Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenluikje

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 11 februari 2009 - 22:26

Een klein probleempje!
Ik heb een kattenluikje in een binnendeur staan al mijn katten kennen het behalve onze nieuweling Sala.
Ik zet elke dag s'avonds vlees in die kamer met de deur toe dat ze uiteindelijk terug moeten komen door het luikje, maar ze blijft daar gewoon zitten tot dat ik de deur terug open doe, terwijl dat de andere katten konstant er door gaan voor haar neus :catscratchhead
Ik doe dit nu al meer dan een maand en ik weet het nu niet meer....
Iemand tips?

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 11 februari 2009 - 22:27

kan het luikje eruit?
Anders kun je eventjes 2 dagen het luikje zelf eruit halen
en als ze er dan vlot doorgaat het luikje terugzetten?

of haar er eens door duwen :p
(heeft bij onze tijsje gewerkt toen)

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 11 februari 2009 - 22:32

Kan je haar niet lokken met wat vlees door het deurtje zelf open te houden tot als ze er een paar keer door gestapt is?
Ja en anders haar er een paar keer door zetten zodat ze weet dat ze dat zelf ook kan.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 11 februari 2009 - 22:34

ik zou ook proberen er het luikje eventjes uit te halen, enja, haar erdoor te duwen!!!
ik zal hier ook kijken om in 2 binnendeuren luikjes te plaatsen... tzal ook een heel werk worden tegen dat ze dat hier allemaal zullen snappen!!!

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#5 Geplaatst 11 februari 2009 - 22:36

Bij iemand die ik ken hadden ze hetzelfde probleem. Die hebben ook het luikje eruit gehaald zodat ze er toch al door ging en achteraf gewoon het deurtje er terug ingezet.

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#6 Geplaatst 11 februari 2009 - 22:37

Hier is het luikje er effe uit, alez het deurtje alleen. Binnenkort terug plaatsen en dan de magneetjes aanpassen zodat het in het begin los zit en ze er makkelijk doorkunnen. Als dat lukt alle magneten er in en dan sluit het terug perfect.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 11 februari 2009 - 22:42

Ik heb haar er al doorgeduwd maar het hielp niet, misschien moet ik het inderdaad eens uithalen, als het kan natuurlijk.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 12 februari 2009 - 02:07

Kan je het luikje niet wat open houden en Sala dan lokken. Beetje bij beetje het luikje wat op haar laten rusten, zodat ze het luikje wat gewoon wordt?

Geplaatste afbeelding

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#9 Geplaatst 12 februari 2009 - 06:11

Veel succes ermee bij vrienden van mij heeft het 3 maand geduurd eer ze door het kattenluik wouden gaan en ze hadden ook alles geprobeerd maar de aanhouder wint

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 12 februari 2009 - 10:52

Wij hebben ook zo'n exemplaar dat niet door het luikje gaat, druft,...
Doorduwen, eten, zonder luikje, niets helpt

P8310033.jpg

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#11 Geplaatst 12 februari 2009 - 11:41

zo'n zielige foto! das toch niet te begrijpen dat ze dat echt niet snappen of niet willen hé!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 12 februari 2009 - 12:30

elixeryen zei:

Kan je het luikje niet wat open houden en Sala dan lokken. Beetje bij beetje het luikje wat op haar laten rusten, zodat ze het luikje wat gewoon wordt?

Heb ik ook al geprobeerd :(

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 12 februari 2009 - 13:25

Ik zou zeker proberen om enkel het luikje voor haar open te houden of zoals al voorgesteld het klapdeurtje er tijdelijk uit halen. Want als je steeds de deur gaat opendoen, tja, dat is natuurlijk gemakkelijker voor haar, en wordt je haar persoonlijke portier :)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 12 februari 2009 - 13:25

Oei, dan zou ik het ook niet weten..
Lokken met eten gaat ook niet?

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#15 Geplaatst 13 februari 2009 - 19:59

Klinkt mij in de oren dat Sala precies weet hoe het werkt.

Gewoon blijven wachten tot de deur open gaat. Veeeeel makkelijker dan zelf door het luikje kruipen :d

Sommige katten zijn gewoon lui en willen het niet snappen. Geloof me, ik heb er hier ook eentje. Die blijft rustig doen alsof ze dom is, terwijl ze heel goed snapt hoe het werkt hoor!
Nu zit ons luikje in een binnendeur (ze komen hier niet buiten) maar het principe blijft gelijk natuurlijk.

Cansu heeft ons geleerd dat ze voor de deur wacht tot we die open doen. Doen we dat niet, dan geeft ze uiteindelijk wel op. En komt ze gewoon door het luikje naar binnen.
Mist ze daardoor een snoepje? Haar verlies. (al ga ik haar dan vaak in de avond alsnog haar snoepje brengen hoor, ik ben nu eenmaal een watje hihi) O:)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende