Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw huisje....

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Guest_Caet_*
Guest_Caet_*

#16 Geplaatst 21 september 2010 - 14:05

Indien ik een dergelijke kat zou hebben, zou ik extra hulp vragen aan mijn bezoek in plaats van mijn kat op te sluiten. Ik zou hen net vragen om rustig te doen en zich in te beelden hoe moeilijk het is als je blind bent en je in een nieuwe situatie terecht komt, met andere woorden mijn bezoek zou moeten rustig om gaan met de kat, geen onverwachte en/of luide geluiden en bewegingen. Waarschijnlijk ook de reden dat de kat meer uithaalt naar mannen en bepaalde mannen met name.

Een blinde kat herplaatsen lijkt me helemaal mis, omdat het net nieuwe situaties zijn waar hij voor schrik heeft!

Door hem geleidelijk aan aan bepaalde nieuwe mensen te laten wennen, kun je misschien binnen wat tijd weer op een normale manier bezoek ontvangen (zonder wild te doen).
Dit is natuurlijk anders als het om een kind gaat, maar in mijn ogen zijn kinderen ook al oud genoeg om te leren om gaan met dieren, want ze moeten toch ook al kunnen omgaan met andere kinderen en volwassenen?

Maar ja, ik ken de situatie ook niet echt. En het is best een opoffering, dat begrijp ik wel.

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 22 september 2010 - 16:52

moeilijke beslissing!
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !