Spring naar inhoud

- - - - -

Tijgerbloemen: verrassing!

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_Lara_SGC_*
Guest_Lara_SGC_*

#1 Geplaatst 12 september 2010 - 12:06

Al lang droom ik van een grote tuin vol met bloemen en stap voor stap ga ik daar naartoe. Onder het mom; nu eindelijk verhuisd naar een appartement met mooi terras waar ik eindelijk al kan beginnen met bloempotten en beeldjes plaatsen :p ;) :d

Mijn eerste bloembollen had ik gekocht bij Hema: Tijgerbloemen. Voor 12 bollen nog geen 4 euro. En ik ben tijgergek! Dus die moest ik proberen :x Tijdens de zomermaanden was er alleen maar groen te zien dus ik dacht dat de hoop voorbij was omdat ze minstens een aantal uren 25 graden volle zon nodig hebben.

Drie regenachtige weken later en kijk, mijn wondertjes:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Mijn basilicum heeft ook een groeispurt gekregen ;)
Geplaatste afbeelding

En dit is het schattige poezebeeldje:
Geplaatste afbeelding

Ben altijd op zoek naar poezenbeeldjes dus mochten iemand van jullie hier een tip hebben; shoot!

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#2 Geplaatst 12 september 2010 - 12:10

Lara_SGC zei:

Al lang droom ik van een grote tuin vol met bloemen en stap voor stap ga ik daar naartoe. Onder het mom; nu eindelijk verhuisd naar een appartement met mooi terras waar ik eindelijk al kan beginnen met bloempotten en beeldjes plaatsen :p ;) :d

Mijn eerste bloembollen had ik gekocht bij Hema: Tijgerbloemen. Voor 12 bollen nog geen 4 euro. En ik ben tijgergek! Dus die moest ik proberen :x Tijdens de zomermaanden was er alleen maar groen te zien dus ik dacht dat de hoop voorbij was omdat ze minstens een aantal uren 25 graden volle zon nodig hebben.

Drie regenachtige weken later en kijk, mijn wondertjes:

Mijn basilicum heeft ook een groeispurt gekregen ;)

En dit is het schattige poezebeeldje:

Ben altijd op zoek naar poezenbeeldjes dus mochten iemand van jullie hier een tip hebben; shoot!

Ik ben zo jaloers!!! :oops:
Wij zijn verhuisd van appartementje met balkon naar huis (waarvan wij de bovenverdieping bewonen) met tuin (voorlopig nog gewoon een stuk grond)... Maar ik zou zooooo graag terug een klein balkonnetje of tuintje willen!!! Dan heb je met een paar mooie bloempotjes, kruiden en beeldjes/decostukjes zooo een gezellig plekje!!! Nu is er zooooveeeeel werk aan :( en het zal nog lang duren eer het op een "tuin" gaat lijken vrees ik :8
En ben ook jaloers op de tijgerbloemen :p want die zijn prachtig!!! :heart:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 12 september 2010 - 12:19

Die tijgerbloemen zijn heel mooi, geduld loont. :thumb: Wat een paar plantjes en bloemekes kunnen doen aan een terras, heerlijk genieten maar. :)

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 12 september 2010 - 12:21

Wat een mooie bloemen zeg!

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 12 september 2010 - 16:11

:) :) :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 12 september 2010 - 16:22

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 12 september 2010 - 16:36

:) :) :) :) mooi mooi!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#8 Geplaatst 12 september 2010 - 16:53

Wat een prachtige bloemen! :thumb:

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#9 Geplaatst 12 september 2010 - 16:56

:) :) :)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 12 september 2010 - 19:36

Werkelijk prachtige bloemen :heart:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_Lara_SGC_*
Guest_Lara_SGC_*

#11 Geplaatst 12 september 2010 - 19:42

Jaja, elke ochtend voor ik naar het werk ga, kan ik het niet laten om toch eens te gaan kijken :d

En Sarina; heb gelezen dat je al een stapje dichter bent bij je tuintje :) . Het gaat soms allemaal veel sneller dan je denkt. Maar niemand zegt dat je ergens in een hoekje al geen bloempot kan zetten en al kan gaan beginnen experimenteren hé ;)

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#12 Geplaatst 12 september 2010 - 19:49

Hm... ik denk dat die basilicum zijn laatste zucht aan het geven is.
Ik heb al gemerkt dat die op het einde bloemetjes krijgen en dan dood gaan...
Niet dat ik je depri wil doen voelen hoor :ha
Ik heb ook een koertje met plantjes, plezant hé!

Mooie bloemetjes!!!

Guest_Lara_SGC_*
Guest_Lara_SGC_*

#13 Geplaatst 12 september 2010 - 19:59

sneeuwwitje zei:

Hm... ik denk dat die basilicum zijn laatste zucht aan het geven is.
Ik heb al gemerkt dat die op het einde bloemetjes krijgen en dan dood gaan...
Niet dat ik je depri wil doen voelen hoor :ha
Ik heb ook een koertje met plantjes, plezant hé!

Mooie bloemetjes!!!

:ha :ha , eigenlijk had ik redelijk veel zaadjes geplant van de basilicum en eentje was er maar doorgekomen; die grote spruit van op de foto. Kon het niet over mijn hart krijgen om zijn blaadjes er af te trekken en te gebruiken in de keuken. Zo een knokkertje haha. En toen kreeg-ie nog bloemetjes ook! ;)

Die bloemetjes zijn er nu toch al een twee weekjes aan.

Hij zal gemist worden; maar hopelijk is zijn dood, de geboorte van andere sterke basilicums voor volgend jaar ;)

Ja...ik ben zo één van die mensen die durft praten tegen planten en ze aanraakt hahahaha.

Mijn koertje is inderdaad mijn klein paradijsje :)

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#14 Geplaatst 12 september 2010 - 20:22

Lara_SGC zei:

Jaja, elke ochtend voor ik naar het werk ga, kan ik het niet laten om toch eens te gaan kijken :d

En Sarina; heb gelezen dat je al een stapje dichter bent bij je tuintje :) . Het gaat soms allemaal veel sneller dan je denkt. Maar niemand zegt dat je ergens in een hoekje al geen bloempot kan zetten en al kan gaan beginnen experimenteren hé ;)

Jah, ben idd een stapje dichter :oops: ... maar nog ooooh zo ver weg :)
Maar het probleem is dat als die tuin één keer in orde is er zoooo veel werk aan is :p
heb liever een klein, knus plekje op een gezellig balkonnetje dan een tuin die een verdiep lager ligt :louche: ...
Tis vooral dat laatste waar ik mee zit, in mijn vorig appartement kon ik de keukendeur openzetten en het gevoel hebben dat ik buiten zat en ik kon gewoon makkelijk buiten op mijn balkonnetje ontbijten enzo... Hier is dat zo een gedoe omdat het een verdiep lager ligt, hoort precies zo niet bij mijn "thuis" zo.... :oops:
We zijn zowiezo niet van plan hier altijd te blijven, het geheel wat opmaken, wat verbouwen en verkopen... Dan zorg ik dat we een huisje kopen op gelijkvloers met een tuintje ;)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 15 september 2010 - 10:47

Mooie tijgerbloemen!!! We hebben die ook in de omgekeerde kleur:  rood met gele stippen