Spring naar inhoud

- - - - -

Kruidentuintje

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
*Joke*
*Joke*
  • 586 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 12 september 2010 - 12:36

Leuk! Ken je de Kruidenbijbels? Heel handige naslagwerken met allerhande toepassingen, beschrijvingen en creatieve ideeën over kruiden. Als je interesse hebt, kan ik je het isbn nummer wel doorgeven. Succes met je kruidentuin!

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.370 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 12 september 2010 - 20:47

PeggyJ zei:

:thumb: :thumb: :thumb: Ik heb hetzelfde beeld hier ook staan :LOL:

Het is toch een mooi he! :)

catherine zei:

Mooi gedaan, één raad: hou die munt goed bij want voor je het weet heeft hij alles overwoekerd, en je krijgt hem nog met moeite uit je tuin. :)

Ik ga de munt in een pot zetten zodat hij niet te ver kan uitwassen. :)

Vosse zei:

Oooo! Ik wil dat ook al lang aanleggen hier!

Wat hebben ze nodig van standplaats?

Ik heb hier een echte kruidenbak staan (nog ontworpen door mijn moeder) die ik graag zou willen volzetten met een 6tal kruiden. Ik dacht aan munt, thijm, oregano, rozemarijn. Verder ben ik ook een Grote Fan van Basilicum en Koriander maar ik denk niet dat die het lang zullen overleven. Het plekje hier is halfschaduw. Er staat wel directe zon op, maar niet de hele dag.

De vier die ik heb moeten bij voorkeur in de volle zon staan, maar ze kunnen we tegen wat tegen hoor, de grond mag vooral niet té vochtig zijn. Hier staan ze ook niet in de volle zon de ganse dag.

Lara_SGC zei:

Leuk hé zo'n tuintje :) :)

Hehe, heb die kriebel ook! Sinds enkele maanden verhuisd naar een app met terras en ook mijn eerste kruidekes gekweekt :)

Nu spijtig genoeg zijn al mijn bloembakjes leeg maar ik denk dat ik jou tip hier mooi ga overnemen! Als ik zo curieus mag zijn; waar heb je het beeldje vandaan?

Het beeldje komt van tuincentrum ’t Serreke in Ham bij Tessenderlo :)

*Joke* zei:

Leuk! Ken je de Kruidenbijbels? Heel handige naslagwerken met allerhande toepassingen, beschrijvingen en creatieve ideeën over kruiden. Als je interesse hebt, kan ik je het isbn nummer wel doorgeven. Succes met je kruidentuin!

Dat mag je zeker altijd doen! Ik heb nog geen kruidenboeken gevonden momenteel en ben zeker geïnteresseerd :)

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#18 Geplaatst 12 september 2010 - 21:52

Super!

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 13 september 2010 - 01:12

Erg leuk!!! Ik zou ook zo graag eigen kruiden/groenten willen planten maar ik heb geen tuin en weet niet of dat binnen in een bak kan :oops:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 13 september 2010 - 07:57

Erg leuk gedaan  :thumb:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.370 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 13 september 2010 - 09:03

Gorecki zei:

Erg leuk!!! Ik zou ook zo graag eigen kruiden/groenten willen planten maar ik heb geen tuin en weet niet of dat binnen in een bak kan :oops:

Veel kruiden kan je ook binnen in een bak kweken, als ze maar een zonnige plaats hebben :)

Animal_lover
Animal_lover
  • 498 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 13 september 2010 - 11:15

heel mooi!

sarahtje
sarahtje
  • Geband lid
  • 954 berichten

#23 Geplaatst 13 september 2010 - 11:18

:thumb: :thumb: :thumb:
Vrouwen en katten doen alles wat hun hartje wenst, mannen en honden moeten daar maar aan wennen ;)

Je blijft voor altijd in mijn hart, slaap zacht lieve kleine Nala-meid van mij :hart:

crazy_catlady
crazy_catlady
  • 8.755 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 14 september 2010 - 13:15

ooooh, wat leuk :jump: zalig om dan je zelfgekweekte kruiden te kunnen gebruiken :thumb:
Geplaatste afbeelding
every meauw massages the heart :)

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 15 september 2010 - 10:35

Wat een leuk idee!
Wij hebben de kruiden in de keukenvensterbank, en sinsdien kook ik nog meer met kruiden. Lekker!
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.370 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 24 september 2010 - 11:10

Ik heb gisteren op het Boekenfestijn de kleine kruiden Lexicon gekocht voor 5 euro :) Alle toepassingen voor een vijftigtal kruiden staan erin, hoe je ze best kweekt, wanneer te planten etc. En het is nog een mooi boekje ook! :LOL:

Poekietoe
Poekietoe
  • 1.616 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 24 september 2010 - 11:12

Wat een gezellig kruidenhoekje. Dat poezenbeeld maakt het helemaal af :duim: :duim: :duim:
Groetjes, van Jack :cathiss & Ginger :catcurs

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 26 september 2010 - 11:20

heel leuk gedaan! :thumb:

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.370 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 26 september 2010 - 12:08

Dank u wel allemaal :) De bladpeterselie heeft het spijtig genoeg niet meer gered voor dit najaar... ik ga het volgend voorjaar nog eens proberen. De andere plantjes doen het geweldig, ik moet alleen opletten voor de eerste grondvorst.

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.370 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 26 februari 2011 - 13:54

Eventjes een update over mijn tuintje. Vandaag was het in de voormiddag mooi weer hier en ben naar het tuincentrum gereden voor bieslook. Ik heb dan maar in één keer een paar narcisbollen meegenomen en ik had nog tulpenbollen liggen (die laatste eigenlijk te laat geplant, maar ik hoop op het beste).

De bieslook is gezaaid, de bloembollen geplant... en deze meneer maakt het af.
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Ik mag nu wel geen enkel beeldje meer bij kopen van mijn vriend :lachen: .

Wat denken jullie? Toch mooi, niet?