Spring naar inhoud

* * * * * 3 stemmen
Kittens

I wish my Little Stars all the best of love en healthiness!!!!!!

• Log in om te reageren
1851 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#1576 Geplaatst 28 december 2010 - 00:07

Smitten Kitten zei:

Helaas... die test is wat het ontwikkelen van deze ziekte betreft gewoon een beetje een wassen neus.... :( Zogezegde negatieve testen zijn geen waarborg dat het dier nooit de ziekte zal ontwikkelen. :(

Het is een van die ziektes waar voorlopig zowat niemand aan uit kan, zelfs de wetenschappers niet. Super frustrerend en verdrietig, pijnlijk en onbegrijpelijk...

Ik hoop met heel mijn hart dat het je bespaart blijft! :(

En stel dat het fip is wat met de rest???

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#1577 Geplaatst 28 december 2010 - 00:12

Nahs zei:

ik begrijp dat het rauw op je dak valt maar je kan het beter nu morgen met de DA bespreken dan nog langer tobben.

Ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat ik fout zit en de kleine mag herstellen.

aan jou de keuze om de koe bij de hoorns te vatten of de dierenarts keer op keer iets te laten proberen.

Wat beteft bezoek hier komt geen kale kip binnen als er een kat ziek is vooral geen mensen met katten!
ik zou het me nooit vergeven als iemands anders zijn kat ziek werd en het van mijn huis meegenomen had en omgekeerd hoop ik altijd zo dat mensen dit ook bij mij doen.

sorry als het heftig over kwam maar ik kan hier geen strikjes om winden

sterkte :catkiss

Dat was ik zowizo van plan hoor. Morgen zullen we alles doen om de oorzaak te weten te komen! Ik wou dat ik die zaterdag al wist maar ik ben zelf geen da. Ik vertrouw op hun diagnose en geef al men geld uit voor genezing. Wanneer ze 2 maal na elkaar (2 andere da'en uit dezelfde praktijk) zeggen dat ze van haar enting weet...  Ik heb tussendoor constant gebeld om elke temperatuurs verandering te melden en dat was steeds normaal. En ivm het bezoek ging ik ervan uit dat ze wist van haar enting moest ik een vermoeden van fip gehad hebben dan zou ik NOOIT mensen laten komen! Het is niet dat ik verzwegen heb dat er eentje ziek was hoor!

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#1578 Geplaatst 28 december 2010 - 00:15

weet ik dat je niks verzwegen hebt ,maar misschien maak je hier door een volgende keer een andere keuze.

Men kan er alleen maar wijzer van worden

sterkte morgen bij de DA

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#1579 Geplaatst 28 december 2010 - 00:18

Fairness zei:

het geld dat betaald is vast zetten tot de kittens minimaal 1 jaar oud zijn dus niet aankomen!!

vaak is het maar een kitten dat hieraan ten prooi valt.
triest genoeg

Ik zou de mensen wel inlichten! En dus zeggen dat ze geen bokkensprongen uit moeten halen kittens thuis laten niet showen.

en jij moet het nagaan bij de vereniging wat het beleid is.
maar showen zou ik voorlopig niet doen als je dat doet tenminste

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#1580 Geplaatst 28 december 2010 - 00:21

Nahs zei:

het geld dat betaald is vast zetten tot de kittens minimaal 1 jaar oud zijn dus niet aankomen!!

vaak is het maar een kitten dat hieraan ten prooi valt.
triest genoeg

Ik zou de mensen wel inlichten! En dus zeggen dat ze geen bokkensprongen uit moeten halen kittens thuis laten niet showen.

en jij moet het nagaan bij de vereniging wat het beleid is.
maar showen zou ik voorlopig niet doen als je dat doet tenminste

Eerst zien wat de diagnose is natuurlijk. Jij bent hier onrust aan het zaaien van iets wat morgen nog moet vastgesteld worden!! Wat zijn de tekenen van fip?

Bewerkt door Fairness, 28 december 2010 - 00:22.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1581 Geplaatst 28 december 2010 - 00:23

Fairness zei:

Meestal beperkt fip zich tot één geisoleerd geval. Sowieso zou ik als het dat is proberen stress zo veel mogelijk te beperken. Zorgen voor goede hygiëne en rust. Eigenlijk weer drie keer R: rust, reinheid en regelmaat en verder is er helaas niet veel dat er kan gedaan worden... Niemand heeft fip in de hand. Het is echt een k*tziekte :(

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#1582 Geplaatst 28 december 2010 - 00:26

Fairness zei:

Eerst zien wat de diagnose is natuurlijk. Jij bent hier onrust aan het zaaien van iets wat morgen nog moet vastgesteld worden!! Wat zijn de tekenen van fip?

jij vraag wat als het fip is wat dan dus geef ik je aanreikingen

ook ik heb niet de kennis van een DA, maar genoeg inzicht tgv ervaringen en geleerd.

bolle buik, zichtbare oogvliezen ( wat geldt voor veel aandoeningen bij katten)
niet willen eten
koortspieken gevolgd door ondertemperatuur na het geven van koortsverlagende middelen.
veel slapen, lusteloos
gewicht neemt toe maar toch is de kat mager op de rug en kop en poten

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1583 Geplaatst 28 december 2010 - 00:29

Fairness zei:

Oa koorts die moeilijk onder controle is te krijgen, maar ondertemp wanneer er koortsremmers worden gegeven en even later rijst de koorts weer de pan uit.
Vliesje voor de ogen.
Katten met fip zijn vaak al langer ziek zonder dat de baasjes dat echt merken. Achteraf hoor je heel veel mensen zeggen "ik heb altijd geweten dat de kat in kwestie geen echt sterke kat was maar pas nadat bekend raakte dat de kat leed aan fip werd mij dat duidelijk". Katten met fip zijn vaak wat kwakkelkatjes, gemakkelijker ziek als andere katten.
In het geval van natte Fip zwelt het buikje op in de latere fase van de ziekte. Al is "latere" heel relatief aangezien natte fip heel snel gaat. Een vriendin van mij had een kitten dat stierf op 5 maanden aan fip. Achterom kijkend was ze volgens haar altijd al ziek (kwakkelkatje) maar pas de laatste dag van haar leven ging haar buik enorm zwellen en werd ze geel (slijmvliezen, oogjes, en uiteindelijk kreeg ze geheel een gele schijn).
Soms begint fip als "droge fip" en gaat over in "natte fip".
Als men via buikpunctie vocht neemt blijkt dit dan geel en dradentrekkend te zijn.
Fip is een waarschijnlijkheidsdiagnose. Er zijn enorm veel symptomen, uiten zich vaak niet allemaal tegelijkertijd (zo zullen er katten zijn die niet willen eten en anderen die nog tot aan hun dood eten) en leiden vaak tot een vaag ziektebeeld.
Dit maakt het dan ook moeilijk om de ziekte vast te stellen.
Wat ik opgesomt heb is nog maar een fractie van de symptomen.

Bewerkt door Smitten Kitten, 28 december 2010 - 00:34.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1584 Geplaatst 28 december 2010 - 00:46

Eefje :( , toen ik bij jouw was en ik zag je kleintje dan dacht ik ook aan fip maar wou er toch nog niets van zeggen omdat ik er ook niet veel over weet, ik heb eigelijk direct in de auto op internet opgezocht over die ziekte en inderdaad de symptonen zijn er maar wees nog niet te hard ongerust want er zijn nog geen bewijzen! :hug: :hug: :hug: Ik en Sigrid hebben wel voor veiligheid ons kledij, schoenen e.a. behandeld om toch veilig te spelen. ;)
En ik weet als jij dit had geweten dan had je ons zeker niet laten komen, want ik weet hoe bezorgd jij bent en het is ook heel logisch dat je naar je dierenarts luistert!

En ik vond het ook heel gezellig bij jullie, je hebt leuke katjes, vooral zotte Summer :lachen: , zo'n leuke kat, altijd leven in huis. :lachen:
En de kleintjes zijn zo lief. :love: Ik hoop dat we niet te lang zijn blijven plakken?

Bewerkt door Solotje, 28 december 2010 - 01:01.

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#1585 Geplaatst 28 december 2010 - 01:13

Solotje zei:

Eefje :( , toen ik bij jouw was en ik zag je kleintje dan dacht ik ook aan fip maar wou er toch nog niets van zeggen omdat ik er ook niet veel over weet, ik heb eigelijk direct in de auto op internet opgezocht over die ziekte en inderdaad de symptonen zijn er maar wees nog niet te hard ongerust want er zijn nog geen bewijzen! :hug: :hug: :hug: Ik en Sigrid hebben wel voor veiligheid ons kledij, schoenen e.a. behandeld om toch veilig te spelen. ;)
En ik weet als jij dit had geweten dan had je ons zeker niet laten komen, want ik weet hoe bezorgd jij bent en het is ook heel logisch dat je naar je dierenarts luistert!

En ik vond het ook heel gezellig bij jullie, je hebt leuke katjes, vooral zotte Summer :lachen: , zo'n leuke kat, altijd leven in huis. :lachen:
En de kleintjes zijn zo lief. :love: Ik hoop dat we niet te lang zijn blijven plakken?

Eefje je weet het he: dikke dikke dikke steunende knuffels :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Ik duim heel hard voor je kleine lieve schat. Ze is zo'n lief dutske :heart:

En je hebt schatten van katten. Ze zijn prachtig :love4: :love4: :love4:

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#1586 Geplaatst 28 december 2010 - 03:00

Sterkte straks bij de da, ik hoop zo dat het mee valt xx
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1587 Geplaatst 28 december 2010 - 06:29

Eefje, mag ik even eerlijk met je zijn? Ik denk er net als Nahs en Hanne ook al eventjes aan. En nu kom je vertellen dat ze een gezwollen buikje heeft :( . Ik hoop echt dat het iets anders is :hug: :hug: :hug: . Eefje, veel sterkte vandaag :hug: :hug: :hug: . :geluk: :geluk: :geluk:
En het komt inderdaad hard aan als je daar niet aan denkt en plots schrijft Nahs dit rotwoord neer. Maar ze doet het wel om het helpen :hug: :hug: :hug: .

Bewerkt door Joloka, 28 december 2010 - 06:30.

Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#1588 Geplaatst 28 december 2010 - 07:40

Waarom zeiden jullie dat dan toch niet eerder??
Ik heb er 2maal bij de da mee gestaan en heb elke verandering die ik maar kon zien hier gezet en ook naar de da doorgebeld. Ik kan het heus wel aan als iemand mij zegt hou ook rekening met fip. Het was even de manier waarom Nahs het zei. Vergelijk even met die van Hanne. Die van Hanne is vele minder grof. Zeker wanneer je over zoiets spreekt dat kon even ietsje anders. Maar aub daar wil ik het nu niet verder over hebben. Als dat haar manier is, sorry maar ik steek meer op van een iets andere manier ookal zit er niets verkeerts achter. Ik denk dat iedereen die weet wat fip in houd, weet hoe een onmachtig gevoel het geeft. Ookal is er tot hiertoe nog niets bevestigd toch voel ik me nu al rot! Ik heb nog geen oog toegedaan en de hele tijd bij haar op de zetel gelegen. Ik ga door een vuur voor die kittens als ze ziek zijn of medische kosten dienen betaald te worden dan ga ik tot het uiterste daar staat geen prijs op!!! Maar als het fip is kan ik zelfs niet kiezen om door het vuur te gaan voor haar, dan is het enige dat ik haar kan bieden een zacht afscheid. Hoe neem je afscheid van zo'n kleine meid die nog zoveel toekomst voor haar heeft? Ze krijgt niet eens een kans :cry: :cry: :cry: !!!!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1589 Geplaatst 28 december 2010 - 08:23

Och Eefje toch :hug: :hug: :hug: . Waarom ik het niet eerder zei? Ik ga eerlijk zijn: omdat ik hoopte dat het dat niet was. Je bent direct naar de da geweest toen jouw meisje ziek werd. En het kon dus inderdaad wel van de enting komen he :hug: :hug: :hug: . Maar die lage temperatuur na die koortswerende medicatie deed mijn haar rechtkomen. Maar ik hoopte mee: ze kwam er terug door. Dan nog eens die koorts: ok, kan inderdaad nog altijd van de enting komen... Maar toch...ik bleef hopen dat het daar inderdaad van kwam. Dat ze terug actiever werd en begon te eten: goed zo, maar het kan ook van de medicatie komen dat ze dat doet (doet me zo erg aan ons Nelleke denken toen ze zo erg ziek was: de koortspieken, de medicatie en dan weer wachten tot de medicatie uitgewerkt was, terug koorts, terug medicatie,... En de da die aan FIP dacht. Maar bij ons Nelleke was het begonnen met diarree en gelukkig had ze bij de echo geen vocht in haar buikje maar zag je ontstoken darmpjes en is het allemaal goed gelopen). En dan post je van haar buikje... en dan val je met je voeten op de grond...
Je moet ons toch ergens begrijpen dat we het niet direct posten? Waarom zouden we je bij die eerste symptomen angst aanjagen door dat rotwoord? Het kon toch door die enting komen?
Eefje, je doet voor je poezels alles wat je kan, meer dan je kan zelfs :hug: :hug: :hug: . Laat ons aub niet de diagnose stellen maar afwachten wat de da zal zeggen, ok? Maar hou er aub rekening mee dat het dat kan zijn :hug: :hug: . En wees aub ook niet boos op de da's. Zij dachten ook aan het meest logische :hug: :hug: :hug: .

En weet dat we er voor je zijn. Maak je maar eens goed boos, wees maar opstandig, maar geniet van je kleine meisje :hug: :hug: .

En nu ga ik nog eens duimen dat het toch iets anders mag zijn :geluk: :geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#1590 Geplaatst 28 december 2010 - 09:25

Eefje ik denk aan jullie en ik hoop dat t niet is wat ik schreef! Maar ik las je posting van 7.42 en weet dat je er zal zijnvoor je ukken in goede en slechte tijden sterkte ik weet uit ervsring wat zorgen met mensen doen :catkiss

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens