Spring naar inhoud

- - - - -

Kever invasie nu met foto's pg 3

• Log in om te reageren
97 reacties op dit onderwerp
YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#61 Geplaatst 23 september 2010 - 21:36

of is het deze ?

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#62 Geplaatst 23 september 2010 - 21:37

YvVanRoyen zei:

of is het deze ?

ik zie niks???

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#63 Geplaatst 23 september 2010 - 21:37

???

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#64 Geplaatst 23 september 2010 - 21:39

krijg die foto niet gekopieerd ???? rot-pc !!! kijk eens via google naar kort schildkevers, en dan afbeeldingen klikken. Die links !  

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#65 Geplaatst 23 september 2010 - 21:41

Geplaatste afbeelding

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#66 Geplaatst 23 september 2010 - 21:42

ik weet het niet zeker, het lijkt er een beetje op... als ik hem nog eens zie maak ik een foto

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#67 Geplaatst 23 september 2010 - 21:47

ok, daar hou ik je aan  ... :hoi:

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#68 Geplaatst 23 september 2010 - 21:50

YvVanRoyen zei:

@ T07037 : flink zo ! De foto is gemaakt op een wandeling in Nederland en door de gids verkeerdelijk aanzien als een Afrikaanse Bijenkever. Kijk je naar de raskenmerken klopt oa de grootte niet en de vorm van de antennes.Tenzij ze in Europa een andere ontwikkeling zouden krijgen. Wat uiteraard mogelijk is. (ter info er zijn reeds meerdere meldingen zowel in B als in NL van Afrikaanse bijenkevers)
Gezien de grootte denk ik persoonlijk eerder aan de familie van de scarabee (Egyptische oorsprong) De fameuse geluksbrengers. Deze mestkevers zijn allemaal planteneters, eten de uitwerpselen van planteneters, maar ook rottend fruit, humus en paddestoelen. Vandaar dat ze iets vaker te zien zijn in de herfst = paddestoelentijd. Ze zijn als omzetter bijzonder nuttige dieren die we helaas te weinig zien. Er zijn een tiental soorten in B/Nl te vinden. Onschadelijk. En eigenlijk heel mooi. Ook omdat je hem niet direct kon doodtrappen denk ik aan deze groep. Ze zijn bekend om hun heel harde dekschilden. Het geluk lacht jou tegemoet ! :paw
Waarom dit beestje absoluut bij jou wou binnen zijn ? Als we de Egyptenaren mogen geloven zou dit jou voorspoed en geluk moeten brengen ...

Zoals ik al zei, ze brengen je geluk en als je ze doodt ongeluk. Ik vind ze heel speciaal, ze hebben zo van die gekke pootjes precies haakjes. Ik zet ze altijd terug op de gracht uit. :)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#69 Geplaatst 23 september 2010 - 21:56

Ach die beessies doen geen vliegkwaad ;)

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 23 september 2010 - 22:29

veerlevs zei:

Echt waar! Maar ik heb een enorme schrik van ratten. Heb je al eens gezien hoe mooi ze die spinnenwebben maken? Dat is toch echte architectuur!
Wist je dat een mens per jaar een duizendtal insecten opeet in zijn slaap (er zitten er wel minuscuul kleine exemplaren tussen die je met het blote oog niet echt kan zien hoor). Dus hoef je er eigenlijk niet bang voor te zijn :oops:

dat schijnt toch een onzinverhaal te zijn...

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#71 Geplaatst 23 september 2010 - 22:32

Lies zei:

Er zat weer een kever buiten en nu dacht ik eraan om mijn fototoestel te nemen. Hierbij het bewijs, grote vieze beesten :misselijk:

Die kan echt wel vliegen hoor!

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#72 Geplaatst 23 september 2010 - 22:45

Effe :off:
Je kan natuurlijk ook eens effe denken aan welke betekenis de kever heeft, en het klopt ergens toch met je opleiding bach bloesem en reiki
Nu nog proberen het tot hier te krijgen 8)
De letterlijke betekenis van scarabee is 'tot leven komen'.

Geplaatste afbeelding
De scarabee is de heilige kever uit het oude Egypte. De kever rolt een bolletje mest voor zich uit om zijn eitjes in te leggen. De Egyptenaren zagen in hem de kracht achter de dagelijkse cyclus van de opgaande en ondergaande zon. De kevers leken spontaan uit de mest te ontstaan, aangezien nog niet bekend was dat larven zich verpoppen en daarna een andere gedaante aannemen. Zo werd de scarabee in verband gebracht met vernieuwing, wederopstanding, onsterfelijkheid, potentie, voortplanting en wijsheid.

De twee helften van de scarabee vertegenwoordigen onze linker- en rechterhersenhelft.
De linker heeft te maken met het denken, de rechter met het gevoel.
Wanneer we deze twee helften goed hebben ontwikkeld en ze in balans zijn, handelen we vanuit onszelf en onze eigen kracht.

Kever = herrijzenis, bescherming, verandering

En uit het boek luisteren naar dieren vind ik het niet op het internet, moet er ergens tussen staan zene, want kheb het overlaatst nog kunnen openen

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#73 Geplaatst 23 september 2010 - 22:52

Veel soorten kevers kunnen vliegen hoor :) Er zijn er een aantal die dat niet kunnen maar vraag me geen namen :ha Insecten zijn niet zo mijn ding. Of het moeten bidsprinkhanen en wandelende takken zijn.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#74 Geplaatst 23 september 2010 - 22:52

Ik vind die best stoer eigenlijk... ik zou ze mooi buiten zetten en daarmee gedaan :)

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#75 Geplaatst 23 september 2010 - 22:54

amaai flashemieke, in een bijzondere bui vandaag ? zo spiritueel ??? :hoi: