Spring naar inhoud

- - - - -

Diarree en gewichtsverlies

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 30 april 2009 - 09:18

Ik maak me wat zorgen om Shiva. :s Hij is nu 5 dagen bij mij en al enkele dagen is zijn stoelgang wat platter. Ik zou het nog niet echt diarree noemen maar het is toch wat aan de platte en kleverige kant.
Vanochtend heb ik hem gewogen: hij is sinds maandag 30 g afgevallen: van 797 gram naar 768 gram. En hij is al zo'n pluimgewichtje!
Van voeding krijgt hij enkel brokjes Iam's kitten (kreeg hij bij de fokster ook). Hij eet vrij goed (denk ik) maar wel weinig (ik schat +/- 20 g per dag). Drinken doet hij voldoende, hij krijgt wel flessenwater (er zit nogal veel kalk en chloor in het leidingwater).
Hij kan bij mij aan geen ander voedsel, noch kan hij aan planten knabbelen (er staan er geen). Er zijn geen andere dieren in huis.
Hij is heel speels, mooie glanzende vacht en heldere oogjes.
Kan dit nog stressdiarree zijn door zijn verhuis van de cattery naar mij? Of zou ik toch best eens de dierenarts contacteren (hij moet normaal 5 mei zijn tweede vaccin hebben)?
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#2 Geplaatst 30 april 2009 - 09:38

Het ene katje is gevoeliger voor stress dan een ander natuurlijk maar ik zou toch de DA al eens bellen en uitleg geven. Misschien zal hij vragen om een paar stoelgangkweken bij te houden voor controle bij het labo..
Onze Mellon heeft ook veel last gehad van diarree..eerst omwille van Giardia (bevestigd door labo) waarvoor hij dan medicatie heeft gekregen maar uiteindelijk bleek ook dat hij gewoon gevoelige darmkes heeft! Dus ook hij kon niet meer tegen de voeding die hij dagdagelijks bij zijn fokster kreeg...nu meng ik die voeding met Arden Grange Sensitive (speciaal voor gevoelige darmen) en nu gaat alles perfect!

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 30 april 2009 - 09:39

je kan eens proberen om hem een beetje carbobel (bij apotheek, kost maar 3 euro ofzo) te geven. dat helpt om de darmflora terug in orde te brengen. indien dat niet werkt na een dag of 2 zou ik wel naar de da gaan. succes!!
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 30 april 2009 - 10:31

Misschien toch stressdiaree, ik zou ook eens naar de apotheek gaan en als dat  niet helpt idd DA
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 30 april 2009 - 11:30

Ik zou eens andere voeding geven.
Aaron kreeg van Iams enorme diarree. Met RC is zijn stoelgang weer vast. :)

Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 30 april 2009 - 11:37

Bedankt voor jullie reacties en tips.
Net met de dierenarts gebeld.
Ik ben blijkbaar wat te bezorgd. Hij denkt dat het nog stressdiarree is. Ik moet hem nu 3 x per dag zeer kleine beetjes van zijn brokjes geven en een medicijn om zijn darmflora te herstellen. Als het na het weekend niet beter is, moet ik eens tot bij hem gaan. Toch al een geruststelling, maar het is mijn eerste kitten, ik heb bijna twee jaar op hem gewacht en dan ben ik snel bezorgd. :oops:
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 30 april 2009 - 11:44

Je kan ook kip koken voor hem. Dat verteerd heel goed en ze hebben het nog graag ook.
Als er hier een kat is die diarree heeft kook ik speciaal voor de zieke. Ze krijgen dan gekookte kipfillet met rijstwater. Dat helpt heel goed tegen diarree.

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 30 april 2009 - 11:51

ik geef ook kip gekookt in rijstwater en het helpt heel goed ;)
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 01 mei 2009 - 18:14

veel beterschap :geluk: voor Shiva
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 03 mei 2009 - 09:07

Bedankt voor alle reacties en tips! Blijkbaar was het een 'stressdiarreetje'. Alles is weer terug normaal. Shiva is weer zijn schattige, speelse zelf! :rub:
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 04 mei 2009 - 20:10

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#12 Geplaatst 04 mei 2009 - 20:14

Goed om te horen!!