Spring naar inhoud

- - - - -

tips voor schoonmaken smeerkezen

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
amazone480
amazone480
  • 328 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 09 september 2010 - 19:35

Tja mijn nieuwe kitten is een beetje een smeerkees. Als hij gegeten heeft zit heel zijn snoet eronder (zie foto). Ik maak het dan schoon met een washandje met lauw warm water of met een tissiue met speciaal water waar ik ook zijn oogjes mee schoonmaak. Maar ja die vleeskleur is niet echt makkelijk uit een witte vacht te krijgen. Bovendien als hij zichzelf wast worden zijn pootjes ook vies en zijn haren hard. Een echte smeerkees dus. Waar maken jullie de snoetjes mee schoon? want ja om hem nu elke dag in bad te doen.

groetjes
Simone

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door amazone480, 09 september 2010 - 19:37.

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#2 Geplaatst 09 september 2010 - 23:02

In de dierenwikel koop ik van die vochtige doekjes speciaal voor katten-honden-knaagdieren.
Zoiets als vochtige doekjes voor kleine kindjes hun snoetje mee af te vegen.

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#3 Geplaatst 09 september 2010 - 23:09

eventueel klein beetje kattenshampoo op washandje doen, of anti-allergische reinigingsmelk  op een watje. (bij apotheek )

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#4 Geplaatst 09 september 2010 - 23:18

Daarom geef ik alleen droogvoer aan mijn persje. (gelukkig eet ze ook niks anders, ze lust geen natvoer)
Dat bruin trekt op den duur in die witte pels en is nog moeilijk eruit te krijgen met het washandje.

amazone480
amazone480
  • 328 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 10 september 2010 - 10:35

oK thnx ik ga eens voor die vochtige doekjes kijken en schampoo. Ik heb nog een witte pers en die heeft er totaal geen last van. Bij mij gaan ze strax over op kvv en in een later stadium ook nog op prooitjes.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 10 september 2010 - 10:50

Verzorging van persjes

Geplaatste afbeelding