Spring naar inhoud

* * * * * 3 stemmen
Kittens

I wish my Little Stars all the best of love en healthiness!!!!!!

• Log in om te reageren
1851 reacties op dit onderwerp
Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#466 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:18

Weet je wat ik zo straf vind???????
Mensen die bij een baby op kraamvisite gaan ontsmetten spontaan de handen,bij kittens niet.
Een klein, weerloos wezen is overal hetzelfde hoor.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#467 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:19

Echt gewoon zeggen. Een dierenarts komt heel de dag door in contact met verschillende dieren van verschillende mensen. Als jij zegt van "Gelieve eerst je handen te ontsmetten voor je de kittens aanraakt, ze zijn immers nog klein en je komt de hele dag door in contact met dieren" dan zal ze dat toch wel begrijpen neem ik aan ;) En als ze het niet begrijpt zeg je gewoon dat je het toch wilt en dat het de regels van het huis zijn :ha

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#468 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:21

En anders verkoop je ze een tik!!!!!!!!

:twisted:

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#469 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:22

Fairness, ik zal u wat van dat haar van op mijn tanden geven anders???????

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#470 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:30

Smitten Kitten zei:

Echt gewoon zeggen. Een dierenarts komt heel de dag door in contact met verschillende dieren van verschillende mensen. Als jij zegt van "Gelieve eerst je handen te ontsmetten voor je de kittens aanraakt, ze zijn immers nog klein en je komt de hele dag door in contact met dieren" dan zal ze dat toch wel begrijpen neem ik aan ;) En als ze het niet begrijpt zeg je gewoon dat je het toch wilt en dat het de regels van het huis zijn :ha

Doe ik!! Ik moet daar echt eens dringend in veranderen want ik heb dat vaak dat ik mijn mening niet durf zeggen omdat ik bang heb iemand te kwetsen of op een fout te wijzen. Ik ga eraan werken ;) ! Gelukkig heb ik nu al meer zelfvertrouwen dan vroeger want vroeger zou ik helemaal niets zeggen!! Dat is wat je meedraagt uit wat er in je kindertijd allemaal is gebeurd...

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#471 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:32

Ik was vroeger ook verlegen tot ik op mijn 18 de bij de douane ging werken als enige vrouw tussen in de veertig mannen in Antwerpen lolzz

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#472 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:34

Choeke zei:

Ik was vroeger ook verlegen tot ik op mijn 18 de bij de douane ging werken als enige vrouw tussen in de veertig mannen in Antwerpen lolzz

Geen gewoon hé gij :LOL: ;) !

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#473 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:38

Amper,onlangs liep een vrouw van hier in de buurt de jongste van mij tweeling bijna omver.
Ze had pech; een paar dagen nadien kwam ik haar tegen in een warenhuis in de Wc's heb toen eens even tegen haar gelopen(express).
Niemand doet onrecht aan een dier of aan mijn kids als ik het zien.

En ik heb redelijk wa gezien als vrijwilligster in een asiel.

Bewerkt door Choeke, 15 oktober 2010 - 18:40.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#474 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:41

Fairness zei:

Doe ik!! Ik moet daar echt eens dringend in veranderen want ik heb dat vaak dat ik mijn mening niet durf zeggen omdat ik bang heb iemand te kwetsen of op een fout te wijzen. Ik ga eraan werken ;) ! Gelukkig heb ik nu al meer zelfvertrouwen dan vroeger want vroeger zou ik helemaal niets zeggen!! Dat is wat je meedraagt uit wat er in je kindertijd allemaal is gebeurd...

Gaan we samen op assertiviteitscursus? :ha
Dat kan ik ook wel gebruiken, ook ten gevolge van de kindertijd...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#475 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:43

Les een,goed opletten en naar het bord kijken .......

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#476 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:46

Choeke zei:

Les een,goed opletten en naar het bord kijken .......

Ik wilde er net bijzetten, Choeke weet daar waarschijnlijk wel meer over, zullen we het haar vragen? :lachen:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#477 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:48

Ja ze maar in de les geen appelflappen en of geen koffiekoeken hé

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#478 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:52

haemoglobine zei:

Gaan we samen op assertiviteitscursus? :ha
Dat kan ik ook wel gebruiken, ook ten gevolge van de kindertijd...

Ja gelukkig is mijn zelfvertrouwen ondertussen al wat beter al ben ik nog steeds stikjaloers bij anderen die zich perfect in hun vel lijken te voelen. Vroeger toen ik zo'n 14a15 was dacht iedereen altijd dat ik een dikke nek had omdat ik niks zei!! Kun je dat voorstellen??!! Echt ellendig is dat! Maar toch nog steeds blijft mijn gevoel van "wat denken die mensen van me" mij nog steeds in de macht hebben :( . Maar ik geloof er wel in dat dat ooit betert!!

haemoglobine zei:

Ik wilde er net bijzetten, Choeke weet daar waarschijnlijk wel meer over, zullen we het haar vragen? :lachen:

:ha :ha :ha Choeke heeft een antwoord op alles, hé choeke?...

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#479 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:55

Ik heb nochthans ook weinig zelfvertrouwen ze,maar mij kan het na al die jaren (ong 18 jaar) ziek zijn echt niet meer storen wa mensen denken.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#480 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:56

AB spuit voor een dichtgekleefd oogje ?????
Amaaaai wat een prutser !
Gewoon wat zalf, dus plaatselijk behandelen is voldoende. Kitten hebben daar wel eens last van. Wat haartjes of een stofje in de oogjes kan voldoende zijn voor een infectietje.
Dan maar het hele nest een AB spuit ???
Het zal wel geen kwaad kunnen, maar dit had ik zelf zeker niet toegelaten bij mijn kittens.

Wat betrefd bloedafname in de hals, dat is omdat bloed sneller stolt als het uit de poot komt. Als er dus serum moet worden getest is het nodig om ongestold bloed te hebben.

En eigenlijk vind het ook wel handig hoor in de hals.
Een ervaren dierenarts kan in de hals heel gemakkelijk, snel en pijnloos bloed afnemen. Het voordeel is ook dat ze niet aan het prikwondje kunnen gaan likken achteraf.
Als een dierenarts kennis van zaken heeft , prikt hij meteen juist en loopt het bloed veel sneller in het buisje. Dus een kortere bloedafname.
Dit terwijl ze in de poot vaak wat moeten pompen en het soms wel lang duurt en het resultaat ook vaak minder bruikbaar bloed oplevert.
Onze dierenarts neemt gebruikt trouwens altijd serum voor tests (ook felv en fiv) omdat dat net iets betrouwbaarder is.
Bloed afnemen is een makkie bij onze dierenarts. Hij prikt en ikzelf en de dierenartsenassistente houden de pootjes vast. Het is zo gebeurt, geen stress en heel snel , met een goed resultaat.

Toen Lilo met Tjitske bij onze dierenarts ging voor de fiv test ging het dus ook zo snel in de hals. Het was zo voorbij.
Dit terwijl bij haar dierenarts er licht moet verdoofd worden omdat hij alleen is en dus niet zelf zomaar bloed kan nemen.
Licht verdoven zou geen kwaad kunnen, maar daar ben ik toch niet voor te vinden.

Iedere dierenarts werkt dus verschillend naar zijn kunnen. En als het niet klikt of er bedenkingen zijn kies je dus zeker beter een andere.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens