Spring naar inhoud

* * * * * 3 stemmen
Kittens

I wish my Little Stars all the best of love en healthiness!!!!!!

• Log in om te reageren
1851 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#1501 Geplaatst 25 december 2010 - 20:51

Haar temperatuur net genomen deze is heel sterk gedaald tot 36.1. Is dat nu niet plots wat laag of komt dit door de medicatie? Ze is wel vele beter en loopt flink rond. Ik weet niet of ik moet juichen of niet... Kan dat even duren nu voor deze temperatuur weer normaal is?

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#1502 Geplaatst 25 december 2010 - 20:53

Brenda... zei:

Heel veel beterschap voor het klein poemelke :hug:
Ja ze moeten dat maar begrijpen he,dat is niet meer dan normaal dat je ze nu nog niet kan laten verhuizen!
En wat een lieve PanCakes is dat toch :love: Kan niet wachten tot hij hier zo lief gaat zijn!!!

Ind Bren maar jou PanCakeske is zo gezond als een visje. Hij huppelt rond als ne grote stoere panter en is steeds in de moed om te spelen en te knuffelen. Konnie ook trouwens. Konnie en PanCakes hebben ongv hetzelfde karaktertje.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1503 Geplaatst 25 december 2010 - 21:04

Fairness zei:

Haar temperatuur net genomen deze is heel sterk gedaald tot 36.1. Is dat nu niet plots wat laag of komt dit door de medicatie? Ze is wel vele beter en loopt flink rond. Ik weet niet of ik moet juichen of niet... Kan dat even duren nu voor deze temperatuur weer normaal is?

Hm, dat is echt wel heel laag... Ben je zeker dat je goed hebt gemeten? Meet anders nog eens en als het nog zo laag is toch nog even naar je da bellen hoor. Beter eens te veel dan eens te weinig bellen!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1504 Geplaatst 25 december 2010 - 21:06

Eefje, als de temperatuur echt zo laag is leg er dan ook zeker een warmte-elementje, eventueel haar in een fleece wikkelen zodat ze warm blijft.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#1505 Geplaatst 25 december 2010 - 21:08

Smitten Kitten zei:

Hm, dat is echt wel heel laag... Ben je zeker dat je goed hebt gemeten? Meet anders nog eens en als het nog zo laag is toch nog even naar je da bellen hoor. Beter eens te veel dan eens te weinig bellen!

Ik ga het dadelijk nog eens controleren maar ze heeft meer kracht alweer en ik durf die thermometer geen 1.5cm in haar poepje duwen ocharme :oops: . Daarnet met de koorts liep het heel snel op en had ik de thermometer even diep gestoken. Ik wacht even tot mijn vriend klaar is om me te helpen want ze wilt altijd weglopen, haar energie is alvast terug beter ;) .

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#1506 Geplaatst 25 december 2010 - 21:09

Smitten Kitten zei:

Eefje, als de temperatuur echt zo laag is leg er dan ook zeker een warmte-elementje, eventueel haar in een fleece wikkelen zodat ze warm blijft.

Ok ik zal gauw men petstages doekje in de micro doen en haar even bij mij nemen. Kan nooit kwaad toch?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1507 Geplaatst 25 december 2010 - 21:11

Fairness zei:

Ik ga het dadelijk nog eens controleren maar ze heeft meer kracht alweer en ik durf die thermometer geen 1.5cm in haar poepje duwen ocharme :oops: . Daarnet met de koorts liep het heel snel op en had ik de thermometer even diep gestoken. Ik wacht even tot mijn vriend klaar is om me te helpen want ze wilt altijd weglopen, haar energie is alvast terug beter ;) .

Je moet de thermometer echt voldoend diep steken, anders is het meetresultaat niet accuraat. Vroeger vond ik dat ook akelig tot ik dus eens thuis de temperatuur "gemeten had" en die "ok" was en de dierenarts die in de praktijk nog eens nam en de kat ook dik in de 40 graden koorts bleek te hebben... Een ontzettend verschil dus he.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#1508 Geplaatst 25 december 2010 - 21:13

Smitten Kitten zei:

Je moet de thermometer echt voldoend diep steken, anders is het meetresultaat niet accuraat. Vroeger vond ik dat ook akelig tot ik dus eens thuis de temperatuur "gemeten had" en die "ok" was en de dierenarts die in de praktijk nog eens nam en de kat ook dik in de 40 graden koorts bleek te hebben... Een ontzettend verschil dus he.

Ok ik ga het dadelijk nog eens controleren als mijn vriend ze mee kan vasthouden want zo alleen is dat onmogelijk. Ik las net ergens dat ik er een beetje olie mag opdoen zodat het beter glijd is dat ind ok?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1509 Geplaatst 25 december 2010 - 21:16

Fairness zei:

Ok ik ga het dadelijk nog eens controleren als mijn vriend ze mee kan vasthouden want zo alleen is dat onmogelijk. Ik las net ergens dat ik er een beetje olie mag opdoen zodat het beter glijd is dat ind ok?

Ja dat kan geen kwaad.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#1510 Geplaatst 25 december 2010 - 21:18

Fairness zei:

Dat doe ik idd bij de kindjes ook altijd, en je moet ook echt ver genoeg dat ding erin doen hoor. Dat kan echt veel verschil geven.
Heel veel beterschap voor het poezeltje en sterkte voor jou :hug:

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#1511 Geplaatst 25 december 2010 - 21:47

Nu meet ik 36.5°c. Of ik had de eerste keer niet diep genoeg gestoken of haar temp is terug aan het oplopen. Heb net met de da gebeld en ze zei dat ze dat soms nog zien dat het even onder de temp gaat. Dit wilt zeggen dat ze er alle sinds goed op heeft gereageerd zei ze. Gewoon in de gaten houden of deze niet verder zakt en haar warm houden en dat zou moeten volstaan. Ze had er wel een goed oog in. Ik moest me niet dadelijk zorgen maken zei ze. Enkel haar terug opbellen mocht ze onder de 36°c zakken. Sewwes voor ik ga slapen nog eens nakijken.

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#1512 Geplaatst 25 december 2010 - 21:54

:hug: :hug: komt wel goed!

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#1513 Geplaatst 25 december 2010 - 22:12

MZ_forever zei:

:hug: :hug: komt wel goed!

Ja ik denk het eigenlijk ook. Voor wat ik allemaal kan terug vinden lijkt het ind zeer sterk op een reactie op haar inenting. Het enige symptoom is koorts (en de tekenen van koorts zoals moeheid). Er staat ook overal dat dit plots opkomt. Ik ga de mensen morgen opbellen en zeggen dat ze vrijdag ten vroegste kan verhuizen want dat ze vandaag koorts heeft gemaakt. Natuurlijk enkel wanneer ze morgen beter is en er niets anders aan de hand is. Ze heeft volgens mij al van in het begin een slechtere weerstand door toen ziek te zijn van dat stukje tapijt op te eten en deze enting zal daar niet goed aan gedaan hebben. Sukkeltje toch. Ik ga er nu gezellig bijliggen in de zetel en haar lekker in een fleeceje rollen op men schoot :heart: .

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#1514 Geplaatst 25 december 2010 - 22:39

Veel beterschap met het kleine meisje :hug: Hopelijk is alles snel terug beter.
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#1515 Geplaatst 25 december 2010 - 23:44

Och, dat dutske! :hug:

Entreacties kunnen eng zijn, Echo heeft het hier erg zitten gehad toen ze pas hier was, zaterdag geënt, maandag hier, maandagavond beginnen wankelen, dinsdag manken, koorts en een enorm pijnlijk voorpootje, da dacht dat er een breuk op zat, dus verdoving, radiografie: geen breuk...

Ze heeft dan ook enkele prikjes gekregen, antibioticasiroop en pilletjes meegekregen.
De koorts is snel gedaald maar de woensdagvoormiddag had ze nog een terugslag, toen ik haar wilde opnemen trok ze zich helemaal stijf en viel ze achterover, gelukkig kon ik haar opvangen!

Om enkele uren later als een gek het juis rond te koersen en in de krabpalen te gaan hangen... :LOL:

We dachten echt dat ze het niet zou overleven, zelfs de da zag het niet goed in en had dit ook nog nooit gezien, maar mijn vechtertje is er goed en wel doorgekomen! :thumb: :heart:
Enige verschil: ze heeft nooit gelaten van eten en was ook niet echt lusteloos, ze had gewoon enorm veel pijn aan haar pootje en koorts!

Veel beterschap voor je meisje, ik vind het ook beter dat je haar enkele dagen langer houdt, zo ben je zeker dat ze erdoor komt en kun je haar met een gerust hart wegbrengen! :hug: :hug: :hug:

Bewerkt door haemoglobine, 25 december 2010 - 23:44.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens