Spring naar inhoud

- - - - -

geur waar katten van houden

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_ludifan_*
Guest_ludifan_*

#1 Geplaatst 30 april 2009 - 10:54

Wij krijgen zondag dus ons Mia.
Nu was ik aan het denken, ik heb ergens van een geur gelezen, die je op bepaalde plaatsen kunt aanbrengen om de kat ernartoe te lijden, bv het mandje.
Ik weet niet meer hoe die geur noemd?
Wat is jullie ervaring ermee? Is het wel aan te raden? En waar zou ik het kunnen verkrijgen?

Bedankt voor de reacties!

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 30 april 2009 - 11:02

kattenkruid

ik heb een catnip spray

kan je gewoon bij dierenwinkel kopen

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 30 april 2009 - 11:04

Vraag aan de fokker een stukje stof (oude handdoek, laken) dat daar bij de kittens gelegen heeeft. Als ze dit meegeven, heeft het kittentje de reuk mee vanwaar ze komt; als ze het dan moeilijk zou hebben dan ruikt ze dat en is dat haar vertrouwde omgeving.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 30 april 2009 - 11:06

Tirza zei:

kattenkruid

ik heb een catnip spray

kan je gewoon bij dierenwinkel kopen

Jep, dat hebben wij ook in huis. Als we de mandjes die normaal nooit gebruikt worden, ermee inspuiten, zijn de katten er niet meer uit weg te slaan zolang de geur blijft hangen. :)
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 01 mei 2009 - 19:37

ze verkopen in grote bloemenwinkels ook kattenkruid als plant....zelfde effect als de spray en leuk om te zien
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 01 mei 2009 - 19:39

tash zei:

ze verkopen in grote bloemenwinkels ook kattenkruid als plant....zelfde effect als de spray en leuk om te zien

Alleen leven die planten bij ons nooit lang... O:)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 01 mei 2009 - 19:45

Heb hier ook de cat-nip spray, maar de poezen hier worden er echt helemaal dol van. Ik moet het hier zeker met mate gebruiken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 01 mei 2009 - 19:49

Karolientje zei:

Alleen leven die planten bij ons nooit lang... O:)

hier valt da nogal mee, er is er maar ene die hier wild van wordt, voor de anderen is het "maar ne gewone plant"........ :s
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 01 mei 2009 - 19:52

tash zei:

hier valt da nogal mee, er is er maar ene die hier wild van wordt, voor de anderen is het "maar ne gewone plant"........ :s

:o Als we ze hier laten doen, is binnen de 5 minuten een heel kattenkruidplantje van top tot teen opgevreten... :louche: Dus vandaar dat ik het liever bij de spray hou... :ha :ha

Geplaatste afbeelding