Spring naar inhoud

- - - - -

Biologisch afbreekbare kattenbakvulling LOVE CAT

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 08 september 2010 - 10:45

ik gebruik deze voor het wc tje vd konijnen

vooor de katten vind ik deze niet echt goed
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Poekietoe
Poekietoe
  • 1.616 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 08 september 2010 - 10:48

Oei, heb juist Cat's best eco plus besteld, met de bedoeling om het door het toilet te kunnen spoelen... beter niet doen dus... O:) O:) O:)
Groetjes, van Jack :cathiss & Ginger :catcurs

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 08 september 2010 - 15:30

Poekietoe zei:

Oei, heb juist Cat's best eco plus besteld, met de bedoeling om het door het toilet te kunnen spoelen... beter niet doen dus... O:) O:) O:)

Het kan wel hoor, maar ik zou daar niet in overdrijven. Hier wordt het gewoon op de composthoop gedaan. Maar ik ben wel tevreden van die kattenbakvulling.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Jesske
Jesske
  • 89 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 08 september 2010 - 17:48

ik weet dus echt niet wat ik best kan doen :( vervelend zo op een appartement hoor. ik vind het gewone kattenzand zo stoffig, ik zag overal voortdurend witte pootjes, zelfs op de zetel en de stoelen van de tafel :(

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 08 september 2010 - 20:44

Is er een mogelijkheid om een GFT container ergens beneden te zetten ofzo? Die je dan misschien met verschillende mensen samen kan gebruiken?

Hier gaat alles gewoon netjes die container in. Dan is het weg na een week en moet ik mij nergens meer zorgen om maken :ha

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#21 Geplaatst 08 september 2010 - 21:07

Wij zijn op zich heel tevreden over de öko-plus als produkt, alleen niet voor door het toilet te spoelen. En ik kan je verzekeren dat wij hier 3 aparte rioleringsbanen hebben aangelegd onder het huis met abnormale brede buizen (22cm terwijl standaard zo een 12cm is), zonder veel bochten . Zoals de mensen van de ontstoppingsdienst het hebben uitgelegd is het soort "lijm" precies een soort gelatine als je de plasbrokjes eens bekijkt, die zich na een tijdje tegen de wanden afzet in de buizen en vuil bijhoud, dan  afglijd en de leidingen laat dichtslibben na een periode. Zij klaagden dat het de laatste tijd voortdurend van dat is . Dit is gewoon hun vaststelling. :) Nu dat we het gewoon terug in de vuilniszakken wegdoen is het ideaal omwille van het gewicht.Hier mag je het niet in de gft bakken doen :( terwijl in limburg het dan weer geen enkel probleem was via die weg. Dus het is voor iedereen uitzoeken waar hij zich het beste meevoelt en vooral de poezen natuurlijk. Ik heb hun laboratorium ook de tip gegeven om de korrels te verkleinen, denk dat het aangenamer is voor zowel poes als baasje omdat het inderdaad soms vrij grote brokken kan vormen en als dat nog eens begint te zwellen in de leidingen ?????

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 08 september 2010 - 21:16

Je moet inderdaad kijken in je eigen gemeente of het bij het gft mag. Hier mag dat bijvoorbeeld ook niet.
Het grote voordeel van dit grit is dat het veeeeeeel lichter is.
Als ik de kattenbakken schoonmaak, dan blijft er inderdaad een soort gelatine-achtige substantie plakken die ik weg moet schrobben. Net behangerslijm.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#23 Geplaatst 09 september 2010 - 06:51

Jesske zei:

ik weet dus echt niet wat ik best kan doen :( vervelend zo op een appartement hoor. ik vind het gewone kattenzand zo stoffig, ik zag overal voortdurend witte pootjes, zelfs op de zetel en de stoelen van de tafel :(

Ik woon ook op een appartement, zonder tuin en gebruik de cat's best.
Deze gaat hier ook niet in de wc. Ik vertrouwde dat nooit en terecht blijkbaar.

Het voordeel van cat's best is dat die draagbaar is. De andere kattenbakvulling zijn veel te zwaar om gewoon in de vuilzak te gooien. Dus hier gaat alles met het huisvuil mee.

En de cat's best geeft geen witte pootjes. Er is wel een uitloop, maar dagelijks stofzuigen en dat is zo weg.

SanneDG
SanneDG
  • 517 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 10 september 2010 - 15:20

Ik gebruik net dezelfde korrels!
Ik wist ni eens da die door het toilet gespoeld mochten worden, misschien moet ik dat toch ook maar is proberen dan :ha
Thanks for the info alleszins...
En ja! Ik zit ook met dat probleem van dat zaagsel dat na een halve dag al over het hele huis verspreid is..
Hier ligt er ook een matje voor, maar dat is ook niet altijd zo handig :ha

Jesske
Jesske
  • 89 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 10 september 2010 - 17:05

in Hombeek (mechelen) wordt er gewoon geen GFT opgehaald, wij worden beschouwd als "landelijke gemeente" en horen maar te composteren :p handig hoor, op 2 hoog!

Ik doe nu véél minder korrels in de bak en het schijnt beter te gaan met het ronddragen van zaagsel, na een paar dagen kan ik hem dan al helemaal uitkappen en dan is er geen zaagsel meer. ik probeer ook meer zaagsel op te scheppen en mee door de wc te spoelen.

dit product is niet klontervormend en zal dus zeker niets gaan verstoppen; het wordt juist héél erg fijn.

achteraf bekeken ben ik er toch redelijk tevreden over; liever wat zaagsel dan die witte pootjes overal :d

Sarina_
Sarina_
  • 948 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 12 september 2010 - 13:51

Ik gebruikte ook eerst love cat. Maar daar kwam ik niet lang mee toe, als ik een plasje wou opruimen moest ik bij wijze van spreke de halve bak leegmaken want hoe ver dat plasje juist lag, geen idee :catnoknow
Nu gebruik ik ook cat's best eco plus. Zaaaalig dat dat klontvormend is!!!!
De plasjes verzamelen wij hier in een afvalbakje en gooien we om de 2 weken ongeveer bij schoonouders op de mesthoop (tot wij hier eindelijk ergens een mesthoop "aanleggen" :) ) en ook wel af en toe hier in de compostton. De kakjes gaan steeds het toilet in, af en toe met een plasje erbij... en steeds met een plasje van ons :) zo besparen we ook nog een beetje op het waterverbruik. :d
Deze vulling heeft wel veeeeel meer uitloop dan die love cat, dat vond ik een enorm nadeel. Nu heb ik voor de bak zo een "vuilvangmat" gelegd, die je ook mag uitwassen en dat helpt veel!!! Ik zou wel zo'n 2 keer per week moeten stofzuigen (maar hou het toch op 1 keer per week :oops: ) maar zo een mat is echt een aanrader!!! (bedankt Lies, voor de tip ;) )

Bewerkt door Sarina_, 12 september 2010 - 13:53.

De Witte poes
De Witte poes
  • 45 berichten

#27 Geplaatst 02 december 2010 - 11:14

:oops:  het spul lijkt verdacht veel op de houtpellets die ik verbrand in mijn pelletbrander 8)

De Witte poes
De Witte poes
  • 45 berichten

#28 Geplaatst 02 december 2010 - 12:56

:LOL: en ze branden perfect in de inbouwhoutkachel :twisted: zouden  andere toegevoegde substanties dan mee verbranden als alles droog is 8)

Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#29 Geplaatst 02 december 2010 - 13:23

Ik ben nu op proef Pellets aan het gebruiken voor mijn kattenbak en ik moet zeggen dat ik er best wel tevreden over ben. Door dat deze veel harder samen geprest zijn dan de gewone kattenbakvulling geven ze veel minder vuil af en het gaat ook langer mee. Ik heb het gevoel dat de korrel veel minder snel uiteen vallen, bij de gewone houtkorrel heb je na een dag al overal kleine stukjes houtvezel, nu niet meer. Het kan ook gewoon in de compostbak en mss dat het best nog wel zal branden mits wat toegevoegde substantie, heb ik nog niet geprobeerd, heb namelijk nog geen pelletkachel maar daar gaan we dit weekend werk van maken :LOL:

De Witte poes
De Witte poes
  • 45 berichten

#30 Geplaatst 27 februari 2011 - 02:55

:)  de drollen zullen er wel misschien niet doorgaan in een pelletbrander ik had ze opgestookt in de houtbrander :LOL: