Spring naar inhoud

* * * * * 3 stemmen
Kittens

I wish my Little Stars all the best of love en healthiness!!!!!!

• Log in om te reageren
1851 reacties op dit onderwerp
Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#451 Geplaatst 15 oktober 2010 - 17:33

@ Fairness: Ik heb hier in Scherpenheuvel ook een aantal dierenartsen bezocht alvorens ik me echt goed voelde bij mijn keuze. Ik ga nu naar Eversbos (www.eversbos.be ). Dat is ook een praktijk. Ze zitten op consultatie en afspraak in Averbode en Scherpenheuvel. Ik raad wel Averbode aan en de dierenarts  Similon (baas) of Matthieu (deze vind ik écht top). Zij zijn ook steeds bereikbaar in het weekend ed.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#452 Geplaatst 15 oktober 2010 - 17:36

:trance:

Bij een eerste keer weet je nooit wat je over de vloer gaat krijgen, jammer genoeg...
Misschien eerder een veearts dan een huisdierenarts?
Je weet nu in ieder geval waar je de volgende keer NIET meer moet aanbellen...

Heeft ze niet eventueel haar handen ontsmet met ontsmettingsgel terwijl je het niet zag?
Zo te zien kent ze ook het bestaan van latex handschoenen niet...
Dutske, zijn oogjes zo opentrekken :o

Ik hoop dat het schatje hiermee toch vlot geneest, en dat je door jouw snelle toedoen erger hebt kunnen voorkomen, eventueel ook bij de anderen!
:duim: :duim: :duim:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#453 Geplaatst 15 oktober 2010 - 17:41

Smitten Kitten zei:

Volgende keer EISEN dat ze haar handen wast en haar schoenen uit doet. Hier staan er voor bezoekers voor de eerste enting doorgaans pantoffeltjes klaar 8)

Handen wassen en dan een toefje antibacteriële gel erop. Jouw huis, jouw regels he :x

Ja ik weet het Hanne, ik weet het maar al te goed. Ik zal dat nog moeten leren om mensen op hun fouten te wijzen maar ik ben altijd te braaf. Ik durf dat dan niet zeggen omdat ik ze dan miss ergens kwets (klink dom). Ben altijd al zo'n onozele schijter geweest! Volgende keer zeg ik het!!!! Nu ben ik woedend omdat 1 ze het niet deed en 2 ik het weer niet durfde zeggen. Maar ze zijn toch verondersteld dit te weten!! Wat denk jij over de medicatie die ze toegediend heeft en de zalf? Pff Hanne kom je niet wat korter bij wonen en begin je geen praktijk speciaal voor poezen :pray: .

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#454 Geplaatst 15 oktober 2010 - 17:45

haemoglobine zei:

:trance:

Bij een eerste keer weet je nooit wat je over de vloer gaat krijgen, jammer genoeg...
Misschien eerder een veearts dan een huisdierenarts?
Je weet nu in ieder geval waar je de volgende keer NIET meer moet aanbellen...

Heeft ze niet eventueel haar handen ontsmet met ontsmettingsgel terwijl je het niet zag?
Zo te zien kent ze ook het bestaan van latex handschoenen niet...
Dutske, zijn oogjes zo opentrekken :o

Ik hoop dat het schatje hiermee toch vlot geneest, en dat je door jouw snelle toedoen erger hebt kunnen voorkomen, eventueel ook bij de anderen!
:duim: :duim: :duim:

Niet dat ik gezien heb. Nu ik heb wel dadelijk naar haar handen gekeken en die zagen er toch proper uit (gelukkig maar!! stel u voor van die vuile nagels!!)
Ik hoop het ook. In de genezing van haar oogje heb ik wel een goed zicht. Zowizo was er een zalfje nodig omdat haar oogje een uurtje nadat ik het mooi proper gemaakt had steeds weer ging toekleven. Het spuitje zal ook geen kwaad kunnen zeker :oops: . Lastig om op een da te vertrouwen tegenwoordig vind ik...

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#455 Geplaatst 15 oktober 2010 - 17:48

Ik heb nu een heel goede praktijk gevonden Ter Dreve in Sijsele-Damme.
Ik had altijd vodden mee Tobias om hem te verdoven en nu niet meer,nu ga ik eert om een pilletje en een uur nadien verdoven ze hem wa bij,iedereen gelukkig zonder al die stress

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#456 Geplaatst 15 oktober 2010 - 17:53

Heidiken zei:

@ Fairness: Ik heb hier in Scherpenheuvel ook een aantal dierenartsen bezocht alvorens ik me echt goed voelde bij mijn keuze. Ik ga nu naar Eversbos (www.eversbos.be ). Dat is ook een praktijk. Ze zitten op consultatie en afspraak in Averbode en Scherpenheuvel. Ik raad wel Averbode aan en de dierenarts  Similon (baas) of Matthieu (deze vind ik écht top). Zij zijn ook steeds bereikbaar in het weekend ed.

Ja ik woon nog maar 5maanden hier en ben vorige keer met Nala voor haar enting hier bij nog een andere dierenarts geweest en die gaf me ook geen goed gevoel kwa kennis. Meestal ga ik naar de dierenkliniek kruisbos in Wezemaal (vroeger woonde ik in Rotselaar en was dat heel kort bij) daar is een meisje die echt super is!! Toen ons Summer niet wou eten was ik eerst naar een da gegaan en die zei maagontsteking en gaf haar en spuit en moet een dag aanzien. De dag erna was het weer niet beter en ben ik s' avonds in spoed naar de dierenkliniek gegaan (die zijn 24/24 open). Dat meisje heeft ons Summer meteen aan baxter geplaatst en bloed afgenomen en de dag nadien hadden we de juiste diagnose al. Ze heeft echt Summer heel goed opgevangen en geholpen :hug: ik heb haar toen een cadeauke gegeven toen ik Summer in goede gezondheid terug ben gaan ophalen :) . Maar toch ontbreekt er nog kennis naar mijn gevoel want de keer erna toen ik er met Nala kwam voor een bloedtestje (Felv-Fiv) had ze bloed uit haar nek getrokken :trance: !!!!!!! Ik kon dit niet zien aangezien ze haar mee naar achter had genomen ervoor. De meeste pakken bloed uit het oortje met een prikje of neem nog het pootje. Maar haar nekje!! Ja dat ging er weer over bij mij!! Is de DA die je daar zegt echt goed? Ik bedoel terecht met beestjes begaan en bekwaam? Kennis van jonge kittens hoe zit het daar mee?

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#457 Geplaatst 15 oktober 2010 - 17:59

Fairness zei:

Ja ik woon nog maar 5maanden hier en ben vorige keer met Nala voor haar enting hier bij nog een andere dierenarts geweest en die gaf me ook geen goed gevoel kwa kennis. Meestal ga ik naar de dierenkliniek kruisbos in Wezemaal (vroeger woonde ik in Rotselaar en was dat heel kort bij) daar is een meisje die echt super is!! Toen ons Summer niet wou eten was ik eerst naar een da gegaan en die zei maagontsteking en gaf haar en spuit en moet een dag aanzien. De dag erna was het weer niet beter en ben ik s' avonds in spoed naar de dierenkliniek gegaan (die zijn 24/24 open). Dat meisje heeft ons Summer meteen aan baxter geplaatst en bloed afgenomen en de dag nadien hadden we de juiste diagnose al. Ze heeft echt Summer heel goed opgevangen en geholpen :hug: ik heb haar toen een cadeauke gegeven toen ik Summer in goede gezondheid terug ben gaan ophalen :) . Maar toch ontbreekt er nog kennis naar mijn gevoel want de keer erna toen ik er met Nala kwam voor een bloedtestje (Felv-Fiv) had ze bloed uit haar nek getrokken :trance: !!!!!!! Ik kon dit niet zien aangezien ze haar mee naar achter had genomen ervoor. De meeste pakken bloed uit het oortje met een prikje of neem nog het pootje. Maar haar nekje!! Ja dat ging er weer over bij mij!! Is de DA die je daar zegt echt goed? Ik bedoel terecht met beestjes begaan en bekwaam? Kennis van jonge kittens hoe zit het daar mee?

Niets dan lof hier :) . Ik pm je even :d

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#458 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:01

Heidiken zei:

Niets dan lof hier :) . Ik pm je even :d

Ok dat is goed :) .

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#459 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:05

Fairness zei:

Gebeurt wel vaker in de nek hoor ;)

Ik weet niet waardoor het juist zo komt, of het met de kleur van de katten te maken heeft of de hoeveelheid bloed die ze nodig hebben, maar Feroesti had laatst ook bloed laten afnemen om de testen uit te voeren, en dat was ook via de nek.
Misschien weet zij beter waarom?

Bewerkt door haemoglobine, 15 oktober 2010 - 18:06.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#460 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:06

Dat zalfje en de inspuiting zal wel ok zijn hoor, Fairness ;) Daar zou ik me niet te veel zorgen over maken. Ook zou het al moeten lukken dat ze "iets" binnen heeft gebracht dus maak je maar niet te veel zorgen. Maar wat ontsmetten van de handen betreft enz moet je echt gewoon haar op je tanden krijgen ;) Als jij wilt dat mensen die bij jou komen dat doen, dan moeten ze dat doen. Simpel! 8)

't Is een kleine moeite voor hen en geeft jou een boel rust. En daarbij, klant is koning he ;)

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#461 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:11

Bij Tobias doen ze het ook uit de hals hoor.
Dat loopt dan beter,uit de poot moeten ze het meer pompen

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#462 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:12

Bij mij moeten ze hun handen ontsmetten en als ik naar kittens ga kijken vraag ik dat uit mezelf

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#463 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:13

Smitten Kitten zei:

Dat zalfje en de inspuiting zal wel ok zijn hoor, Fairness ;) Daar zou ik me niet te veel zorgen over maken. Ook zou het al moeten lukken dat ze "iets" binnen heeft gebracht dus maak je maar niet te veel zorgen. Maar wat ontsmetten van de handen betreft enz moet je echt gewoon haar op je tanden krijgen ;) Als jij wilt dat mensen die bij jou komen dat doen, dan moeten ze dat doen. Simpel! 8)

't Is een kleine moeite voor hen en geeft jou een boel rust. En daarbij, klant is koning he ;)

Ja ind in het vervolg zeg ik het gewoon :twisted: !! Eigenlijk kan ik ze het beter zeggen miss leren ze dan nog iets bij :lachen: erg genoeg wel! Ja verder heeft nog niemand buiten mijn vriend of ik ze opgenomen omdat ik vind dat dit niet hoeft. We wassen onze handen steeds en ik neem ook altijd een nieuw gastendoekje. Enkel mijn schoonmoeder en mijn moeder hebben ze nog maar van op een afstand bekeken omdat Nala hen ook kent. Tegen vrienden of familie zou ik zoiets wel zeggen hoor maar bij die da durf ik dan weer niet omdat ik ze in hun ego zou schenden of toch zoiets (klink echt stom maar zo voel ik me dan :oops: ) maar eigenlijk kan ik ze beter met de vinger tikken ik weet het ;) .

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#464 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:16

Choeke zei:

Bij Tobias doen ze het ook uit de hals hoor.
Dat loopt dan beter,uit de poot moeten ze het meer pompen

Ja maar voor een Fiv/Felv test hebben ze maar enkele druppeltjes nodig dat hoeft echt niet in de hals te zijn hoor. Allé ze heeft toen een maand lang met korter haar in haar nekje moeten lopen omdat ze het afgeschoren hadden. En zo'n prik in de hals vind ik redelijk grof voor zo'n paar drupje bloed. Een goede da doet dit schijnt via het oortje ;) .

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#465 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:17

Fairness zei:

Ja ind in het vervolg zeg ik het gewoon :twisted: !! Eigenlijk kan ik ze het beter zeggen miss leren ze dan nog iets bij :lachen: erg genoeg wel! Ja verder heeft nog niemand buiten mijn vriend of ik ze opgenomen omdat ik vind dat dit niet hoeft. We wassen onze handen steeds en ik neem ook altijd een nieuw gastendoekje. Enkel mijn schoonmoeder en mijn moeder hebben ze nog maar van op een afstand bekeken omdat Nala hen ook kent. Tegen vrienden of familie zou ik zoiets wel zeggen hoor maar bij die da durf ik dan weer niet omdat ik ze in hun ego zou schenden of toch zoiets (klink echt stom maar zo voel ik me dan :oops: ) maar eigenlijk kan ik ze beter met de vinger tikken ik weet het ;) .

Koop gewoon een grote pot ontsmettingsgel met een pomp en zet die dichtbij de kittens ;)
Hang er desnoods een kaartje aan: "eerst handen ontsmetten aub", of een postertje bij met een eerder grappige tekst, dan moet je het zelf niet meer zeggen :lachen:

Voor jullie zelf misschien ook wel gemakkelijker dan iedere keer je handen te wassen!

Bewerkt door haemoglobine, 15 oktober 2010 - 18:18.

Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens