Spring naar inhoud

- - - - -

Iets om stevig op te kauwen!

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#16 Geplaatst 14 september 2010 - 07:43

Persoolijk vind ik de indoorbrokken van sanabelle wel aan de kleine kant. Als je die vergelijkt met royal canin is het precies kittenvoer. Dus weinig te kauwen hebben ze. Misschien de grande brokken proberen? Dan hebben ze toch iets meer te kauwen?

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 14 september 2010 - 08:00

Die van Hills - Oral Care zijn echt heel goed. Allee Anaïs doet het er goed op en ze eet er genoeg van (tov andere brokken ging ze altijd in hongerstaking). Heb zelfs de indruk dat ze er meer energie van krijgt... :louche:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 14 september 2010 - 08:50

*@Gorecki: Ik ben hier ook eens een topic over begonnen. Ze zeiden mij dat ik een bijt-grage kat had, maar het gaat er echt wel fel over ook bij hem. Hij bijt meer dan eens per week in onze buis van de stofzuiger, die zit bijgevolg echt al vol met gaatjes, het gaat er allemaal lossendoor, metalen ringen van ons fitnesstoestel zit hij ook aan te bijten, mijne stroomkabel van mijne Mac, ... Wat wij nu kopen, zijn van die kalktandenborsteltjes voor pups, te vinden bij Maxizoo, petstages speeltjes moeten we nog aanschaffen en rauw voer lijkt me ook wel zeer interessant!
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 14 september 2010 - 23:01

We gaan idd voor grotere brokken van Sanabelle: ze is nu binnen enkele weken kitten-af dus dan krijgt ze de grote brokken te eten.

@ Spanishke: ik dacht er al een tijd over om idd hondensticks te geven maar ik had geen id of dit wel zo ok was voor een kat: ik ga het zeker en vast eens proberen! Vandaag moest mijn laptop eraan geloven :trance:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#20 Geplaatst 14 september 2010 - 23:05

Er zijn ook brokken van de veterinary lijn van RC die enorm groot en redelijk hard zijn. (groter dan de dental brokken van Hills in ieder geval) Heb ooit eens wat stalen gekregen en onze katten vonden het wel lekker.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 14 september 2010 - 23:05

Gorecki zei:

We gaan idd voor grotere brokken van Sanabelle: ze is nu binnen enkele weken kitten-af dus dan krijgt ze de grote brokken te eten.

@ Spanishke: ik dacht er al een tijd over om idd hondensticks te geven maar ik had geen id of dit wel zo ok was voor een kat: ik ga het zeker en vast eens proberen! Vandaag moest mijn laptop eraan geloven :trance:

Oooow je laptop dan nog wel, kun je hem niet tijdelijk dichtklappen dan als je er niet aan zit?
Ik dacht dat hier nog iemand was die dat gaf aan haar katten omdat ze zo graag eens bijten, maar of het echt goed is heb ik zelf ook eerlijk gezegd nog altijd mijn twijfels over, maar ja anders zoekt hij iets anders om in te bijten en dat is nu nog veel slechter, als tijdelijke oplossing lijkt het mij niet zoveel kwaad te kunnen, misschien kan het wel helemaal geen kwaad, maar toch.. Ik zie er hem eerlijk gezegd liever achter hollen en hem in de lucht gooien dan erop te knabbelen, want het lijkt mij toch allemaal hard te zijn. Ik ga proberen om hem af en toe wat rauw te voeren, daarstraks heeft hij zonder zeveren 10 min aan een superklein stukje licht gekookt rundsvlees zitten kauwen, hij moet het duidelijk nog leren :love4:

Bewerkt door Spanishke, 14 september 2010 - 23:06.

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 15 september 2010 - 07:15

Laptop is hier ook leuk, dat hoekje van het scherm, jammieee :trance:

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 16 september 2010 - 03:50

Hehe Jap, aan beide kanten van mijn scherm zitten de tandjes er in. Zo moesten er ook aan geloven: mijn schoenen, Tom zijn schoenen, de haarborstel, haar eigenborstel, plastic flesjes, de traprand, potloden, pennen, ... en geloof me ik doe ECHT mijn best om alles zo goed mogelijk weg te steken maar ze vindt het hoor!!

Overlaatst heeft Tom de kast vanonder eens uitgestoft! Ik had ineens heel de inhoud van mijn pennenzak terug! Fiere heeft toen wel goed geholpen met het terugzoeken van de spullen (zie foto's hieronder :) )

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Overlaatst heb ik haar wel eens een kippenbil gegeven maar ze zet enkel haar poot er tegen en speelt er dan mee, als ze er dan op mag bijten doet ze het niet!! Enfin juist de Sanabelle Grande bestelt, morgen nog eens proberen met wat rauws.

Fieke
Fieke
  • 3.132 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 16 september 2010 - 08:28

Shiva krijgt af en toe kauwsticks (zooplus: kangoeroe en struisvogel) en hij heeft de bijtringetjes en bijtvisjes van petstages. Hij bijt ook 1 schoenendoos per week aan flarden. Tot nu toe (hout vasthouden) laat hij de electriciteitsdraden, laptop, meubels, gordijnen etc... met rust.
Brokjes om op te kauwen lukt niet zo goed bij hem. Ik zeg wel elke keer: FLINK KAUWEN! maar telkens is het eerder hap, slik, weg...
Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 16 september 2010 - 08:46

Heeft ze haar tandjes al gewisseld?  Volgens mij DA kan het zijn dat ze daardoor ook op vanalles bijten.  Ik weet niet hoe oud je kat is.
James deed dit tot 2 maanden geleden ook.  Ondertussen heeft hij zijn tanden bijna gewisseld blijkbaar en doet hij het bijna nooit meer (liefst op kartonnen doosjes - het hoekje).

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 16 september 2010 - 16:09

Haar tanden zoude nu toch al allemaal gewisseld moeten zijn. Gisteren heb ik me eens stevig laten gaan op Zooplus en verscheidene soorten tandsnoepjes gekocht en ook de Sanabelle Grande en dental :) Hopelijk werkt het!

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#27 Geplaatst 16 september 2010 - 16:18

Hier is het ook zo erg... Heb er al eens een topic over geopend maar veel reactie kwam er toen niet ^^
Die tandenborsteltjes voor honden zijn wel een super idee, dat ga ik zeker eens geven aan toesje want die bijt hier in alles wat hard is, behalve als het bedoeld is om in te bijten...

Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 21 september 2010 - 05:20

Ik heb ze vandaag kauwsticks gekocht van Aldi en die lustte ze blijkbaar wel (die van vitakraft, whiskas,... moet ze allemaal niet) ze heeft er goed op liggen kauwen dus da's al iets. Kheb haar vandaag kauwsnoepjes van Vitakraft gegeven (hartjes) en daar is ze ook een tijdje zoet mee.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 24 september 2010 - 18:10

Aldhissla zei:

Hier is het ook zo erg... Heb er al eens een topic over geopend maar veel reactie kwam er toen niet ^^
Die tandenborsteltjes voor honden zijn wel een super idee, dat ga ik zeker eens geven aan toesje want die bijt hier in alles wat hard is, behalve als het bedoeld is om in te bijten...

Ja en ze vinden het bovendien ook nog een leuk speeltje, de andere spelen er ook mee. Ze hebben hier ondertussen elk hun eigen tandenborsteltje en het is veel duurzamer dan zo'n muisje :ha :thumb:
Geplaatste afbeelding