en elk baasje ivm onderhoud dus  zolang maar iedereen tevreden is
:)
Dat is het belangrijkste :dancer: :dancer:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#12 Geplaatst 07 september 2010 - 21:58

Ja ik doe dat dus niet in de wc... tenzij is voor één plasje ofzo. Bij mij gaat alles in de gft bak ;)

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 07 september 2010 - 22:01

Jeezes, wat een ellende! :trance:
Heel mooi van hun dat je gratis grit krijgt, en niet zomaar enkele zakken maar een gans pallet! :LOL:
Hier gaat een deel in het compostvat en een deel naar het containerpark, daar moet het bij het restafval. Maar is het eigenlijk dan wel echt afbreekbaar? Is die lijm dan niet giftig?
Nu ja, enkel voor het verschil in gewicht zou ik al voor de Cat's Best kiezen.Hoe heb je het trouwens in je tuin gebruikt? Als je het zoals hakselingen hebt gebruikt, dan is het niet abnormaal dat het er na enkele maanden nog ligt.

Bewerkt door Joske, 07 september 2010 - 22:04.

Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 08 september 2010 - 07:29

Als je een aantal katten hebt moet je trouwens al heel vaak doorspoelen tegen je de hele zooi er door hebt.. Wij zijn van pure ellende terug naar pet plus gegaan..

knuffelkater
knuffelkater
  • 657 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 08 september 2010 - 09:55

Wij gebruiken hier al 16 jaar gewoon geperste houtkorrels, ze vallen gewoon uiteen als ze nat worden. Mogen gewoon bij het GFK-afval in de groenbak en door de WC.
Ik denk dat het van verstoppingen probleem niet direct in de gebruikte korrels zit, maar in het feit dat kattendrollen vaak best hard en stug zijn, vooral als er veel haar en vezels doorheen zitten. Spoel je die in grote hoeveelheden ineens door de WC dan komen ze vast te zitten in bochten omdat ze gewoonweg niet flexibel (zacht) genoeg zijn om de weg van de pijp te volgen.

Geplaatste afbeelding