Spring naar inhoud

- - - - -

Goed etensbakje/bordje gezocht

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 14 september 2010 - 11:28

Chopin had voor de 2e keer deze week een bordje doen sneuvelen en Ibse was met de (scherpe) stukken gaan lopen :r Ondertussen heb ik nog maar 1 bordje.
Ok, ik ben dus nu op zoek naar  "onverplaatsbare etensbakjes"
Hier eten de katten hun natvoer van een bordje (ondertas) omdat ik al verschillende bakjes geprobeerd heb en ze daar zo mee morsen.
iemand een tip of bordjes te veel (liefst onbreekbaar :ha :ha :ha en zwaar)

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 14 september 2010 - 11:38

Ik heb dit weekend van die schaaltje van Whiskers gekocht (onbreekbaar, kunststof) en ben echt heel tevreden! Mijn katten smijten de helft van hun eten normaal naast hun bordje, maar met deze bordjes eten ze echt zo proper! (behalve Pumpkin die het concept niet snapt). Te koop bij Zooplus! Ik raad je wel aan de grote te kopen, ik heb de kleine gekocht en heb daar beetje spijt van... dus ik ga ook nog grote kopen. De kleintjes zijn goed voor de kittens dan.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 14 september 2010 - 12:28

Smitten Kitten zei:

Ik heb dit weekend van die schaaltje van Whiskers gekocht (onbreekbaar, kunststof) en ben echt heel tevreden! Mijn katten smijten de helft van hun eten normaal naast hun bordje, maar met deze bordjes eten ze echt zo proper! (behalve Pumpkin die het concept niet snapt). Te koop bij Zooplus! Ik raad je wel aan de grote te kopen, ik heb de kleine gekocht en heb daar beetje spijt van... dus ik ga ook nog grote kopen. De kleintjes zijn goed voor de kittens dan.

Oei die zijn precies wel niet diep. Dan mogen we er hier zo nog 3 of 4 zetten, dan gaan die bakjes nog leeg zijn denk ik als we terug thuis komen...Zien er wel makkelijk uit qua onderhoud. Ik vind precies enkel maar de kleintjes?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 14 september 2010 - 12:31

Spanishke zei:

Oei die zijn precies wel niet diep. Dan mogen we er hier zo nog 3 of 4 zetten, dan gaan die bakjes nog leeg zijn denk ik als we terug thuis komen...Zien er wel makkelijk uit qua onderhoud. Ik vind precies enkel maar de kleintjes?

Ik heb ze gekocht in de zoowizoo in Kontich. Daar hadden ze ook de grote. Vast ook wel elders via een webwinkel te vinden. Ik was sceptisch, maar ken mensen die er heel enthousiast over zijn, dus dacht, ik probeer het eens... (mijn dames zijn echt vieze eters. Een hapje voor Poppie, een hapje voor de vloer, een hapje voor Poppie een hapje voor de vloer....)

Ik heb ook nog wel een grote Pipolino op een groot dienblad staan, dus brokken komen ze hier nooit te kort.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 september 2010 - 12:51

Smitten Kitten zei:

Ik heb ze gekocht in de zoowizoo in Kontich. Daar hadden ze ook de grote. Vast ook wel elders via een webwinkel te vinden. Ik was sceptisch, maar ken mensen die er heel enthousiast over zijn, dus dacht, ik probeer het eens... (mijn dames zijn echt vieze eters. Een hapje voor Poppie, een hapje voor de vloer, een hapje voor Poppie een hapje voor de vloer....)

Ik heb ook nog wel een grote Pipolino op een groot dienblad staan, dus brokken komen ze hier nooit te kort.

:ha :ha Ja dat ken ik, met de vloer delen is makkelijker dan met elkaar :lachen: en vanaf er iets naast valt, eten ze dat niet meer op he, op dat vlak zijn het dan terug schone eters
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 14 september 2010 - 14:04

Smitten Kitten zei:

:ha :ha :ha Ik lig weer dicht!
Euhm maarreee ik wil een wel opgevoede Emiel hé :x :wi :LOL:

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 14 september 2010 - 14:35

Misschien es kijken in de kringloopwinkel voor bordjes? :)
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 14 september 2010 - 14:45

Frances zei:

:ha :ha :ha Ik lig weer dicht!
Euhm maarreee ik wil een wel opgevoede Emiel hé :x :wi :LOL:
bwa, Chopin eet wel deftig hoor, toch iets dat hij goed geleerd heeft :ha :ha :ha :ha :ha (en op de kattenbak gaan), likt zelfs alle restjes op (ook die van "ons Mimi". Maar brokjes, o wee, dat vindt hij niet zo lekker :(
Onder de bordjes heb ik afwasbare placematjes liggen, dus als ze al eens wat morsen.

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 24 september 2010 - 09:51

:r :r Bordje nr 5 is gesneuveld. Het was speciaal een vrij zwaar. maar Chopin krijgt het voor elkaar om dat te verschuiven tot het op de grond ligt. Ondertussen heb ik nog geen goed etensbakje gevonden in de winkels
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 24 september 2010 - 09:55

Stap eens naar de kringwinkel ;) Heb je gelijk 20 bordjes bij voor 2 euro ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#11 Geplaatst 24 september 2010 - 10:40

Kathleen zei:

:r :r Bordje nr 5 is gesneuveld. Het was speciaal een vrij zwaar. maar Chopin krijgt het voor elkaar om dat te verschuiven tot het op de grond ligt. Ondertussen heb ik nog geen goed etensbakje gevonden in de winkels

Waarom zet je het niet metteen op de grond? Dan kan het al niet stukvallen. Er zijn ook van die metalen eetbakjes die in een houdertje zitten of hangen, met een rubberen bodem, dat vermoeilijkt het om te verschuiven en de bakjes krijgt hij er niet uit...
Wil je echt alleen bordjes gebruiken en niet op de grond plaatsen bestaat het risico voor sneuvelen immers altijd...Best wel gevaarlijk voor de scherven... SUCCES! :thumb:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 24 september 2010 - 13:24

DAmbiorix zei:

Waarom zet je het niet metteen op de grond? Dan kan het al niet stukvallen. Er zijn ook van die metalen eetbakjes die in een houdertje zitten of hangen, met een rubberen bodem, dat vermoeilijkt het om te verschuiven en de bakjes krijgt hij er niet uit...
Wil je echt alleen bordjes gebruiken en niet op de grond plaatsen bestaat het risico voor sneuvelen immers altijd...Best wel gevaarlijk voor de scherven... SUCCES! :thumb:
Omdat er hier een "allesetende" mopshond rondloopt die helemaal wild wirdt als ze het woord "eten" nog maar hoort. Ze appart zetten lukt ook niet, of we moeten ze tijdens hun natvoer opsluiten in de keuken (maar die is zo klein en dan staat Ibse te krabben aan de deur) enfin, zo is het natuurlijk ook geen oplossing. meestal gaan de bordjes onmiddellijk weg, maar soms blijft er dus al eens ééntje staan (als we wegmoeten of zo en het is nog niet op)

Geplaatste afbeelding