Spring naar inhoud

* * * * * 3 stemmen
Kittens

I wish my Little Stars all the best of love en healthiness!!!!!!

• Log in om te reageren
1851 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#481 Geplaatst 15 oktober 2010 - 18:58

Choeke zei:

Ik heb nochthans ook weinig zelfvertrouwen ze,maar mij kan het na al die jaren (ong 18 jaar) ziek zijn echt niet meer storen wa mensen denken.

Ik geef je gelijk!!! En uiteindelijk praten of denken doen ze toch of je nu je gedacht zegt of niet. Soms zelfs meer wanneer je niets zegt dus ik moet echt dringend eens leren men bek open te trekken en zeggen hoe ik me ergens bij voel!! Waar kan ik zo'n cursus volgen want het lijkt me zalig dat ik nooit nog moet denken alvorens te praten!!!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#482 Geplaatst 15 oktober 2010 - 19:01

Choeke zei:

Amper,onlangs liep een vrouw van hier in de buurt de jongste van mij tweeling bijna omver.
Ze had pech; een paar dagen nadien kwam ik haar tegen in een warenhuis in de Wc's heb toen eens even tegen haar gelopen(express).
Niemand doet onrecht aan een dier of aan mijn kids als ik het zien.

En ik heb redelijk wa gezien als vrijwilligster in een asiel.

Dat zou ik dan weer niet doen 8)
Ben niet echt iemand die zich fysiek wilt laten gelden. Maar als het over mijn katjes gaat dan zal ik wel echt voor ze op komen! En nee, niet door een tik te verkopen aan de dierenarts maar door kalm uit te leggen wat kan en niet kan in mijn ogen. Bereik je ook meer mee dan met tikken of agressie. Een da luistert doorgaans echt wel als je kalm uit legt waarom je dit of dat wel of niet wilt. Als je daar al staat met een air van "ik weet alles" of "als je niet luistert zal ik eens goed tegen jou lopen of u een tik verkopen" dan is de welwillendheid uiteraard ver te zoeken.

Maar als je kalm uitlegt dat je je vragen stelt bij bepaalde handelingen of iets graag anders had gezien dan doe je toch echt niets verkeerd. Kan me inbeelden dat sommige mensen dat toch niet durven, maar denk dan maar dat je het doet in functie van je katjes en dan lukt het mss wel ;)

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#483 Geplaatst 15 oktober 2010 - 19:05

feroesti zei:

AB spuit voor een dichtgekleefd oogje ?????
Amaaaai wat een prutser !
Gewoon wat zalf, dus plaatselijk behandelen is voldoende. Kitten hebben daar wel eens last van. Wat haartjes of een stofje in de oogjes kan voldoende zijn voor een infectietje.
Dan maar het hele nest een AB spuit ???
Het zal wel geen kwaad kunnen, maar dit had ik zelf zeker niet toegelaten bij mijn kittens.

Wat betrefd bloedafname in de hals, dat is omdat bloed sneller stolt als het uit de poot komt. Als er dus serum moet worden getest is het nodig om ongestold bloed te hebben.

En eigenlijk vind het ook wel handig hoor in de hals.
Een ervaren dierenarts kan in de hals heel gemakkelijk, snel en pijnloos bloed afnemen. Het voordeel is ook dat ze niet aan het prikwondje kunnen gaan likken achteraf.
Als een dierenarts kennis van zaken heeft , prikt hij meteen juist en loopt het bloed veel sneller in het buisje. Dus een kortere bloedafname.
Dit terwijl ze in de poot vaak wat moeten pompen en het soms wel lang duurt en het resultaat ook vaak minder bruikbaar bloed oplevert.
Onze dierenarts neemt gebruikt trouwens altijd serum voor tests (ook felv en fiv) omdat dat net iets betrouwbaarder is.
Bloed afnemen is een makkie bij onze dierenarts. Hij prikt en ikzelf en de dierenartsenassistente houden de pootjes vast. Het is zo gebeurt, geen stress en heel snel , met een goed resultaat.

Toen Lilo met Tjitske bij onze dierenarts ging voor de fiv test ging het dus ook zo snel in de hals. Het was zo voorbij.
Dit terwijl bij haar dierenarts er licht moet verdoofd worden omdat hij alleen is en dus niet zelf zomaar bloed kan nemen.
Licht verdoven zou geen kwaad kunnen, maar daar ben ik toch niet voor te vinden.

Iedere dierenarts werkt dus verschillend naar zijn kunnen. En als het niet klikt of er bedenkingen zijn kies je dus zeker beter een andere.

Ja de vrouw waar ik Nala op dek heb gelaten was in alle staten toen ze zag dat ze bij Nala in de nek bloed hadden afgenomen... Ze zei dat haar da dit altijd via het oortje deed met een klein prikje met een naald omdat er maar een paar druppeltjes nodig zijn? Bij Nala was het met zo'n tester getest. Op het einde weet je dus niet meer hoe of wat het beste is :trance: . Ivm de AB prikjes vond ik het ook nogal snel hoor maar ind nu zijn ze allen zeker safe ;) . Ja ik zal er nooit meer terug gaan, daar was ik eigenlijk al na enkele seconden van overtuigd!

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#484 Geplaatst 15 oktober 2010 - 19:10

Smitten Kitten zei:

Dat zou ik dan weer niet doen 8)
Ben niet echt iemand die zich fysiek wilt laten gelden. Maar als het over mijn katjes gaat dan zal ik wel echt voor ze op komen! En nee, niet door een tik te verkopen aan de dierenarts maar door kalm uit te leggen wat kan en niet kan in mijn ogen. Bereik je ook meer mee dan met tikken of agressie. Een da luistert doorgaans echt wel als je kalm uit legt waarom je dit of dat wel of niet wilt. Als je daar al staat met een air van "ik weet alles" of "als je niet luistert zal ik eens goed tegen jou lopen of u een tik verkopen" dan is de welwillendheid uiteraard ver te zoeken.

Maar als je kalm uitlegt dat je je vragen stelt bij bepaalde handelingen of iets graag anders had gezien dan doe je toch echt niets verkeerd. Kan me inbeelden dat sommige mensen dat toch niet durven, maar denk dan maar dat je het doet in functie van je katjes en dan lukt het mss wel ;)

Nee fysiek geweld lijkt me zeker geen optie. Daarbij dat zou wel erg zijn dat ik die da zou beginnen slaan :o , stel je voor :lachen: . Het is waar Hanne in functie van de katjes zou ik mijn gedacht moeten zeggen!!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#485 Geplaatst 15 oktober 2010 - 19:24

Fairness zei:

Nee fysiek geweld lijkt me zeker geen optie. Daarbij dat zou wel erg zijn dat ik die da zou beginnen slaan :o , stel je voor :lachen: . Het is waar Hanne in functie van de katjes zou ik mijn gedacht moeten zeggen!!

:ha Ja maar ook roepen en bepaald agressief taalgebruik zorgt denk ik eerder voor het tegenovergestelde ;)

Ik kan over veel onbenulligheden denken van "lalt maar verder, ik vind het niet nuttig mijn tijd aan jou te verspillen. Denk jij maar dat je gelijk hebt" 8) maar als het over mijn katjes gaat dan verander ik met momenten echt in moeder kloek die haar kroost koste wat het kost wilt beschermen ;)

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#486 Geplaatst 15 oktober 2010 - 19:31

Smitten Kitten zei:

:ha Ja maar ook roepen en bepaald agressief taalgebruik zorgt denk ik eerder voor het tegenovergestelde ;)

Ik kan over veel onbenulligheden denken van "lalt maar verder, ik vind het niet nuttig mijn tijd aan jou te verspillen. Denk jij maar dat je gelijk hebt" 8) maar als het over mijn katjes gaat dan verander ik met momenten echt in moeder kloek die haar kroost koste wat het kost wilt beschermen ;)

Dat siert je, echt waar :) . Ik denk het maar het moet er enkel nog uit komen :oops: . En ik weet dat ik dan trots ga zijn ;) . Onlangs nog, de dag na de geboorte van de kittens belt men schoonmoeder en ik zeg tegen men vriend dat ik liever nog niet heb dat er iemand naar de kittens komt zien zo kort erna. Ze was op haar teen getrapt daarvoor maar ik hield voet bij stuk. Nu ja ik moest het niet persoonlijk zeggen :lachen: .

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#487 Geplaatst 15 oktober 2010 - 20:04

Fairness zei:

Doe ik!! Ik moet daar echt eens dringend in veranderen want ik heb dat vaak dat ik mijn mening niet durf zeggen omdat ik bang heb iemand te kwetsen of op een fout te wijzen. Ik ga eraan werken ;) ! Gelukkig heb ik nu al meer zelfvertrouwen dan vroeger want vroeger zou ik helemaal niets zeggen!! Dat is wat je meedraagt uit wat er in je kindertijd allemaal is gebeurd...

erg herkenbaar :oops:
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#488 Geplaatst 15 oktober 2010 - 20:20

prachtig!!!! :love2:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#489 Geplaatst 15 oktober 2010 - 20:28

Ik ben net de kleintjes gaan wegen en het oogje was nog open :dancer: . De gewichtjes zitten nu rond de 300gr, het oosterse katertje is een inhaalrace bezig want die is nu bijna zo zwaar als het grootste meisje.

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#490 Geplaatst 15 oktober 2010 - 20:37

Da was een grapje he,over de DA een tik geven.Maar als er iemand fysiek mijn kinderen of mijn katten zou pijn doen,dan zou ik wel ' gevaarlijk' uit de hoek komen.
Ik ben geen agressief iemand maar zeer verbaal.
Als ik niets zeg....dan broed er al iets.
Sommige mensen zijn mij zelfs niet waard om mijn energie in te steken.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#491 Geplaatst 15 oktober 2010 - 20:42

Choeke zei:

Da was een grapje he,over de DA een tik geven.Maar als er iemand fysiek mijn kinderen of mijn katten zou pijn doen,dan zou ik wel ' gevaarlijk' uit de hoek komen.
Ik ben geen agressief iemand maar zeer verbaal.
Als ik niets zeg....dan broed er al iets.
Sommige mensen zijn mij zelfs niet waard om mijn energie in te steken.

Dat is waar in sommige mensen steek je best geen energie want vaak is die toch maar nutteloos ;) . Dat weten we ook hoor dat je niet zomaar een da gaat slaan :) .

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#492 Geplaatst 15 oktober 2010 - 20:58

oei wat lees ik allemaal
Ocharme dat prutske.  Gelukkig gaat het al heel wat beter :thumb:
Veel beterschap voor je kleine schatje :hug:

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#493 Geplaatst 15 oktober 2010 - 21:12

Froetske zei:

oei wat lees ik allemaal
Ocharme dat prutske.  Gelukkig gaat het al heel wat beter :thumb:
Veel beterschap voor je kleine schatje :hug:

Dank u :hug:

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#494 Geplaatst 15 oktober 2010 - 21:12

Fairness zei:

Ja gelukkig is mijn zelfvertrouwen ondertussen al wat beter al ben ik nog steeds stikjaloers bij anderen die zich perfect in hun vel lijken te voelen. Vroeger toen ik zo'n 14a15 was dacht iedereen altijd dat ik een dikke nek had omdat ik niks zei!! Kun je dat voorstellen??!! Echt ellendig is dat! Maar toch nog steeds blijft mijn gevoel van "wat denken die mensen van me" mij nog steeds in de macht hebben :( . Maar ik geloof er wel in dat dat ooit betert!!
.

:) ik herken het
Maar inderdaad het betert wel iets met ouder te worden.

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#495 Geplaatst 15 oktober 2010 - 22:41

Bij Zita, Finn en Nelleke heeft de da bloed geprikt in hun pootje (zonder verdoving) maar Rafje en Gabriël hadden verdoving nodig en bij hen is bloed geprikt in de hals. En dat ging inderdaad vlotter. Veel beterschap voor de kleine prutskes :geluk:

Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens