Spring naar inhoud

- - - - -

vies oogje, wat doen?

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#1 Geplaatst 12 september 2010 - 22:59

Hey ik heb een vraagje, onze Ivory is nu bijna 4 maanden en ze heeft altijd een lopend oogje, ale niet lopend maar toch... Altijd hetzelfde oogje. Ik kuis haar oogje iedere dag met lauw water op een make-upwatje, en dan komt er een bruinerige kleur af. Het lijkt nu zelfs dat haar haartjes aan dat ene oogje beginnen te verkleuren en dat is uiteraard niet mooi, komt zo onverzorgt over. In het begin deed ik wat teramicine in het oogje en de dag erna was het dan beter/weg. Maar ik kan toch niet blijven teramicine smeren dat is echt niet gezond lijkt me. Nu blijf ik dus proper maken met lauw water en een watje. Maar het probleem blijft. Ik heb eens iets gelezen over dichten van traankanaaltje, maar ik heb geen idee hoe of wat dat inhoud en of dat aan of af te raden is. Iemand ervaring daarmee?

Iemand enig idee wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen?
Hier een foto.... (ik krijg de foto niet groter)

Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 13 september 2010 - 12:16

Als je teramicine in het oogje doet en het verdwijnt nadien blijkt er toch iets mis te zijn.  Ik zou naar een DA gaan want misschien is er wel meer mis
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#3 Geplaatst 13 september 2010 - 13:23

Volgens de DA is er niets mis met haar oogje, zij heeft er al 2 keer naar gekeken, de tweede keer met een soort druppeltjes (groen) en toen met een lampje. Het is volgens haar het traankliertje wat overtime werkt... Volgens haar moet ik gewoon blijven reinigen met lauw water... Maar dat helpt niet. Maar ivm zo een operatie, ik vind ze zo jong nog en misschien gaat het wel over (ik blijf hopen).

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#4 Geplaatst 13 september 2010 - 15:35

Wij hebben ook af en toe problemen met Spike z'n oogjes. De DA heeft er ook al verschillende keren naar gekeken en vind niet echt iets. Komt volgens haar ook door die klieren. Ik had ook al van zo'n ingreep gehoord, maar volgens haar doe je dat beter niet. Aangezien dat dat niet zo lang helpt. Na een maand of zo kan het alweer herbeginnen en ze moeten ervoor in slaap gedaan worden.
Ik heb dat probleem toch al meer gezien bij Britten hoor. Onze Pers heeft dat ook.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#5 Geplaatst 13 september 2010 - 15:48

Sanka heeft ook vaak last van haar ogen, die kuis ik dan uit met kamillethee. Dat lijkt wel te helpen. :) (wel zelfgemaakte met gedroogde kamille, misschien ben ik paranoïa maar ik denk dat dat beter is dan zwarte thee met theïne enzo in)

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#6 Geplaatst 13 september 2010 - 17:14

crazy_catlady zei:

Sanka heeft ook vaak last van haar ogen, die kuis ik dan uit met kamillethee. Dat lijkt wel te helpen. :) (wel zelfgemaakte met gedroogde kamille, misschien ben ik paranoïa maar ik denk dat dat beter is dan zwarte thee met theïne enzo in)

De thee dan soppen op een watje?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#7 Geplaatst 13 september 2010 - 19:12

crazy_catlady zei:

Kamille is een plant waarvan de bloem kan worden gebruikt om een aftreksel te maken wat wij dan weer thee noemen maar in werkelijkheid is Kamille eigenlijk geen thee.

Het aftreksel van kamille werkt kalmerend en zuiverend zonder te irriteren en dat maakt kamillethee (aftreksel) ook heel geschikt om oogjes schoon te maken. Euphrasia (ogentroost) is ook een aanrader maar in gedroogde of verse vorm erg moeilijk te vinden.

Andere toepassingen van kamille zijn oppervlakkige wondjes reinigen, als gezichtslotion gebruiken of het (blonde) haar ermee na te spoelen.

Bewerkt door Sihirci, 13 september 2010 - 19:25.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#8 Geplaatst 13 september 2010 - 19:14

DAmbiorix zei:

De thee dan soppen op een watje?

Je kunt deppen maar ook een paar druppels net als zalf in het oogje laten vallen. Zelf gebruik ik meestal een spuitje zonder naald omdat deppen of wrijven pijnlijk kan zijn als de oogjes geïrriteerd zijn.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#9 Geplaatst 13 september 2010 - 19:17

similisan no 2 te verkrijgen bij drogist
dit 2 keer per dag druppeltjes het kan zijn dat dit niet in belgie te verkrijgen is.

fysiologisch zout water wil ook helpen

of ocuheel unidosis oogdruppels.
ik vraag me af of het traankanaaltje open is?

of eens laten swabben op virus, via je dierenarts

Bewerkt door Nahs, 13 september 2010 - 19:20.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#10 Geplaatst 13 september 2010 - 19:25

Nahs zei:

similisan no 2 te verkrijgen bij drogist
dit 2 keer per dag druppeltjes het kan zijn dat dit niet in belgie te verkrijgen is.

fysiologisch zout water wil ook helpen

of ocuheel unidosis oogdruppels.
ik vraag me af of het traankanaaltje open is?

of eens laten swabben op virus, via je dierenarts

Samenstelling.

Apis mellifica D6.
Euphrasia officinalis D6.
Sabadilla (Schoenocaulon officinale) D6.

Zelf gebruik ik ook wel euphrassia van weleda helpt ook goed bij gevoelige ogen.

Bewerkt door Sihirci, 13 september 2010 - 19:26.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 13 september 2010 - 19:42

Tijger heeft daar ook last van. Ook telkens één oogje. Ook laat ik dit telkens door de DA nakijken, maar ze vindt niets. Ook getest met dat groen spul. Is dat niet om te zien of het oogje beschadigt is met krasjes ofzo?? :catscratchhead

Overlaatst had Tijger gevochten. Hoe en wat weet ik niet, maar hij had verschillende wondjes aan zijn kopje. Enkel daar, voor de rest niets (vraag me nog altijd af hoe hij dat gefikst heeft). Normaal zou ik daarvoor niet naar de DA gaan, maar er was ook een wondje vlak boven zijn oog.
De DA heeft een zalf meegegeven waarin ook ab zit. En raar maar waar, zijn tranend oogje is veel beter!
Hoe dit komt weet ik niet.

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#12 Geplaatst 13 september 2010 - 19:45

goh zoveel informatie, dank jullie wel, (ik weet wel niet goed wat eerst) kamille thee en fysiologisch water heb ik hier, zal ik eerst dit testen misschien, alvorens een echt medicijn te gebruiken?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#13 Geplaatst 13 september 2010 - 19:47

Jouw keus natuurlijk, ik ga meteen voor Kamille ;)

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#14 Geplaatst 13 september 2010 - 19:50

Sihirci zei:

Jouw keus natuurlijk, ik ga meteen voor Kamille ;)

Ik ga de thee zetten... Hoe vaak en hoelang gebruiken/doen? en wanneer mag ik resultaat verwachten?
:)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#15 Geplaatst 13 september 2010 - 20:01

DAmbiorix zei:

Ik ga de thee zetten... Hoe vaak en hoelang gebruiken/doen? en wanneer mag ik resultaat verwachten?
:)

Rhea heeft regelmatig vieze oogjes en ook niets te vinden, op het moment dat ik iets zie begin ik met kamillethee maken, afkoelen en druppelen, meestal zie ik eind van de dag of de volgende dag al resultaat. Meteen na druppelen loopt Rhea weg om zich te gaan wassen om dan terug te komen en mij bijna dood te knuffelen..... lijkt mij dat ze komt vertellen dat het druppelen heeft geholpen ;)

Zelf gebruik ik kamillethee dagelijks voor gezicht en drie maal per week als spoeling voor mijn haar... kan volgens mij dus onbeperkt gebruikt worden.