Spring naar inhoud

- - - - -

Catsitten lijst

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 12 september 2010 - 22:57

Hey, binnen een kleine maand vertrekken mijn vriend en ik twee weken naar West Virginia.  Een vriendin van mij komt hier dan twee weken logeren zodat de katjes niet alleen zijn.
Ondertussen ben ik aan een lijst begonnen voor haar met do's en dont's, met telefoonnummers etc.  Niet lachen met mij en mijn lijstje O:) maar 'k wil niks vergeten...  Zijn er dingen waar ik nog niet aan gedacht heb ?
Ik heb een lijstje gemaakt met volgende telefoonnummers/adressen : dierenarts, dierenambulance, mijn ouders en CAD/Poezennestje (voor bij evt verlies) zelfs foto's van de katten en hun kenmerken op stick.
Ik heb een mapje katten-EHBO afgedrukt voor haar.
Uiteraard zorg ik voor voldoende eten en kattenzand.  Ook laat ik een enveloppe achter met 100 of 150 euro voor als ze naar de DA moet.  De boekjes van de katten (vaccinaties etc) leg ik ook klaar.  En uitleg over hun droog- en natvoeding.
Ik zal ook de details van KS achter laten, bij twijfel kan ze altijd iets aan jullie vragen he...  :LOL:
En voor de rest dingen zoals de ramen nooit op kiep zetten, wc klep sluiten (weet het, ben ne freak), nooit zonder halsbandje in de tuin.
Ze heeft zelf geen huisdieren en als ik zelf nadenk over hoe ik helemaal in 't begin was toen ik Tuur net had, amai, ik wist er echt niks van en moest veel gaandeweg leren.  Dus voor een leek (maar voor ons mss logisch?) vergeet ik waarschijnlijk dingen.  Denken jullie nog aan iets dat ik vergeten ben ?
Alvast bedankt !
Denk wel dat ik een beetje ongerust ga zijn, 't is de eerste keer dat ik de katten bij iemand anders achter laat dan bij m'n vriend.  En we vertrekken ook één dag nadat Tuur net een jaar dood is, zal nog slikken zijn denk ik...
Maar 'k moet ook zeggen dat ik die vriendin wel vertrouw, ze is mijn "eerste keuze" en gaat zeker goed voor hen zorgen.

Bewerkt door Marjananas, 12 september 2010 - 22:58.

Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#2 Geplaatst 12 september 2010 - 23:05

Ik kan niks bedenken dus.... :thumb:

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#3 Geplaatst 13 september 2010 - 09:29

ik kan ook niks meer bedenken..
veel plezier op reis

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 13 september 2010 - 09:34

Duidelijk opschrijven hoe vaak ze de kattenbakken moet leegmaken, dat de eet-en drinkkommetjes na elke maaltijd uitgewassen moeten worden,...
Misschien ook de da op de hoogte brengen?

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 13 september 2010 - 10:09

Ik kan ook niet veel meer bedenken.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 13 september 2010 - 11:49

:geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 13 september 2010 - 11:54

Ik breng ook altijd DA op de hoogte. Moest er iets zijn, dan mag ik altijd van de DA de factuur later zelf gaan betalen, zo moeten logées zelf niets betalen.

Voor de rest, nog wat lekkers voor je vriendin, want ze doet het toch maar (en daar mag je heel gelukkig voor zijn) en in het terugkeren een cadeautje meebrengen voor haar.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 13 september 2010 - 15:40

Tirza zei:

Ik breng ook altijd DA op de hoogte. Moest er iets zijn, dan mag ik altijd van de DA de factuur later zelf gaan betalen, zo moeten logées zelf niets betalen.

Voor de rest, nog wat lekkers voor je vriendin, want ze doet het toch maar (en daar mag je heel gelukkig voor zijn) en in het terugkeren een cadeautje meebrengen voor haar.

Joloka zei:

Duidelijk opschrijven hoe vaak ze de kattenbakken moet leegmaken, dat de eet-en drinkkommetjes na elke maaltijd uitgewassen moeten worden,...
Misschien ook de da op de hoogte brengen?

Goed idee van de dierenarts !
En ik ben heel blij dat ze 14 dagen wilt komen logeren.  gisteren is ze al op 't eerste bedankingsetentje geweest hier...  :)  
Maar ik kan misschien wel iets lekkers maken voor als ze hier aankomt, goed plan !
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Simbatje
Simbatje
  • 125 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 13 september 2010 - 16:24

Amai zeker een gedetailleerd lijstje, ik denk dat je hier al vele tips mee hebt gegeven voor anderen!
Jij kunt zeker met een gerust hart op reis vertrekken. Geniet ervan en ook al is de vakantie snel gedaan, een mooie reden om terug te keren :)

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 13 september 2010 - 18:20

Tof van je vriendin dat ze wil komen catsitten :thumb: :thumb:

Inderdaad sommige zaken zijn voor ons heel vanzelfsprekend geworden: dus goed idee van je om een lijst met tips te maken voor haar.

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 14 september 2010 - 06:31

Je kan misschien ook het nummer van een ks-er opschrijven. Zo kan ze ook bij iemand terecht voor de meest idiote vragen.
Ik had dat ook gedaan toen mijn broer en zijn vriendin hier kwamen catsitten.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 14 september 2010 - 10:28

Lies zei:

Je kan misschien ook het nummer van een ks-er opschrijven. Zo kan ze ook bij iemand terecht voor de meest idiote vragen.
Ik had dat ook gedaan toen mijn broer en zijn vriendin hier kwamen catsitten.

Hihi !!  Kei goed van u Lies !
Heb gisteren voor de veiligheid de nummers van Froetske en Solotje opgevraagd om exact de zelfde reden !  Dacht dat ik wel weer aan 't overdrijven was maar dat ik het hier nu lees, weet ik dat het ons zwakke poezenhartje is... :)  
Maar voor ons is nu alles zo logisch he...  Ik weet toen Tuur de eerste keer een haarbal ophoestte, ik bijna een hartverzakking kreeg...  En zo zullen er ongetwijfeld nog dingen zijn die een niet-katten-bezitster niet kent...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 14 september 2010 - 12:50

Ik vind dat heel verstandig van jouw zo'n lijstje en je kan op mij rekenen! ;)

Ik wens je een heel goed verlof toe! :geluk:

Guest_Animal_lover_*
Guest_Animal_lover_*

#14 Geplaatst 21 september 2010 - 13:51

ja echt goed gedaan!

Guest_Caet_*
Guest_Caet_*

#15 Geplaatst 21 september 2010 - 13:57

Misschien beetje gek, maar ook zoiets van waar ze op kan letten, gedrag dat eigenlijk meestal wel wijst op ziekte en misschien ook hun gewichtjes opnemen net voor je weggaat en deze ook doorspelen aan jouw vriendin of da, dat als de katten wat ziekjes worden, ze ook een gewicht hebben om te zien of ze vermagerd zijn of niet? Of ben ik nu wel echt ver aan het gaan? :trance:

En misschien ook vragen om geen bloemen/planten in huis te nemen? Kans is klein dat ze het doet, maar ja, wat als ze zo'n joekel van een lelie in huis neemt en... :onzeker: