Spring naar inhoud

- - - - -

Irritatie aan oog

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 10 september 2010 - 20:47

Zojuist heb ik opgemerkt dat onze Fearemans zich krabt, maar niet aan zijn oor, maar aan zijn oog :o . Ik dacht eerst dat hij zo lomp was en niet aan zijn oor kon O:) , maar nadien heb ik zijn oog nagekeken en het randje er rond ziet helemaal rood. Het oog zelf niet dus dat vind ik juist zo vreemd.

Zou er eigenlijk beter eens een foto van maken waarschijnlijk, zal wachten tot mijn vriend thuis is dan kan hij hem goed vasthouden en kan ik een foto maken.

Bewerkt door Spanishke, 10 september 2010 - 20:47.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#2 Geplaatst 10 september 2010 - 21:00

Kamillethee zetten af laten koelen en spoelen of deppen geeft verlichting.

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#3 Geplaatst 11 september 2010 - 06:50

Als je ziet dat het echt rood wordt aan de rand van zijn oog en ook het wit van zijn oogje rood wordt ... dan zit hij met een ontsteking op zijn oogje.
Ik gebruik bij mijn katten dan altijd 3 dagen 3 keer per dag Trafloxal zalf.
Je zal zien dat het na 1 dag al een stuk beter is en de 2de dag is de ontsteking soms al bijna niet meer te zien.
Behandel wel beide oogjes tegelijk want anders kan de ontsteking van het ene oog naar de andere overgaan.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 11 september 2010 - 12:36

Vandaag is het al veel beter, het wordt alleen maar rood blijkbaar als hij er even aan krabt. Vanaf nu kijk ik meermaals per dag zijn oogjes na op dat specifieke rood dat ik gisteren heb waargenomen. Het wit van zijn oogje is niet rood, nog niet...

Kamillethee heb ik niet onmiddellijk in huis, maar als ik het terug zie, zal ik eens van die thee meebrengen enkel dan voor zijn oogje, want zelf lust ik die niet O:)

Bedankt voor de tips tot nu toe, ik hou het zeker in de gaten!
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 11 september 2010 - 13:30

Spanishke zei:

Vandaag is het al veel beter, het wordt alleen maar rood blijkbaar als hij er even aan krabt. Vanaf nu kijk ik meermaals per dag zijn oogjes na op dat specifieke rood dat ik gisteren heb waargenomen. Het wit van zijn oogje is niet rood, nog niet...

Kamillethee heb ik niet onmiddellijk in huis, maar als ik het terug zie, zal ik eens van die thee meebrengen enkel dan voor zijn oogje, want zelf lust ik die niet O:)

Bedankt voor de tips tot nu toe, ik hou het zeker in de gaten!

Die thee is ook goed om als gezichtslotion te gebruiken of voor blonde mensen het haar te spoelen (bleekt licht op bij regelmatig gebruik).

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 11 september 2010 - 13:33

Ik zweer bij Oculoheel! :)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 11 september 2010 - 17:49

veel beterschap :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#8 Geplaatst 11 september 2010 - 18:00

Als het oog een beetje rood is of draagt, gebruiken wij Terramycine, een oogzalf, vrij verkrijgbaar bij de apotheker. Het oogje een beetje open houden en de zalf op de oogbol leggen. Deze zalf is niet erg lopend. Eventueel de tube eventjes opwarmen in de handen om de zalf vloeibaarder te maken.
Meestal enkel in het oogje waar het probleem zich voordoet.
Als het niet gauw betert, even langs bij de DA ... ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 12 september 2010 - 16:30

Toch oppassen met oogzalfjes, sommige katten zijn er allergisch aan. Als het niet betert effe naar de da. :rub:

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#10 Geplaatst 12 september 2010 - 20:42

Je moet vooral opletten dat er in de zalf geen cortisone verwerkt zit want als je kat in zijn oogje een wondje heeft dan maak je het met zo'n zalf alleen maar erger.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#11 Geplaatst 12 september 2010 - 21:54

Wij moeten nu 4x per dag Terramycine in Wannes zijn ogen doen.. Maar zou dit niet op eigen houtje geven..

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 13 september 2010 - 12:13

*Bedankt voor alle nuttige informatie iedereen :flower: Gisteren was het terug wat roder, maar niet zo erg als de eerste keer toen ik het zag. Toch maar eens kijken voor die kamillethee denk ik... mag dat een zakje zijn of moeten dat zo van dat natuurlijk los spul zijn dat je in zo'n knijpertje steekt en laat oplossen? Met zalf ben ik inderdaad extra voorzichtig ivm allergie of cortisone. Tot nu toe daar nog geen problemen mee gehad, maar toch...Succes met Wannes zijn oogjes te verzorgen Amelie. Simon helpt mij altijd bij zo'n dingen dus dat is het probleem niet ;)

Bewerkt door Spanishke, 13 september 2010 - 12:14.

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#13 Geplaatst 13 september 2010 - 12:55

Spanishke zei:

*Bedankt voor alle nuttige informatie iedereen :flower: Gisteren was het terug wat roder, maar niet zo erg als de eerste keer toen ik het zag. Toch maar eens kijken voor die kamillethee denk ik... mag dat een zakje zijn of moeten dat zo van dat natuurlijk los spul zijn dat je in zo'n knijpertje steekt en laat oplossen? Met zalf ben ik inderdaad extra voorzichtig ivm allergie of cortisone. Tot nu toe daar nog geen problemen mee gehad, maar toch...Succes met Wannes zijn oogjes te verzorgen Amelie. Simon helpt mij altijd bij zo'n dingen dus dat is het probleem niet ;)

Het mag een zakje zijn, wel ongeveer vijf minuten of maar laten trekken. Omdat Rhea nogal heftig reageert met oogjes schoonmaken (wrijven is gevoelig) gebruik ik een spuitje zonder naald om een paar drupjes in haar oogje te doen, zo vind ze het zelfs prettig genoeg om zelf te komen als ik het spuitje pak.