Spring naar inhoud

- - - - -

microchip

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#1 Geplaatst 11 september 2010 - 07:53

Dinsdag werden de kleintjes gechipt ... daarmee niks aan d ehand ware het niet dat ik nu al van 2 kittens de chip gewoon terug gevonden heb in hun kraagje.

Eerst van Hyna en vandaag van Robin.
Heb de DA al gebeld en ze worden maandag terug gezet.

Wie van jullie heeft dit ook al meegemaakt dat de chip weer uit het velletje kruipt?
Is dit iets dat nogal vaak kan voorkomen?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 11 september 2010 - 09:22

Oei, nog niet meegemaakt, wel erg, nu moeten die kleintjes dat weer meemaken, ocharme...

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#3 Geplaatst 11 september 2010 - 10:10

Ik heb het nog niet meegemaakt. De DA waar mijn kleine uk gechipt is deed ook bij alle kittens goed voelen of de chip er goed in zat en niet per ongeluk terug kroop/kon kruipen. Ik vind het altijd zo naar het laten zetten van die chip, die grote naald :(
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 11 september 2010 - 18:42

Heb het zelf ook nog niet voor gehad, maar heb er al wel eerder van gehoord dat de chip terug uit de huid kwam. Dit is een teken dat de chip niet diep genoeg geplaatst werd dacht ik.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#5 Geplaatst 11 september 2010 - 18:52

O jee.... :(

karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 11 september 2010 - 18:55

:o jeetje
Geplaatste afbeelding

Guest_Elien_*
Guest_Elien_*

#7 Geplaatst 11 september 2010 - 19:07

vaak wordt de chip er niet goed in gestoken, dat komt vaak voro bij langharige honden of katten. Heb er zelf al meer van gehoord, maar dit was dan bij honden

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 11 september 2010 - 19:26

Ik heb gezien dat Feroesti dat ook voorgehad heeft, maar dan pas na 6 maand "uitgegroeid" als ik me niet vergis...

Wel raar :trance:

Bij het plaatsen kan het wel dat die soms niet diep genoeg zit, Echo heeft verleden week haar implantaat gekregen, dat is ook met zo'n grote naald, en ik heb ook gezien dat het wel eens kan gebeuren dat die langs het prikgaatje terug naar buiten kan komen...
Je da zal wat moeten oefenen in chips zetten :oops:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#9 Geplaatst 11 september 2010 - 19:30

aheum, valt dat onder "garantie" ? ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 11 september 2010 - 19:51

Brr, moet raar zijn!

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#11 Geplaatst 11 september 2010 - 19:55

Mag er niet aan denken, bij Spike zit ie er gelukkig ook nog goed in..... :onzeker:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#12 Geplaatst 11 september 2010 - 19:57

agossie moeten ze nog een keer die grote naald. arme hummeltjes :(
Geplaatste afbeelding

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#13 Geplaatst 11 september 2010 - 20:48

Bij Hyna hebben we inderdaad al 2 keer moeten herplaatsen.
Maar bij Robin zat ie goed.
We hebben alle chips gecontroleerd of ze goed zaten en ook werkten ... alles in orde.
Ik controleer nu alle kittens zo'n 2 keer per dag om te kijken of ze hun chip behouden.

Vind het wel erg dat die 2 schatjes weer die enge dikke naald in hun velletje moeten krijgen. Maar ik laat het vooral doen voor de kleintjes hun eigen veiligheid ... moesten ze ergens niet goed terecht komen (bedoel dan in een asiel ofzo ... je weet maar nooit), kunnen ze altijd opgespoord worden.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#14 Geplaatst 11 september 2010 - 21:00

Verloren chip ken ik nog niet, wel niet geregistreerde. Mijn Quibus en Rhea bleken bij controle helemaal niet te zijn aangemeld door de fokker :( Gelukje was dat ik doordat we in een gerechtelijke procedure verwikkeld waren een berichtje kreeg van een andere kittenkoper wiens kat helemaal geen chip bleek te hebben (deze is waarschijnlijk verloren omdat dit kitten uit het nestje van Quibus kwam) MEt de verklaring van deze kittenkoper in mijn mail ben ik als een speer naar de da gegaan om de chips te laten scannen. Mijn schatjes waren wel voorzien maar de fokker heeft nooit de moeite genomen de papieren in te sturen :evil:

Guest_fanabe_*
Guest_fanabe_*

#15 Geplaatst 11 september 2010 - 21:08

hoe kan je dan als leek weten of die chip er zit of niet, of hebben jullie zo een apparaatje