Spring naar inhoud

- - - - -

Jaarlijkse inentingen of niet?

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 10 september 2010 - 13:39

*Hier worden ze ook jaarlijks geënt tegen kattenziekte, niesziekte en Yumi ook voor leucose. Begin me nu ook af te vragen of het dan wel goed is dat ze elk jaar deze enting krijgen en/of het niet beter is om het om de 2/3 jaar te doen?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 10 september 2010 - 13:44

Ik geef ze ook elk jaar een inenting tegen leucose, kattenziekte en niesziekte, volgens mijn da kan het geen kwaad, tja de ene zegt dit de andere zegt dat.... ik weet het niet, ik vertrouw gewoon mijn da daar op!

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#18 Geplaatst 10 september 2010 - 14:59

wij hebben inmiddels geleerd voor een (groot) deel te vertrouwen op onze da, maar om ook zelf een en ander aan onderzoek te doen. Gelukkig hebben wij een hele goeie da :) die het ook geen probleem vind als we zelf met dingen komen. Sterker nog, dat stellen ze zeer op prijs! Je weet maar nooit of wij niet iets tegenkomen waar zij nog niet (veel) over hebben gehoord.

Vaak dragen wij dingen aan waar ze dan zelf verder onderzoek naar doen. Zij kunnen toch bij veel meer informatie komen dan wij. Helaas ;)

Met de entingen volgen we de da. Maar ook voor de shows moeten ze op deze manier bijgehouden worden. Was dat niet zo, en liepen we niet net even wat meer risico door het fokken, dan zouden we waarschijnlijk de niesziekte wel jaarlijks doen, maar de kattenziekte om de twee jaar in plaats van om het jaar. Denk ik. ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#19 Geplaatst 10 september 2010 - 19:38

Wij ook gewoon jaarlijks, op aanwijzen van onze DA. :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 10 september 2010 - 20:39

Toen ik laatst Angel, Simba en Nette liet inenten was er ook een vaccin dat verschilde voor Nette  t.o.v. Angel en Simba, volgend jaar zou dit omgekeerd zijn.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#21 Geplaatst 10 september 2010 - 20:42

Ik ga het volgende week ook eens vragen aan de da.

Geplaatste afbeelding